Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaZsolt Fülöp Megváltozta több, mint 10 éve
1
Máth András, Ringier tanácsadó – OAG Szakmai Nap 2008 1 Marketing és kutatás hogyan segíthet a kutatás
2
Máth András, Ringier tanácsadó – OAG Szakmai Nap 2008 2 Miért szükséges kutatni? a nézők folyamatosan vándorolnak a csatornák között;
3
Máth András, Ringier tanácsadó – OAG Szakmai Nap 2008 3 Miért szükséges kutatni? a nézők folyamatosan vándorolnak a csatornák között; a műsorok sikeressége egyre bizonytalanabb;
4
Máth András, Ringier tanácsadó – OAG Szakmai Nap 2008 4 Miért szükséges kutatni? a nézők folyamatosan vándorolnak a csatornák között; a műsorok sikeressége egyre bizonytalanabb; a hirdetői elfogadottság esetleges;
5
Máth András, Ringier tanácsadó – OAG Szakmai Nap 2008 5 Miért szükséges kutatni? a nézők folyamatosan vándorolnak a csatornák között; a műsorok sikeressége egyre bizonytalanabb; a hirdetői elfogadottság esetleges; a tulajdonosi elvárások nem mindig esnek egybe a valósággal;
6
Máth András, Ringier tanácsadó – OAG Szakmai Nap 2008 6 Miért szükséges kutatni? a nézők folyamatosan vándorolnak a csatornák között; a műsorok sikeressége egyre bizonytalanabb; a hirdetői elfogadottság esetleges; a tulajdonosi elvárások nem mindig esnek egybe a valósággal; a csatorna-marketing nem működhet megérzések alapján;
7
Máth András, Ringier tanácsadó – OAG Szakmai Nap 2008 7 Miért szükséges kutatni? a nézők folyamatosan vándorolnak a csatornák között; a műsorok sikeressége egyre bizonytalanabb; a hirdetői elfogadottság esetleges; a tulajdonosi elvárások nem mindig esnek egybe a valósággal; a csatorna-marketing nem működhet megérzések alapján; a műsor-marketing hatékonysága mérhető;
8
Máth András, Ringier tanácsadó – OAG Szakmai Nap 2008 8 Miért szükséges kutatni? a nézők folyamatosan vándorolnak a csatornák között; a műsorok sikeressége egyre bizonytalanabb; a hirdetői elfogadottság esetleges; a tulajdonosi elvárások nem mindig esnek egybe a valósággal; a csatorna-marketing nem működhet megérzések alapján; a műsor-marketing hatékonysága mérhető; a pénzügyi tervezés intuíciókra nem építhet – a jövőt érteni kell; a munkatársak elkötelezettsége erősen hullámzik;
9
Máth András, Ringier tanácsadó – OAG Szakmai Nap 2008 9 Kinek szükséges kutatás? program-tervezőknek; fogyasztói marketingeseknek; hirdetői marketingeseknek; cégvezetőknek; pénzügyi ellenőröknek; tulajdonosi képviselőknek; ‘személyzetiseknek’;
10
Máth András, Ringier tanácsadó – OAG Szakmai Nap 2008 10 Tudjuk, hogy mi a kutatás? adatbázist teremteni a lapokban megjelenő sztárokról;
11
Máth András, Ringier tanácsadó – OAG Szakmai Nap 2008 11 Tudjuk, hogy mi a kutatás? elemezni a hirdetési költések alakulását;
12
Máth András, Ringier tanácsadó – OAG Szakmai Nap 2008 12 Tudjuk, hogy mi a kutatás? Több kutatás eredményeit egybeilleszteni;
13
Máth András, Ringier tanácsadó – OAG Szakmai Nap 2008 13 Tudjuk, hogy mi a kutatás? felmérni a call-center híváslistáit;
14
Máth András, Ringier tanácsadó – OAG Szakmai Nap 2008 14 Tudjuk, hogy mi a kutatás? átszámolni online fórumok bejegyzéseit; tanulmányozni különböző célcsoportok közösségi hálózatait;
15
Máth András, Ringier tanácsadó – OAG Szakmai Nap 2008 15 Tudjuk, hogy mi a kutatás? adatbázist teremteni a lapokban megjelenő sztárokról; elemezni a hirdetési költések alakulását; értékelni a tv-magazinok ajánlóinak tartalmát; többféle kutatás eredményeit egybeilleszteni; felmérni a call-center híváslistáit; átszámolni online fórumok bejegyzéseit; tanulmányozni különböző célcsoportok közösségi hálózatait; és persze kérdezni…. MINDEN KUTATÁS!
