Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaLászló Kovács Megváltozta több, mint 10 éve
1
Tudományos Gerillamarketing TGM MATHAUSER ANDRÁS ELTE-BTK Filozófia szak mathauser_andras@yahoo.com Mathauser András TGM 2008
2
Az innovatív kutatási és tudományos kommunikáció A harmadik típusú utak „gerilla-marketing” különböző ágai: vírusmarketing vírusmarketing ambient-reklámozás ambient-reklámozás véleményvezetők (opinion leaders) megnyerése véleményvezetők (opinion leaders) megnyerése Mathauser András TGM 2008
3
Gazdaság-politikai helyzetkép az innovációs folyamatok és közvetítési módjai a XXI. sz.-ban a változások hatásai lehetőségek korlátok /medializált infotechnológiák//medializált infotechnológiák/ Mathauser András TGM 2008
4
Gazdaság-politikai helyzetkép politika, gazdaság és társadalom egymást alakító hatásai tudomány közvetítésének új generációi tudományban érdekelt gazdasági szereplők - a piac igényeit kielégítő fejlesztésekre fókuszálnak Mathauser András TGM 2008
5
Mediáció A mediáció miért nem pusztán kommunikáció? A befogadó közeg, mit tud: látnilátni hallanihallani érezniérezni megértenimegérteni egyéb igényekegyéb igények Mathauser András TGM 2008
6
Harmadik utas kommunikációk gerilla-marketing kezdetei /Amerika 60’ évek/ a bárokban irányított beszélgetéseka bárokban irányított beszélgetések a Vespa rekláma Vespa reklám a portásoknak tíz dollár /a véletlen csomagoka portásoknak tíz dollár /a véletlen csomagok sörivó lányok vírusmarketing: például egy You Tube videó autógyárak -megtervezett beszélgetései Web.2.0 Mathauser András TGM 2008
7
A mediáció szerepe az innovatív és tudományos eredmények közvetítésében Látható és megérthető áru lehet a tudomány? Mindentudás egyetemeMindentudás egyeteme Öveges professzorÖveges professzor GenetikaGenetika GenomikaGenomika Mathauser András TGM 2008
8
A mediáció megjelenése a különböző szakterületeken intézménykommunikáció tudománykommunikáció múzeumkommunikáció politikakommunikáció stb. Mathauser András TGM 2008
9
Tudománykommunikáció az oktatásban ELTE IK 2006-2007-ben Innováció és kommunikáció MTA Web 2.0 Mathauser András TGM 2008
10
Speciális szolgáltatásokra fókuszáló vállalkozás létrehozásának terve Megtanulhat-e minden mediációs módszert egy személyben bármely tudós a tudománykommunikációban? Túl sok a technikai újdonság, túl sok az egyéni készséget igénylő feladat. Percről percre változnak a körülmények és az igények. Mathauser András TGM 2008
11
„ A tudomány az értékelvűség szempontját tartja médiastratégiája legfontosabb kritériumának. A tartalom nélküli beszéd pedig, a kommunikáció és megmutatás egyéb csatornáin keresztül is csak „hablaty” marad természetesen. De a tudomány képviselői gyakran maguk szabják szűkre megjelenési lehetőségeiket, hiszen sokszor az indokolt szkepszisnél nagyobb mértékben zárják ki a mediáció eszközeit (és egy kicsit minden „populárisnak” vélt utat) a kommunikációs lehetőségeik közül. ” Mathauser András TGM 2008
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.