Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaKlaudia Kocsisné Megváltozta több, mint 10 éve
1
Nemzetközi szolidaritás
2
Gazdagok kontra szegények Életszínvonal
3
Tények… Amíg mi ételt,ivóvizet öntünk és dobunk ki a szemétbe,addig több millióan halnak éhen és szomjan. Amíg mi nem akarunk iskolába járni addig más gyerekek és felnőttek bármit megtennének,hogy tanulhassanak. Amíg mi házakban,mások kunyhókban vagy épp a szabad ég alatt hajtják nyugovóra fejüket. Ami nekünk 1000 forint az másnak a megélhetést jelenti. 800 millió ember fekszik le éhesen nap mint nap. A világ 3 leggazdagabb embere nagyobb vagyonnal rendelkezik, mint a világ legszegényebb országaiban élő 600 millió ember összesen. Ami nekünk egy apróság,másnak az egész „VILÁGOT”jelentheti.
4
Szegény országok gyermekei,diákjai Oktatásuk Több mint 100 millió gyermek marad ki az iskolából. 62 millió lány még általános iskolai oktatásban sem részesül, 96 millióra teszik azoknak a 15-24 év közötti lányoknak a számát, akik nem tudnak írni és olvasni. A szegényebb országokban azok a szerencsések akik járhat- nak iskolába többnyire a szabad ég alatt és kezdetleges körülmények közt tanulnak. ‘Néma szükségállapot’ A gyerekek túlnyomó többsége a 'néma szükségállapotoktól', vagyis az éhezéstől, a kizsákmányolástól, a járványoktól szenved
5
Gyermekhalandóság 11 millió gyerek hal meg 5 éves kora alatt évente – több mint 1200 óránként, legtöbbjük könnyen megelőzhető vagy kezelhető betegségben. A gyermekek közötti összes halálozások 27 százalékáért a tüdőgyulladás és a malária felelős. Különleges probléma ezenkívül az Aids vírus jelenléte az újjszülötteknél.
6
Millenniumi fejlesztési célok A Millenniumi Fejlesztési Célokat,más néven a Millenniumi Nyilatkozatot az ENSZ 189 tagállama,2000 szeptemberében hagyta jóvá. Az általános célokat 2001-ben konkretizálták,ezekben 8 átfogó célt határoztak meg,melyek 2015-ig megvalósítandóak.
7
Az a bizonyos 8–as Az a bizonyos 8–as 1. A szélsőséges szegénység és éhínség felszámolása 2. A mindenkire kiterjedő alapfokú oktatás biztosítása 3. A nemek közti egyenlőség és a nők felemelkedésének előmozdítása 4. A gyermekhalandóság csökkentése 5. Az anyai egészségügy javítása 6. A HIV/AIDS, a malária és más betegségek elleni küzdelem 7. A környezeti fenntarthatóság biztosítása 8. Globális partnerség kialakítása a fejlesztés érdekében
8
Mit tehetünk mi?- és amit meg kell tennünk! „ Vos date illis manducare-Ti magatok adjatok nekik enni” (Lk.9,13). Fontos a szívünk kitágítása a szegények szükségletei iránt és mindent meg kell tennünk amivel konkrétan segíteni tudunk nekik. A globalizáció összetett jelenségének figyelmes vizs- gálata- a testvériség és felelősségvállalása lapelvei szerinti magatartás kialakítása. Anyákról való gondoskodást,a nevelést,a védőoltásokhoz,az orvosi kezelésekhez,az ivóvízhez való hozzáférést,környezetvédelmet,a családon belüli kapcsolatok tartósságának védelmét kell biztosítanunk. A nemzetközi béke és biztonság megalapozása és fenntartása. Az alapszükségletek kielégítése:politikai,gazdasági intézmények együttműködése,spekuláció kizárása.
9
Igazságtalanságok,emberi jogok megsértése Gazdag és szegény országok Kiút: közös etikai kódex. Korrekt gazdasági,politikai részvételi logika. Jó fejlődéspolitika=piacok,civil társadalom,államok közötti pozitív együtt működésének meg termtése.
10
Készítette:Csizmadia Réka 9/c Iskola:Budapest-Fasori Evangélikus Gimnázium
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.