Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Az iskola, mint szervezet
Rapos Nóra
2
Az oktatási rendszer változásai
Demográfiai változás Finanszírozás Irányítás alakulása deregularizáció decentralizáció piaci mechanizmusok
3
A változások lehetséges hatásai
rugalmas zárt nyitott merev
4
A változások lehetséges hatásai
rugalmas személyes kapcsolatok növekedésorientált zárt nyitott szabályorientált célorientált merev
5
1. Racionális célmodell A szervezet hatékonyságát a termelékenységék és az általa előállított profit adja. világos, határozott irányítás, célok, folyamtok tisztázása, racionális elemzés a munkaerő megítélésének alapja a teljesítmény a vezető feladatorientált
6
2. Belső folyamatok modell
Hierarchizált szervezet, hierarchizált, szabályokon nyugvó viszony. belső stabilitás, rutin tevékenységek mindenkinek ismert a feladata folyamatos ellenőrzés
7
3. Emberi kapcsolatok modell
Elkötelezettség, kohézió, morál. a szervezet tagjait bevonják a döntésekbe Konfliktusmegoldás csoportosan befelé forduló szervezet
8
4. Nyitott rendszer modell
A külső környezeti hatások gyors követése. alkalmazkodás, rugalmas, gyors döntések, változások kezelés képessége, innováció,
9
A Quinn – modell: rugalmas Emberi kapcsolatok modell
Nyitott rendszer modell zárt nyitott Belső folyamatok modell Racionális célmodell merev
10
strukturált ellenőrzés
rugalmasság innováció elkötelezettség növekedés, forrás nyitottság kifelé befelé információ, dokumentáció teljesítmény célok tisztázása stabil ellenőrzés strukturált ellenőrzés
11
strukturált ellenőrzés
rugalmasság innovátor mentor bróker támogató kifelé befelé értékelő, megfigyelő termelő irányító koordinátor strukturált ellenőrzés
12
Az iskola és család kapcsolata
Az osztályfőnök feladatai: adminisztrációs személyiségfejlesztő kapcsolattartó Formái: családlátogatás szülői értekezlet fogadóóra nyílt nap egyéb keretek
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.