Kéttanítós modell Bethlen Gábor Református Általános Iskola, Óvoda, Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Nevelési Tanácsadó Törökszentmiklós.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Kéttanítós modell Bethlen Gábor Református Általános Iskola, Óvoda, Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Nevelési Tanácsadó Törökszentmiklós."— Előadás másolata:

1 Kéttanítós modell Bethlen Gábor Református Általános Iskola, Óvoda, Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Nevelési Tanácsadó Törökszentmiklós

2 „Mindegy, hogy képességeid mekkorák, fő, hogy a tőled telhető legtöbbet formáld belőlük és általuk.”
Weöres Sándor

3 I. A kéttanítós modell bevezetésének szükségszerűsége, igénye
Társadalmi változások Elvárások a társadalom, a szülők részéről Gyermeklétszám csökkenése Eredményesség az iskolai tanulásban is Sikeres tehetséggondozó program a felső tagozaton

4 II. A kéttanítós modell fogalma, lényege
A modell eredeti fogalma A modell, ahogyan mi értelmezzük A kéttanítós modell lényege

5 III. A kéttanítós modell célja
Egyéni, differenciált fejlesztés a tanórákon Tanórán kívüli képességfejlesztés, tehetségkeresés Az 5. évfolyamra történő beválogatásra való felkészítés Pedagógusok közötti együttműködés fejlesztése Eredményes felkészülés a 4. évfolyamos kompetenciamérésre

6 IV. A kéttanítós modell szervezeti keretei
Heti 3 magyar és 3 matematika óra közös óravezetéssel 1. évf. órarendje

7 IV. A kéttanítós modell szervezeti keretei
3.b és 4.b osztályokban csoportbontás heti 1 matematika órán Tanórán kívüli foglalkozás 4. évfolyamon: „Ügyes kezek, okos fejek” Rendszeres versenyfelkészítési foglalkozások 1-4. évfolyamon Eseti csoportbontások Iskolai versenyek szervezése

8 V. Kéttanítós modell a napi gyakorlatban
Reggeli áhitat Beszélgetőkör Reggeli mesehallgatás és meseolvasás Olvasóvá nevelés programja A hallott/olvasott mesék megbeszélése, illusztrálása (Kincses füzet) A napközi, mint a délelőtt folytatása

9 Reggeli áhitat

10 Mesehallgatás

11 Így készül a Kincses füzet…

12 Kincses füzet: Az oroszlán és a kisegér c. mese illusztrálása

13 Kincses füzet: A fogfájós nyuszika

14 VI. A módszer eredményei, hatásai
Az óvoda-iskola átmenet megkönnyítése A felső tagozaton működő tehetséggondozó osztályba való bejutás elősegítése Az oktatási forma előnyei Eredmények a tanulók szemszögéből nézve Fejlesztő hatások a pedagógusok számára

15 Versenyfelkészítés

16 „Csendélet”?

17 Matematika óra

18 Csoportmunka a 3.b-ben

19 Hit-és erkölcstan órán

20 VI. A módszer eredményei, hatásai
ÖSSZEGEZVE A tanulók fejlődése az egyéni adottságokat figyelembe véve rendszerszerűen tervezett, szervezett Az alapkészségek fejlesztése jó, kiemelkedő- a gyengébb képességű tanulóknál is egyenletes az előrehaladás Az SNI-s tanulók integrációja, fejlesztése intenzív A tehetségfigyelés korai szakaszban kezdődik A tehetséggondozás egyéni lehetőségei biztosítottak

21 VII. A kéttanítós modell ajánlása
Heterogén összetételű osztályok számára Az egyéni fejlődés biztosítását alkalmazó pedagógusok számára Innovatív szemléletű iskolák számára

22 tartozik, amely gondozást kíván.
„A tehetség is a természet azon értékei közé tartozik, amely gondozást kíván. Nem kapálást, nyírást, permetezést, csak dús termőtalajt, odafigyelést és szabadságot a növekedéshez.” Gyarmathy Éva KÖSZÖNJÜK A FIGYELMET! Polgárné Madarasi Zsuzsanna és Pappné Tóth Ilona


Letölteni ppt "Kéttanítós modell Bethlen Gábor Református Általános Iskola, Óvoda, Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Nevelési Tanácsadó Törökszentmiklós."

Hasonló előadás


Google Hirdetések