Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaEszter Balogné Megváltozta több, mint 10 éve
1
Azt gondoljuk, hogy az e-learning megismerése nem az elméleti háttérrel kezdődik. Kicsit bele kell kóstolni. Van egy hosszú, érdekes anyagunk az általunk alkalmazott oktatásmódszertanról és tananyagfejlesztési folyamatról, de most itt nem erről lesz szó, ízelítő és kedvcsináló részletekkel készültünk. Első dia... ... törölve
2
Nexius e-learning megoldások
azonosítók: Antal Tamás Hasznos Marcin KVG Konvergencia Kft. Tartalom: vállalati igények a szerkesztőség tanuló a középpontban felhasználási területek Lépjünk be, nézzünk körül! Illusztráció: lépjünk be a Nexius rendszerbe Hasznos Marcin: „Az a dolgom, hogy jók (fogyaszthatók) legyenek a tananyagok. Antal Tamás: „Az a dolgom, hogy jól (hatékonyan) működjön és fejlődjön az e- learning rendszer. A KVG öt éve intenzíven fejleszti a Nexius e-learning rendszert, amely első sorban az üzleti világ gyors változásából eredő oktatási igények kiszolgálására kíván teljes körű megoldást nyújtani. Eger, Nexius e-learning megoldások
3
Részlet a termékfejlesztés
tananyagból Illusztráció: részlet egy termékfejlesztési tananyagból, amelynek fontos eleme az oktatás. HM: Nap mint nap azzal találkozunk, hogy az üzleti világ kihívásaival, a piac változásaival, az újabb termékekkel nem tudnak lépést tartani ügyfeleink munkatársai, azaz a rendszer tanulói. Amikor egy tananyagot el kell készíteni az ideális határidő tegnap lejárt és igazából már a következő verzión kellene dolgozni. AT: A rendszernek rendkívül felgyorsított módon kell reagálnia az oktatási igényekre. Folyamatosan készülnek az újabb és újabb modulok és tananyag verziók. A hatékony munkamódszerek keresése állandósult feladatunk. A tananyag mindig tegnapra kell... és holnap már elavult.
4
A szerkesztőség on-line csapatmunkában dolgozik
A stílusok, módszerek egységesek, a tartalom változó Illusztráció: részlet az on-line szerkesztőségi rendszerből HM: E-learning szerkesztőségünket részben a napilapok szerkesztőségéről mintáztuk. Egyenletes stílusban, formátumban és minőségben kell dolgoznunk úgy, hogy a legváltozatosabb témákat is fel tudjuk dolgozni. AT: A tananyagfejlesztő eszköznek minden lehetséges módon segítenie kell a szerkesztőséget, hogy a bevált, működőképes tartalmi megoldások gyorsan beilleszthetők legyenek. A két legfontosabb funkció a többszintű sablonrendszer és az teljesen on-line működés. A szerkesztőség on-line csapatmunkában dolgozik
5
munkájára: tápláléklánc
Példa a szerkesztőség munkájára: tápláléklánc Illusztráció: Mit állít elő a szerkesztőség? Tanulható tananyagokat... HM: Sosem téveszthetjük szem elől, hogy a tanulónak nem csak egy-egy új ismerettel, hanem egy élménnyel is gazdagabbnak kell lennie a tanulás során. Tanulóink figyelmének, elkötelezettségének, motivációjának fenntartása engedhetetlenül fontos. AT: A minőség fenntartásának fontos eleme, hogy saját munkatársaink is folyamatosan tanuljanak a tanulóktól, megrendelőktől és lehetőség szerint csak a bevált – esetenként konkrét mérésekkel igazolt – megoldások épüljenek be a tartalmakba. „Fogyasztható” tananyag nélkül nincs sikeres e-learning
6
Egy újabb modullal gyarapszik a tudásbázis.
