Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
I. Vállalatalapítás
2
Tematika Vállalatalapítás lépései Stratégia Marketing Pénzügy
Struktúra Stratégiai irányvonal Makrokörnyezeti elemzés Mikrokörnyezeti elemzés Marketing Piaci szerkezet Termékéletgörbe Árpolitika, árazás Pénzügy Beruházási döntés
3
Tematika Vállalatalapítás lépései Stratégia Marketing Pénzügy
Struktúra Stratégiai irányvonal Makrokörnyezeti elemzés Mikrokörnyezeti elemzés Marketing Piaci szerkezet Termékéletgörbe Árpolitika, árazás Pénzügy Beruházási döntés
4
Vállalatalapítás lépései
Társasági forma (Bt., Kft., Rt.), tagok, név megválasztása Társasági szerződés v. alapító okirat (ügyvédi ellenjegyzés szükséges) Bankszámla, alaptőke befizetése Cégbírósági bejegyzés kezdeményezése (Előtársaság) 30 napos átfutás (BA – bejegyzés alatt) Bejegyzés, teljes jogú működés
5
Tematika Vállalatalapítás lépései Stratégia Marketing Pénzügy
Struktúra Stratégiai irányvonal Makrokörnyezeti elemzés Mikrokörnyezeti elemzés Marketing Piaci szerkezet Termékéletgörbe Árpolitika, árazás Pénzügy Beruházási döntés
6
Szervezeti felépítés, struktúra típusai
Funkcionális Divizionális Mátrix Holding
7
1. Funkcionális szervezet
8
2. Divizionális szervezet
9
3. Mátrixszervezet Nyugat-Mo. Kelet-Mo.
10
4. Holdingszervezet
11
Ansoff-féle termék/piaci mátrix
Jelenlegi termék Új termék Jelenlegi piac Piaci behatolás Termékfejlesztés Új piac Piacfejlesztés Diverzifikáció
12
PEST-elemzés Politikai, jogi tényezők Gazdasági tényezők
Társadalmi, kulturális tényezők Technológiai tényezők
13
Politikai, jogi tényezők
Magyarországon kialakultnak és viszonylag stabilnak mondhatók megfelelő szabályozó törvények demokratikus parlament állami érdekeltségű vállalatokat erősen befolyásolja a hatalmi elit cserélődése négy évente
14
Gazdasági tényezők növekvő GDP csökkenő infláció
stagnáló munkanélküliség Egy fejlődő gazdaságú, az európai integráció előtt álló ország piacára kedvező lehet a belépés
15
Társadalmi, kulturális tényezők
A magyarok is egyre többet foglalkoznak az egészséges életmód betartásával átlagos életszínvonal nő a magasabb áron pozícionált csokoládék is versenyképesek maradhatnak
16
Technológiai tényezők
Az infrastruktúra elfogadhatónak mondható, de fejlesztendő jó szakemberek könnyen áthidalhatók a nehézségek
17
PEST-elemzés Politikai, jogi tényezők Gazdasági tényezők
Társadalmi, kulturális tényezők Technológiai tényezők
18
Porter-féle versenykörnyezet elemzés
Potenciális piacra lépők Verseny a szektor vállalatai között Beszállítók Vevők Helyettesítő terméket gyártók
19
Tematika Vállalatalapítás lépései Stratégia Marketing Pénzügy
Struktúra Stratégiai irányvonal Makrokörnyezeti elemzés Mikrokörnyezeti elemzés Marketing Piaci szerkezet Termékéletgörbe Árpolitika, árazás Pénzügy Beruházási döntés
20
Piaci szerkezetek Tiszta verseny → pl. tojáspiac
Sok, kis eladó Árelfogadók Tiszta monopólium → pl. MÁV Egy nagy eladó Ármeghatározó Oligopólium → pl. mobilcégek Kevés nagy eladó árbefolyásoló Monopolisztikus verseny → pl. üdítőipar Kevés nagy és sok kis eladó Némi „ármegegyezés”
21
Termékéletgörbe Értékesítés
Fejlesztés Bevezetés Növekedés Érettség Hanyatlás
22
Árpolitika, árazás Az árpolitika kialakításának lépései:
Célok meghatározás Árazási eljárások közötti választás Piaci sikerek mérése és elemzése
23
1. Célok meghatározása Profitorientált célok
Értékesítés-orientált célok Helyzetorientált célok
24
2. Árazási eljárások Kompetitív árazás Költség plusz árazás Célárazás
Pszichológiai árazás Diszkontárazás
25
