Zsolt Námesztovszki, Hungarian Language Teacher Training Faculty, Subotica, University of Novi Sad, 24000 Subotica, Strosmayer 11., Márta Takács Budapest.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Zsolt Námesztovszki, Hungarian Language Teacher Training Faculty, Subotica, University of Novi Sad, 24000 Subotica, Strosmayer 11., Márta Takács Budapest."— Előadás másolata:

1 Zsolt Námesztovszki, Hungarian Language Teacher Training Faculty, Subotica, University of Novi Sad, 24000 Subotica, Strosmayer 11., Márta Takács Budapest Tech, H-1034 Budapest, Bécsi út 96.b, Digital Course Supported Education In Life Long Learning Process Budapest, CINTI 2008. November 6-8. 9th International Symposium of Hungarian Researchers on Computational Intelligence and

2 Ha az iskola tényleg azzal foglalkozik, hogy a gyerekeket egy igazi világra, a valóságos életre készíti fel, akkor elképzelhetetlen, ....hogy ne készítsen fel az információs társadalom kihívásaira ....hogy az ne közösségben történjék A pedagógus helye és helyzet az információs társadalomban....benne kell, hogy éljen....

3 A Vajdaság földrajzi helyzete:

4 A Vajdaság specifikus helyzete....

5 A vajdaság megismerését és a földrajzi tartalmak elsajátítását segíti a Vajdaság digitalizált térképe elnevezésű szoftver. Az MNT 8/2003. számú határozata meghatározta, és egységesítette a vajdasági magyar földrajzi neveket.

6 Emellett lehetőség nyílik a szülőföld, és környékének a megismerésére (utak, domborzat, vízrajz, természeti kincsek, község, körzet, stb.).

7 A szoftver nem csupán technikai megoldások sora.  egy tudományos kutatómunka eredménye gy team munkájának eredménye  pedagógiailag igazolt (a didaktiakai játékokra épít)  hatékonyságát „terepen” mértük le  a modern tanítóktól kezdve a felnőttképzésig hasznos segédeszköz

8 Előnyei:  ellenőrzött tudásanyag  d didaktiakialag, módszertanilag ellenőrzött és kipróbált  magyar nyelvű felhasználói felület  nem kell telepíteni  a „helyi színek” kiemelése  visszaigazolás a tanulás sikerességéről (játékok, tesztek)

9 A következő tantárgyak tanításában használható a szoftver:  Környezetünk (1. és 2. osztály), Természet és társadalom (3. osztály), Természet (4. osztály), Társadalom (4. osztály) – FÖLDRAJZI TARTALMAK  Anyanyelv – A TARTALMAK ELNEVEZÉSEI  Környezet- és idegennyelv – A SZOFTVER HÁROMNNYELVŰ (magyar, szerb, angol)  A játékoktól a számítógépig – SZÁMÍTÁSTECHNIKAI FOGALMAK, MOTORIKUS KÉSZSÉGFEJLESZTÉS (8 éves gyermek tudásszintje) INTERDISZCIPLINÁRIS PROJEKTUMOK MEGVALÓSÍTÁSÁHOZ!

10 A Vajdaság felépítése  Vajdaság 495 településének adatlapja (neve, község, körzet, lakóinak száma, nemzeti összetétel - 5 legnagyobb etnikum, hívószám, irányítószám)  45 község adatlapja (külön községtérkép, a község székhelyének a címere, lakóinak száma, nemzeti összetétel)  7 körzet adatlapja (külön körzettérkép, a körzet székhelyének a címere és képgaléria, lakóinak száma, nemzeti összetétel)  3 régió adatlapja (külön körzettérkép, a körzet a címere, lakóinak száma, nemzeti összetétel)  A tartomány adatlapja, címere, földrajza, történelme, lakossága, stb.

11 A tudásanyag elsajátításának a hatékonysága

12 További hatása:  a motivációs szint növekedése  tartósabb tudás

13 A szoftver tulajdonságai:  Nagyítás  Gyorsgombok (térkép személyre szabása)  Nyomtatás, vágólapra másolás  Keresés  Tanulást segítő animációk és játékok  Felületek, rétegek megjelenítés


Letölteni ppt "Zsolt Námesztovszki, Hungarian Language Teacher Training Faculty, Subotica, University of Novi Sad, 24000 Subotica, Strosmayer 11., Márta Takács Budapest."

Hasonló előadás


Google Hirdetések