Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Merni Mérni MINŐSÉG…bevállaljuk? Alföldiné Dán Gabriella PhD Sopron, 2005. március.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Merni Mérni MINŐSÉG…bevállaljuk? Alföldiné Dán Gabriella PhD Sopron, 2005. március."— Előadás másolata:

1

2 Merni Mérni MINŐSÉG…bevállaljuk? Alföldiné Dán Gabriella PhD gabi.alfoldi@uni-corvinus.hu Sopron, 2005. március

3 2005.03.22-23 Alföldi: Minőség2 Mit? Hogyan? Miért? Természetesen adatokat. Strigulázunk, becslünk, benne vannak az integrált rendszerekben. Statisztikakészítés,teljesítménymérés, összehasonlítás. Na de mikor minőségi a működés?

4 2005.03.22-23 Alföldi: Minőség3 Értelmezés - értékelés Minőség nincs általában, csak meghatározott célok tükrében van létjogosultsága Kiválóság, célnak megfelelés, küszöbérték, értéknövekedés mint értelmezési megközelítés. Akkreditáció, auditálás, minőségbiztosítás, önértékelés, mint értékelési megközelítés. Indikátorok meghatározása, mérhetőség.

5 2005.03.22-23 Alföldi: Minőség4 Nézzünk a szlogenek mögé Integráció, bologna, tömegoktatás, elektronikus könyvtár Élethosszig tartó tanulás, tanulási környezet, falak nélküli könyvtár Tudásalapú társadalom alapintézménye, közösségi hely, esélyteremtés Partnerközpontúság

6 2005.03.22-23 Alföldi: Minőség5 Globális trendek 1. Perszonalizált szolgáltatások 2. Együttműködés. Stratégiai szövetségek 3. Rugalmas térhasználat 4. Személyes támogatás web-alapú szolgáltatásokon keresztül

7 2005.03.22-23 Alföldi: Minőség6 Jelenlegi eszköztár Szabványok: –MSZ ISO 11620:2000:Információ és dokumentáció és módosítása –MSZ EN ISO 2789:2003 Információ és dokumentáció (nemzetközi könyvtári statisztika) OSZK Könyvtári Intézet Ajánlása Problémák: eltérő fogalomértelmezések, különböző módszerek, más a mérés tárgya, összevonások

8 2005.03.22-23 Alföldi: Minőség7 Van másik!? Kitérő: definiáljuk a teljesítményt Benchmarking Balanced ScoreCard (BSC) –felhasználói nézőpont –pénzügyi nézőpont –belső folyamatok nézőpontja –lehetőségek nézőpontja

9 2005.03.22-23 Alföldi: Minőség8 Mutatók a könyvtárból A gyűjtemény, mint egyetemi minőség Oktatói értékelés mérőszámai Kutatási kommunikáció támogatásának adatai Tartalom menedzselés és képzésminőség

10 2005.03.22-23 Alföldi: Minőség9 Mutatók a könyvtárról Használat pénzügyek Folyamatok: kézikönyv Lehetőségek: jövőkép, stratégia, önértékelés

11 2005.03.22-23 Alföldi: Minőség10 Kérdések holnapra Könyvtár vagy „könyvnet”? Jövőkép prognózisok - szerintünk Együttműködés és/vagy specializálódás? „egyedül nem megy” vagy mégis? Minőség és mérése: vannak problémáink?

12 2005.03.22-23 Alföldi: Minőség11 Köszönöm a figyelmet


Letölteni ppt "Merni Mérni MINŐSÉG…bevállaljuk? Alföldiné Dán Gabriella PhD Sopron, 2005. március."

Hasonló előadás


Google Hirdetések