Kezdődhet a lektorálás, próbatanulás, tanulás, értékelés, hibajavítás. Pár nap elteltével... Egy újabb modullal gyarapszik a tudásbázis. Illusztráció: milyen gyorsan törénik valami? Akár pár napon belül is megjelenhet egy új tartalmi modul. HM: Van olyan ügyfelünk, akinél nem ritka, hogy néhány napos átfutással kell elkészülnie a tudásbázis egy-egy új moduljának. Amint az első „tollvonásokkal” elkészültünk kezdődhet a „kukucskálás” – szerkesztőségünk munkája folyamatosan on-line követhető. Lehet véleményezni, vagy bátrabbaknak akár belenyúlni a tartalmakba. AT: Fejlesztéseink egyik fő irányvonala, hogy a véleményalkotás formáit, eszközeit bővítsük, az elemzési lehetőségeket gyarapítsuk. Lássunk néhány példát... (következő dia)
7
Nyitottsággal tekintünk az emberek véleményére
haladási kimutatások lektori jegyzetek teszteredmény elemzések Illusztráció: a véleményalkotás és elemzés módszerei HM: Az e-learning nyújtotta lehetőségek közül az egyik legizgalmasabb, hogy rengeteg információ forrás áll rendelkezésre, amelyet a tananyagok és oktatási megoldások fejlesztésére lehet fordítani. AT: Technikailag és kommunikációs szempontból is biztosítanunk kell, hogy a rendszer felhasználói pozitívan éljék meg ezeket a lehetőségeket. Az értékelő űrlap és a teszteredmények elemzése egyaránt a minőség és hatékonyság javításának eszközei. A továbbiakban nézzünk példákat, hogy tanulóink milyen tartalmakkal találkoznak. értékelő űrlap Nyitottsággal tekintünk az emberek véleményére
8
Példák tananyag stílusokra és felhasználási területekre
Példa 1 / 5 A „Tesz-vesz város” stílus Illusztráció: Tesz-vesz város stílus klikklehető részletekkel. HM: Jól bevált receptekkel tesszük a tananyagokat érthetőbbé, izgalmasabbá, „fogyaszthatóvá”. A további példákhoz egy-egy tipikus felhasználási területet is említünk. AT: Izgalmas kihívás számunkra az ábrázolástechnikai megoldások fejlesztése – hogyan lehet „futószalagon” jól olvasható-értelmezhető ábrákat készíteni egységes stílusban (szerkesztőségünk első sorban nem grafikusokból áll). Példák tananyag stílusokra és felhasználási területekre
9
Példák tananyag stílusokra és felhasználási területekre
Példa 1 / 5 A „Tesz-vesz város” stílus Példák tananyag stílusokra és felhasználási területekre
10
Felhasználható: szituációs gyakorlat (pl. új belépőknek)
Példa 2 / 5 A képregény stílus Illusztráció: részlet egy helyzetgyakorlatos képregényből. HM: A döntési helyzet és képregény stílus ötvözése nagyon sikeres. Pl. új belépők oktatásánál juthat szerephez ügyfélszolgálati, termékismereti tréningként (eladási érvek és helyzetek) AT: A képregények ügyes trükkökkel készülnek, nem egyenként kézzel rajzoljuk őket. Felhasználható: szituációs gyakorlat (pl. új belépőknek)
11
Felhasználható: szituációs gyakorlat (pl. új belépőknek)
Példa 2 / 5 A képregény stílus Felhasználható: szituációs gyakorlat (pl. új belépőknek)
12
Felhasználható: szituációs gyakorlat (pl. új belépőknek)
Példa 2 / 5 A képregény stílus Felhasználható: szituációs gyakorlat (pl. új belépőknek)
13
Felhasználható: technológia transzfer, műszaki ismeretek
Példa 3 / 5 A technológiai ábra Illusztráció: technológiai ábra szövegmezőkkel HM: ez az ábrázolásmód ismerős lehet pl. tankönyvekből, lexikonokból. A technológia transzfer (Organica nemzetközi szereplése) oktatási folyamatainak egy lehetséges szereplője. Ilyen estben gyakran szakemberek oktatják egymást (pl.: műszakiak a marketingest a termék legfontosabb technikai jellemzőiről) Felhasználható: technológia transzfer, műszaki ismeretek
14
A tanulói vélemények szerepe kiemelkedő
Példa 3 / 5 A technológiai ábra Illusztráció: Vélemények megjelenése a tananyagban. AT: A technológiai ismeretek átadása során a tanulói visszajelzések nem csak a tananyag, hanem a technológia fejlődését is szolgálhatják. Pl. külföldi alkalmazási tapasztalatok épülhetnek bele az újabb termékekbe. A tanulói vélemények szerepe kiemelkedő
15
Felhasználható: folyamatleírások, szervezeti felépítés
Példa 4 / 5 A folyamatábra és -leírás Illusztráció: folyamatábra vagy hierarchikus ábra HM: A folyamatok megértésénél és megtanulásánál a logikus, egységes jelrendszert alkalmazó, átlátható ábrák adnak segítséget. Ezek az ismeretek pl. vezetői utasítások hosszú szöveges leírásaiból szinte megtanulhatatlanok. AT: A tanuló itt felfedező szerepben van, biztosítani kell, hogy az információ apró, pici lépésekben kibontva jusson tudomására, az interaktivitás szerepe kiemelkedő. Felhasználható: folyamatleírások, szervezeti felépítés
16
Felhasználható: általános irodai ismeretek (pl. KKV részére)
Példa 5 / 5 Szoftver oktatás Illusztráció: szoftveroktatási példa HM: Tartalmi szempontból az előző példához hasonlít (apró lépésekben megismerés), de felhasználási köre sokkal tágabb lehet. A szoftverhasználati tananyag jellegzetes példája a tömegoktatásnak, például egy KKV-k részére készített irodai tananyagcsomag részeként. Felhasználható: általános irodai ismeretek (pl. KKV részére)
17
Az e-learning mindenkié – online szolgáltatásoké a jövő
Példa 5 / 5 Szoftver oktatás Illusztráció: az előző szoftveres kép jobban kibontva AT: az e-learning fokozatosan halad a nagyvállalati felhasználási lehetőségektől a kisebb cégek felé, a rendszer helyi telepítése mellett egyre nagyobb teret kapnak az on-line „havidíjas” szolgáltatások. Reményeink szerint így lesz az e-learning mindenki számára elérhető. Az e-learning mindenkié – online szolgáltatásoké a jövő
18
Köszönjük a megtisztelő figyelmet!
Ξ 2008.
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.