Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaCsenge Faragóné Megváltozta több, mint 10 éve
1
A közösségi agrármarketing lehetőségei a közösségi médiában
Dr. Varga Ákos Kaposvári Egyetem Gazdaságtudományi Kar Marketing és Kereskedelem Tanszék
2
Az előadás vázlata A közösségi agrármarketing helyzetének bemutatása
A közösségi média bemutatása A marketingkommunikáció új megközelítése Return on Investment (ROI) a közösségi médiában Javaslatok a közösségi agrármarketing online marketingkommunikációjának erősítésére
3
A közösségi agrármarketing
4
A marketing együttműködések háttere
AZ AGRÁRMARKETING LEHETŐSÉGEI ÉS TÍPUSAI Gazdálkodó egység mérete Termékdifferenciáltság foka CSEKÉLY NAGYFOKÚ KICSI Korlátozott marketing Piaci résre irányuló marketing NAGY Ár- és elosztásorientált marketing Teljes marketing Piacbefolyásolásra nincs lehetőség Közösségi marketing kiemelten fontos Nincs lehetőség önálló marketing-kommunikációra Nagy piaci részarány, magasan feldolgozott termék LEHOTA (2001), MEULENBERG (1986) nyomán
5
A közösségi média Marketing & pr Eladás Termékfejlesztés
6
A közösségi média tájképe (2012)
fredcavazza.net
7
Közösségi média alkalmazások
8
Közösségi agrármarketing a közösségi médiában 2013
9
A digitális reklámköltés
IAB Hungary adex 2012
10
A digitális reklámpiac
IAB Hungary adex 2012
11
Digitális reklámköltések
IAB Hungary adex 2012
12
A reklámköltések alakulása Magyarországon (%)
2006 2012
13
A marketingkommunikáció új útjai
Marketingkommunikáció hagyományos felosztása: ATL/BTL kommunikációs eszközök Fizetett (Paid) Birtokolt (Owned) Szerzett (Earned) Megosztott (Shared)
14
Az egyes médiatípusok Fizetett Birtokolt Szerzett Megosztott
„Tradicionális” hirdetési formák: display, pay per click, szponzoráció A márka saját tulajdonában lévő online tartalmak: website, blog, hírlevél, márka saját közösségi média felületei A márka jelenléte a médiában, hirdetések nélkül. Buzz, WoM A márka közösségi aktivitása és interakciója a fogyasztóival a közösségi média felületein (Facebook, Twitter, Youtube…) A fizetett és birtokolt média ösztönözheti a megosztott médiát. A megosztott média ösztönözheti a szerzett médiát.
15
ROI a közösségi médiában
16
Vaynerchuk befektetései
USD direkt marketing levelekbe = 200 új ügyfél 7500 USD utcai plakátokba = 300 új ügyfél 0 USD =1800 új ügyfél
17
A költségek 4 dimenziója
Infrastruktúra létesítése és előkészítése Folyó költségek Kampányköltségek Kockázati tényezők
18
Költségek Technológiai és hosting díjak Reklám
Program beruházási költségei Kreatív kialakítási költségek Pontos termékköltségek Teljesítés Hűségprogramok Személyzeti költségek
19
Roi hozam céljai és számítása
Márkaismertség generálása Potenciális vevők felkutatása Opinion leaderek aktivizálása fogyasztói márka esetén
20
Közösségi marketingstratégia és a roi mérésének 8 lépése
A stratégia kidolgozása és a célok kitűzése A célközönség meghatározása A kampány üzenetének kidolgozása és a beszélgetés tartalmának nyomon követése A közösségi marketing kampánytaktikáinak végrehajtása Közbenső mutatók és sikermérők meghatározása Közösségi marketingkampányok végrehajtásának megfigyelése és menedzselése Tényleges költségek mérése és nyomon követése, a ROI számítása A siker vagy kudarc áttekintése, értékelése
21
javaslatok Fogyasztói etnocentrizmus erősítése a közösségi média eszközeivel Egységes marketingkommunikációs kampány tervezése és végrehajtása Folyamatos, interaktív párbeszéd a közösségi médián keresztül a fogyasztókkal és a szervezeti piacokkal
22
Köszönöm a megtisztelő figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.