16
Máth András, Ringier tanácsadó – OAG Szakmai Nap 2008 16 Mit tudjon az ‘ügyfél’?
17
Máth András, Ringier tanácsadó – OAG Szakmai Nap 2008 17 A megrendelőnek kell meghatároznia mi a cél; kik a megrendelők; kik a projekt-tagok – nyilvánosság szintje; mekkora a mozgástér – miben lehet dönteni a kutatás után; mikorra kell az eredmény; mekkora budget áll rendelkezésre a feladathoz; milyen körben legyen érvényes az eredmény; –célcsoportok –versenytársak –összehasonlíthatóság mi a következmény (action-line);
18
Máth András, Ringier tanácsadó – OAG Szakmai Nap 2008 18 Bízza a kutatóra nyugodtan hány embert kell megkérdezni; milyen adatforrásból szerezze be az információt; milyen módszert alkalmazzon; - a fókusz-csoport effektus ki legyen az együttműködő partner; mi legyen a kérdőívben/guideban; hogyan szervezze a kérdezéseket; hogyan szervezze az adatbázist;
19
Máth András, Ringier tanácsadó – OAG Szakmai Nap 2008 19 Televíziós kutatási elemzési javaslatok
20
Máth András, Ringier tanácsadó – OAG Szakmai Nap 2008 20 Kutatási témák 2008-2010 – ultraszubjektív Márkakutatás (brand-image); Célcsoport igények; Nemzetközi sikerek felhajtása (célországok!); Kommunikáció értékelés (hatékonyság); Mit csinálnak ha nem tévét néznek – életmód vizsgálatok; Műsortesztek; Személyiségek értékelése (gyors változások?); mobil, net használati kutatások; Hirdetői ügyfél-elégedettség elemzés
21
Máth András, Ringier tanácsadó – OAG Szakmai Nap 2008 21 Dilemmák I Márkakutatás (brand-image); ….. mi is a márka…... –kik a versenytársak (brand-map); –kik tartoznak bele a célcsoportba; –milyen dimenziókban folyik a verseny (kérdőív); –milyen korlátai vannak az eredménynek;
22
Máth András, Ringier tanácsadó – OAG Szakmai Nap 2008 22 Dilemmák II. Célcsoport igények; –Kérdezés vagy adatgyűjtés; –Adatbázis-rendszerek kialakítása; –Adatbázisok forrásai; –Meglévő közönség vagy új célcsoportok (kannibalizmus); –Műsorok vagy személyiségek tesztje;
23
Máth András, Ringier tanácsadó – OAG Szakmai Nap 2008 23 Dilemmák III. Kommunikáció értékelés (hatékonyság); –Kommunikációs csatornák felmérése (média-értékelés); –Kreatív eszközök értékelése; –Non-conform eszközök hatékonysága; –Hogyan lehet mérni az on-air hatását;
24
Máth András, Ringier tanácsadó – OAG Szakmai Nap 2008 24 Dilemmák IV. Életmód vizsgálatok –mit csinálnak ha nem tévét néznek; –mobil, net használati kutatások; –reklámbefogadás segítése, igazolása;
25
Máth András, Ringier tanácsadó – OAG Szakmai Nap 2008 25 Ügynökség kiválasztásához Nem a cég mérete számít Tapasztalat, referencia fontos Bizalom mindenek felett az kapcsolattartó felé Az adatfelvételre figyelni kell! Előre döntsük el meddig engedjük be… Magunknak tisztázzuk, hogy mit várunk a partnertől Az ár egy komplex szolgáltatás ellenértéke –Adatfelvételi minőség –Tapasztalat –Nemzetközi ismeretek, gyakorlat –Személyiség –Szolgáltatási portfólió
26
Máth András, Ringier tanácsadó – OAG Szakmai Nap 2008 26 Legyen kedvük kutatni értéket teremtenek
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.