Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaFlóra Orsósné Megváltozta több, mint 10 éve
1
Radnóti Miklós Általános Iskola Kazinczy Ferenc Tagiskolája 8044 Kincsesbánya Iskola u. 1. „Jó gyakorlat” Év végi felmérő feladatlap kémia tantárgyból 8. osztályban Készítő: Horváth István Attiláné Elérhetőség: R. M. Á. I. Kazinczy Ferenc Tagiskolája kazyf@freemail.hu
2
A természettudományok iránti érdeklődés felkeltése A természettudományos kompetenciák szummatív felmérése A mindennapi életben is fontos ismeretek számonkérése A nyolcadikos diákok tanulás iránti motivációjának fenntartása A középiskolába való átmenet könnyítése A jó gyakorlat célja
3
A mérőlapban különböző feladattípusokkal mérhetjük az elsajátítás szintjeit: Ráismerés, megnevezés: pl. kísérlet felismerése rajz alapján Alkalmazás adott szabály segítségével: pl. savak hígítása Maximálisan begyakorolt alkalmazás: pl. balesetvédelmi szabályok Szabály alkalmazása a megismerő tevékenységek folyamatában: pl. indikátorok A zárt kérdések közül a rendszerező és a kiegészítéses feladatok kaptak hangsúlyt A nyílt végű feladatokban a diákok szaknyelvi kifejezőképessége is vizsgálható A feladatlap alkalmas a tanulók olvasás- szövegértésének fejlesztésére, megfigyelésére is A feladatlap jellemzői I.
4
A feladatlap jellemzői II. A NAT követelményére épül Bármely tankönyvcsalád esetén használható A megoldókulcsban ügyeltem az egyértelműségre, könnyen javíthatóságra A feladatsor „ridegségét” oldja, hogy a tanulók leírhatják a kedvenc kísérletüket A nyolcadik évfolyamot a 2. félévben is a hatékony munka felé irányítja Év végi írásbeli vizsga : két témazáró jegyet ér
5
Az ammónia és sósav-szökőkút kísérletek a diákok kedvencei közé tartozik A két feladatban a kísérletek összehasonlítását várjuk a tanulóktól A 6. feladatban önállóan kell reprodukálni a kísérlet vázlatát Ízelítő a feladatlapból I.
6
Ízelítő a feladatlapból II. A diákok másik kedvelt kísérlete a magnézium égése Az egyszerű ábrák segítik a kísérlet felelevenítését Az oldatok kémhatásának meghatározására is rákérdezhetünk
7
Köszönöm megtisztelő figyelmüket! Fontosnak tartom a természettudományok népszerűsítését: pl. „kísérletbarlang” szervezésével.
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.