Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaDóra Pintérné Megváltozta több, mint 10 éve
1
Játszani tudni kell - A gamification szabályai az interneten
Balatoni Emese
2
a gamification az interneten NEM
egyszerűen videójátékban elhelyezett hirdetés csupán hűség program csak marketing eszköz alkalmazható átgondolatlanul képes bármire gyors megoldás problémákra csak játéktervezés csak pszichológia
3
Internet
4
Mérhető felhasználói viselkedés
webanalitikai eszközök adserverek online panelek közösségi média figyelés …
5
Játék
6
Mérhető tevékenység ranglista pontok badge-ek jutalmak virtuális javak
szintek folyamatjelző sáv
7
Szórakoztató tevékenység
Kevésbé kötődnek, gyorsan váltanak Tudatosak Y generáció Internettel nőttek fel Élmény fogyasztók
8
Just want to have FUN
9
Minden lehet „FUN”?
12
Chromaroma: Tömegközlekedési játék, London
13
Bringázz a Munkába!, Budapest: ~10.000 regisztrált
15
Dennis Crowley Q Google megveszi a -t
16
Játék facebook iframe oldal
17
Adverticum AdServer NG
Eredmény: 458%-kal nőtt a Facebook News Feed látogatásainak száma
18
Minden lehet „FUN”? Az elmélyülésen (engagement) múlik. Példák:
Khan Academy – tanulás Rypple – munkahely RunKeeper, Nike+ – futás VW Fun Theory – szelektív szemétgyűjtés
19
Szabályok 3 alapvető szabálycsoport
20
1 Fokozatos nehezítés, bevezető szintek
Ok: Az interneten könnyű odébbállni. Alacsony kezdési „költség” Több hosszú és rövid távú cél Elérhető célok, gyakori jutalmazás Folyamatjelző sáv Véletlenszerűség Triggerek, 1 út Kicsit komplexebb kihívás Regisztráció Mások meghívása Egyszerű kihívás Jutalom, amit regisztráció után kaphat meg Még komplexebb kihívás Jutalom
21
1 Fokozatos nehezítés, bevezető szintek
Flow channel (Csíkszentmihályi)
22
2 Motiváció Külső Belső Maslow-piramis
23
2 Motiváció Státusz Kiválóság Hatalom Tulajdon Hűség Változatosság
Önállóság Cél
24
3 Mérőszámok Ok: engagement/elmélyülés mérése hype cycle Gyakoriság:
milyen gyakran aktív egy felhasználó átlagosan Időtartam: mennyi ideig aktív a felhasználó Meghívás/megosztás: hány emberhez juttatják el a játékot Értékelés: milyennek értékelik az élményt Folyamatos ellenőrzés kell.
25
Köszönöm a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.