3. Piaci sikerek mérése Teljes költség számítás Fedezetszámítás
26
Termelővállalatok nyereségszámítása
A profitfüggvény (T) felírása A feladat adatainak értelmezése Adatbevitel Excelbe Feladatmegoldás Solver segítségével Egységár kiszámítása
27
1. A profitfüggvény (T) felírása
Árbevétel: TR = P•Q Költségek: TC = FC+VC Profit: T = TR - TC
28
1. A profitfüggvény (T) felírása
P=300 – 0,0001Q TR=(300–0,0001Q)•Q = = 300•Q-0,0001•Q2 TC= •Q Árbevétel: TR = P•Q Költségek: TC = FC+VC Profit: T = TR - TC
29
1. A profitfüggvény (T) felírása
P=300 – 0,0001Q TR=(300–0,0001Q)•Q = = 300•Q-0,0001•Q2 TC= •Q T = Árbevétel: TR = P•Q Költségek: TC = FC+VC Profit: T = TR - TC =300•Q-0,0001•Q2 – •Q = 200•Q-0,0001•Q2 –
30
2. A feladat adatainak értelmezése
Változó Aminek az értékét keressük. Célfüggvény Aminek a maximumát / minimumát / konkrét értékét keressük Korlátozó feltételek Korlátos erőforrások Feladat értelmezhetősége szempontjából fontos kikötések → Q → T = 63 M Ft → Q ≥ 0
31
3. Adatbevitel 4. Feladatmegoldás célfüggvény változó
32
3. Adatbevitel 4. Feladatmegoldás célfüggvény változó
33
5. Egységár kiszámítása A kiszámolt termelési mennyiség behelyettesítése a keresleti függvénybe: P = 300 – 0,0001Q Q = P = 300 – 0,0001 • P = 250
34
Feladatmegoldás a másodfokú egyenlet megoldóképletével
T = 200•Q-0,0001•Q2 – = = A másodfokú egyenlet megoldóképlete segítségével: Q1 = Q2 = ,52
35
Termelővállalatok nyereségszámítása
A profitfüggvény (T) felírása A feladat adatainak értelmezése Adatbevitel Excelbe Feladatmegoldás Solver segítségével Egységár kiszámítása
36
1. A profitfüggvény (T) felírása
P=300 – 0,0001Q TR=(300–0,0001Q)•Q = = 300•Q-0,0001•Q2 TC= •Q T = Árbevétel: TR = P•Q Költségek: TC = FC+VC Profit: T = TR - TC =300•Q-0,0001•Q2 – •Q = 200•Q-0,0001•Q2 –
37
2. A feladat adatainak értelmezése
Változó Aminek az értékét keressük. Célfüggvény Aminek a maximumát / minimumát / konkrét értékét keressük Korlátozó feltételek Korlátos erőforrások Feladat értelmezhetősége szempontjából fontos kikötések → Q → T → max → Q ≥ 0
38
3. Adatbevitel 4. Feladatmegoldás célfüggvény változó
39
3. Adatbevitel 4. Feladatmegoldás célfüggvény változó
40
5. Egységár kiszámítása A kiszámolt termelési mennyiség behelyettesítése a keresleti függvénybe: P = 300 – 0,0001Q Q = P = 300 – 0,0001 • P = 200
41
Feladatmegoldás deriválással
T = 200•Q-0,0001•Q2 – Ennek a deriváltja a határprofitfüggvény: M = 200-0,0002•Q Ahol ez nullával egyenlő, ott szélsőérték lehet: M = 200-0,0002•Q = 0 Ha megoldjuk Q = (Ez maximum, mivel a második derivált értéke T’’ = -0,0002 negatív.)
42
Tematika Vállalatalapítás lépései Stratégia Marketing Pénzügy
Struktúra Stratégiai irányvonal Makrokörnyezeti elemzés Mikrokörnyezeti elemzés Marketing Piaci szerkezet Termékéletgörbe Árpolitika, árazás Pénzügy Beruházási döntés
43
A jelenérték fontossága
„Jobb ma 1000 Ft, mint holnap.” Időben eltérő ütemezésű pénzáramlások (CashFlow-k) értékelése
44
A jelenérték számításának módja
PV = jelenérték (Present Value) CF = pénzáramlás (CashFlow) r = összehasonlítás alapjaként szolgáló kamatláb (hasonló típusú befektetések hozama)
45
A jelenérték számításának módja
Pénzáramlás (CF): az a pénzösszeg, amit az adott projekt (jelen esetben: beruházás) az egyes években eredményez A CF-t mindig valamilyen általános mérték, „r” (kamat vagy hozam) segítségével kell mai értékre átszámítani Végül az egyes évek pénzáramlásainak jelenértékét össze kell adni
46
A beruházások jelenértékének kiszámítása
47
Viszontlátásra!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.