Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaSára Jónásné Megváltozta több, mint 10 éve
1
Algoritmikus gondolkodás fejlesztése informatikai eszközökkel
Készítette: Szabóné Balogh Ágota Szent István Egyetem Pedagógiai Kar Debreceni Egyetem, Pszichológia Doktori Iskola PhD-hallgató Algoritmikus gondolkodás fejlesztése informatikai eszközökkel
2
Problémamegoldó gondolkodás
Algoritmikus gondolkodás Problémamegoldás Problémamegoldó gondolkodás
3
Első szint deduktív gondolkodás (előhívás, megoldás). Második szint induktív gondolkodás. Harmadik szint analógikus gondolkodás. Negyedik szint kreatív gondolkodás. Az alkalmazás szintjei: a deduktív gondolkodástól a kreatív gondolkodásig
4
A számítógépes feladatmegoldás lépései:
1. A feladatat megértése, mely nélkülözhetetlen annak megoldásához: a megfelelő algoritmus kiválasztása, bemeneti és kimeneti információk, azok közötti kapcsolatok meghatározása. 2. Tervkészítés: adatok vizsgálata, számítógépes ábrázolása, részekre bontás, strukturálás, részfeladatok megoldása, illetve azok keresése, javasolt az algoritmus rajzos lejegyzése. 3. A terv végrehajtása: lépések ellenőrzése papíron, a működés átgondolása, és ha szükséges azok kódolása. 4. Megoldás vizsgálata: tesztelés, javítás, újra tesztelés, dokumentáció készítése, illetve másik, hatékonyabb megoldás keresése, amennyiben létezik. A számítógépes feladatmegoldás lépései:
5
Informatika: fejlesztő, motiváló, mérő eszköz
Kommunikációs eszköz Információs eszköz Oktatási eszköz Tanulási eszköz Informatika szerepe Informatika: fejlesztő, motiváló, mérő eszköz
6
Fejlesztés informatikai eszközökkel
Logo-pedagógia Felhasználói programok Saját fejlesztésű programok, oktatóprogramok Interaktív tábla Internet Fejlesztés informatikai eszközökkel
7
Vizsgálati szempontok az informatikára vonatkozólag
Osztálytermi felhasználás Szülői részvétel A számítógépezés szociológiája Nemi különbözőségek Számítógép használat, mint a gondolkodás és a megismerés módja Ezen terület fejlesztési szempontjai Számítógépes tehetség Vizsgálati szempontok az informatikára vonatkozólag
8
Vizsgálat Általános iskola 5-8. osztály Fejlesztő 150 fő
Kontroll 150 fő Vizsgálat Mérések, kérdőívek Interjúk, konultációk Megfigyelés Módszer: Osztálytermi E-learning
9
Inkább nem jellemző rád
Motiváció Nagyon jellemző rád Inkább jellemző rád Nem tudom eldöntetni Inkább nem jellemző rád Nem jellemző rád Szeretek a számítógéppel foglalkozni 51 % 42% 7% 0% Szeretem a számítógépes, informatika órákat 64% 14% 10% 5% Szeretek játszani a számítógépen, az interneten 56% 37% Egyszerű felhasználó szinten használom a számítógépemet, szöveget szerkesztek, levelezek, böngészek az interneten. 69%
10
Eredmények Képességek (2006) Kísérleti csoport Kontrollcsoport átlagok
különbsége t-érték szign. N átlag szórás Algoritmikus gondolkodás, logika 150 56,40 21,614 55,50 16,494 0,900 -0,405 0,685 Vizuális problémamegoldás 68,25 25,277 69,2 21,553 0,951 0,351 0,726 Képességek (2008) Kísérleti csoport Kontrollcsoport átlagok különbsége t-érték szign. N átlag szórás Algoritmikus gondolkodás, logika 150 64,80 17,703 59,93 23,983 4,867 -2,000 0,046 Vizuális problémamegoldás 78,47 19,867 73,45 22,006 5,023 -2,075 0,039
11
Kísérleti csoport 1. mérés Kísérleti csoport 2. mérés átlagok
Képességek N Kísérleti csoport 1. mérés Kísérleti csoport 2. mérés átlagok különbsége t-érték szign. átlag szórás Algoritmikus gondolkodás, logika 150 56,40 21,614 64,80 17,703 8,40 -14,204 0,000 Vizuális problémamegoldás 68,25 25,277 78,47 19,867 10,22 -12,602 Képességek N Kontrollcsoport 1. mérés 2. mérés átlagok különbsége t-érték szign. átlag szórás Algoritmikus gondolkodás, logika 150 55,50 16,494 59,93 23,983 4,43 -1,911 0,058 Vizuális problémamegoldás 69,20 21,553 73,45 22,006 4,25 -1,639 0,103
12
Köszönöm megtisztelő figyelmüket!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.