Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

J. Peterman Company Készítette: Nagy Eszter Novreczky Kamilla.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "J. Peterman Company Készítette: Nagy Eszter Novreczky Kamilla."— Előadás másolata:

1 J. Peterman Company Készítette: Nagy Eszter Novreczky Kamilla

2 A cég rövid története 1987-ben alapította John Peterman 1990-re már 19,8 millió dollár volt az értékesítési eredmény 1996-ban a vállalat már nem képes saját lendületéből működni 1999. január 25. csődbe ment A vállalatot a Paul Harris Stores vásárolta meg

3

4 Az indulás 1987 egy lódenkabát 500 $ befektetés, 20 000 $ fedezetlen kölcsön  J. Peterman Company 1988 első katalógus (Owner’s Manual) 1989 első színes katalógus 1989 az értékesítési eredmény már 4,8 millió $ 1990-ben 19,8 millió $

5 Pénzügyek: az árbevételből fizették ki a nyomdát és küldték ki a katalógusokat. 1989-ben a Hambro America befektetőnek jelentkezett 1997 kiskereskedelmi bővítés

6 Vállalati kultúra Nincs szakirányú végzettsége, ezért nem gondolkodik a szervezet felépítéséről Általános filozófia: „Az emberek úgy szeretnék élni életüket, mintha olyanok volnának valójában, amilyenné válni szeretnének.” Üzleti koncepció: „egyedi, hiteles, romantikus, utazás, csodás, kiváló” Közvetlen kapcsolat az alkalmazottakkal Az alkalmazottak gyakorlatban ismerkednek meg a céggel

7 Termékek A termékek összehangolása a hat fogalommal  siker, kb. 2000 új termék évente Eltérés a koncepciótól  a fejlődés megtorpan Klasszikus mozifilmekkel társított termékek Titanic? „Óceán szíve” nyaklánc, Kate Winslet ruha Kiskereskedelmi üzletek légköre illeszkedik a katalógushoz

8

9 Elszalasztott lehetőségek www.jpeterman.com A weboldal nem túl fantáziadús, nem fordítanak rá kellő figyelmet fél millió $ értékű „óceán szíve” nyaklánc hat hét alatt 1999 Seinfeld tévéshow (John O’Hurley) 1999 költségnövekedés  veszteség

10 A vég kezdete 1996 pénzügyi válság  befektetői és banki nyomásgyakorlás Gyors kiskereskedelmi terjeszkedés Márkanév-menedzserek felvétele Termékskála bővítése 1998 terjeszkedés egyre agresszívebbé válik 1998 az üzleti terv „farnehéz”

11 A vég A túl nagy választék problémát jelent, mind a vevő, mind a gyártók számára Készletmenedzselési problémák Hibás banki lépések  tőkekivonás Belső problémák + külső irányíthatatlan dolgok 1999 Paul Harris megvásárolja a vállalatot

12 A J. Peterman Company jelene Írt egy 1800 oldalas könyvet (Peterman Rides Again,”) A cikk után sokan megkeresték, hogy miért nem kezd új vállalkozásba 2000 A Paul Harris Stores pénzügyi gondokkal küzd John Peterman visszavásárolta a márkanevet és a raktárkészletet Új üzleti modell: kevés ember, kis rendszerek

13 A J. Peterman Company jelene A J. Peterman márkanév megvétele több kategóriában (bútorok, tapéták, padlóburkolatok) Marketingkutatás: 40 millió amerikai ismeri és kedveli a márkanevet, 70 % kitaláltnak hiszi A Seinfeld most a vállalatot népszerűsíti Ma is utazgat, hogy árukészletet, anyagokat vásároljon Szeretne visszavonulni a reflektorfényből és „remeteként” élni (unokák)

14 Új tévéműsor John O’Hurley-vel (Peterman’s Eye) A céget a Főnixmadárhoz hasonlította, amely saját hamvából támad fel.

15 Köszönjük a figyelmet!


Letölteni ppt "J. Peterman Company Készítette: Nagy Eszter Novreczky Kamilla."

Hasonló előadás


Google Hirdetések