Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
TransMotion Emberi mozgás digitalizálása
BMF-NIK, Informatikai Automatizált Rendszerek szakirány Kertész Tamás Rieger Péter László Szolyka Sándor Konzulens: Vámossy Zoltán
2
A projekt célja Emberi mozgás digitalizálása Célkitűzések:
rögzítés: Motion Capture megjelenítés: Performance Animation külön számítógépen Célkitűzések: költség-hatékonyság real-time megvalósítás univerzalitás TransMotion
3
Motion Capture Mozgás digitalizálása Fajtái: Szükséges:
Elektromágneses Rádiófrekvenciás Elektrotechnikai Ultrahangos Optikai Szükséges: kamerák színészek markerek TransMotion
4
Motion Capture Felhasználási területei: filmipar játékipar
számítógép vezérlése távvezérlés TransMotion
5
Performance Animation
Karakter-animáció Maya TransMotion
6
Felhasznált szoftvereszközök
Microsoft Visual Studio .NET 2005 Microsoft .NET Framework 2.0 Microsoft DirectShow Autodesk MAYA 7.0 Intel OpenCV TransMotion
7
Felhasznált hardvereszközök
3 db Logitech QuickCam Zoom 3 db Logitech QuickCam Pro 5000 Közös jellemzők: felbontás: 320*240 vagy 640*480 képfrissítési frekvencia: 30 fps csatlakozás: USB TransMotion
8
A TransMotion rendszer felépítése
Kamera-kalibráció Kamerakezelés Képfeldolgozás A 3D-s koordináták kiszámítása A két rendszer összekapcsolása Főprogram, felhasználói felület A Perf. Animation környezet konfigurálása A 3D-s környezet kialakítása TransMotion
10
Kamera-kalibráció Belső paraméterek Külső paraméterek
OpenCV CalibFilter Kalibrációs minta Működőképes TransMotion
11
Kamerakezelés OpenCV vs. DirectShow DirectShowLib
Tetszőleges számú kamera 6 webkamerával működik! Minél több kamera, annál kevesebb fps TransMotion
12
Képfeldolgozás Markerdetektálás Tetszőleges számú marker
csak a színek szabnak határt Fényviszonyok sokat számítanak Stúdiókörülmények kellenek TransMotion
13
A 3D-s pozíciók kiszámítása
Minden kamerából egy egyenest húzunk külső paraméterek megtalált marker helye Az egyenesek kitérők megkeressük a marker feltételezett térbeli helyét Jó eredményt ad, univerzális! TransMotion
14
A két rendszer összekapcsolása
Szerver-kliens viszony szerver: Motion Capture kliens: Performance Animation TCP/IP kapcsolat lehet localhost is lehetőség van több szerver használatára TransMotion
15
Főprogram A különálló modulok integrálása
A teljes Motion Capture folyamat vezérlése Felhasználói felület TransMotion
16
A Performance Animation környezet konfigurálása
Maya Embedded Language szkript A 3D-s koordináták hozzárendelése a karaktermodellhez TransMotion
17
A 3D-s környezet kialakítása
3D-s karaktermodell megalkotása környezet kialakítása TransMotion
18
Tesztelés Egyelőre nem volt lehetőség megfelelő stúdió-közeli körülmények között tesztelni. A teljes rendszer egyben működőképes, a 3D-s pozíciókat helyesen számolja ki és ábrázolja. Nagyon sok függ a körülményektől; a rossz fényviszonyok, az árnyékok, illetve a képbe lógó tárgyak problémát okoznak. Gyors mozgás követésére a rendszer jelenleg nem alkalmas, 3 kamerával 20 fps alá kerülünk. TransMotion
19
TransMotion
20
Továbbfejlesztési lehetőségek
Számítógép vezérlése 3D-s modellezés kézzel (‘digitális szobrászat’) Játékok irányítása TransMotion
21
Várjuk az észrevételeket, javaslatokat!
TransMotion honlap Várjuk az észrevételeket, javaslatokat! Köszönjük a figyelmet! TransMotion
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.