Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A közösségi agrármarketing lehetőségei a közösségi médiában

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A közösségi agrármarketing lehetőségei a közösségi médiában"— Előadás másolata:

1 A közösségi agrármarketing lehetőségei a közösségi médiában
Dr. Varga Ákos Kaposvári Egyetem Gazdaságtudományi Kar Marketing és Kereskedelem Tanszék

2 Az előadás vázlata A közösségi agrármarketing helyzetének bemutatása
A közösségi média bemutatása A marketingkommunikáció új megközelítése Return on Investment (ROI) a közösségi médiában Javaslatok a közösségi agrármarketing online marketingkommunikációjának erősítésére

3 A közösségi agrármarketing

4 A marketing együttműködések háttere
AZ AGRÁRMARKETING LEHETŐSÉGEI ÉS TÍPUSAI Gazdálkodó egység mérete Termékdifferenciáltság foka CSEKÉLY NAGYFOKÚ KICSI Korlátozott marketing Piaci résre irányuló marketing NAGY Ár- és elosztásorientált marketing Teljes marketing Piacbefolyásolásra nincs lehetőség Közösségi marketing kiemelten fontos Nincs lehetőség önálló marketing-kommunikációra Nagy piaci részarány, magasan feldolgozott termék LEHOTA (2001), MEULENBERG (1986) nyomán

5 A közösségi média Marketing & pr Eladás Termékfejlesztés

6 A közösségi média tájképe (2012)
fredcavazza.net

7 Közösségi média alkalmazások

8 Közösségi agrármarketing a közösségi médiában 2013

9 A digitális reklámköltés
IAB Hungary adex 2012

10 A digitális reklámpiac
IAB Hungary adex 2012

11 Digitális reklámköltések
IAB Hungary adex 2012

12 A reklámköltések alakulása Magyarországon (%)
2006 2012

13 A marketingkommunikáció új útjai
Marketingkommunikáció hagyományos felosztása: ATL/BTL kommunikációs eszközök Fizetett (Paid) Birtokolt (Owned) Szerzett (Earned) Megosztott (Shared)

14 Az egyes médiatípusok Fizetett Birtokolt Szerzett Megosztott
„Tradicionális” hirdetési formák: display, pay per click, szponzoráció A márka saját tulajdonában lévő online tartalmak: website, blog, hírlevél, márka saját közösségi média felületei A márka jelenléte a médiában, hirdetések nélkül. Buzz, WoM A márka közösségi aktivitása és interakciója a fogyasztóival a közösségi média felületein (Facebook, Twitter, Youtube…) A fizetett és birtokolt média ösztönözheti a megosztott médiát. A megosztott média ösztönözheti a szerzett médiát.

15 ROI a közösségi médiában

16 Vaynerchuk befektetései
USD direkt marketing levelekbe = 200 új ügyfél 7500 USD utcai plakátokba = 300 új ügyfél 0 USD =1800 új ügyfél

17 A költségek 4 dimenziója
Infrastruktúra létesítése és előkészítése Folyó költségek Kampányköltségek Kockázati tényezők

18 Költségek Technológiai és hosting díjak Reklám
Program beruházási költségei Kreatív kialakítási költségek Pontos termékköltségek Teljesítés Hűségprogramok Személyzeti költségek

19 Roi hozam céljai és számítása
Márkaismertség generálása Potenciális vevők felkutatása Opinion leaderek aktivizálása fogyasztói márka esetén

20 Közösségi marketingstratégia és a roi mérésének 8 lépése
A stratégia kidolgozása és a célok kitűzése A célközönség meghatározása A kampány üzenetének kidolgozása és a beszélgetés tartalmának nyomon követése A közösségi marketing kampánytaktikáinak végrehajtása Közbenső mutatók és sikermérők meghatározása Közösségi marketingkampányok végrehajtásának megfigyelése és menedzselése Tényleges költségek mérése és nyomon követése, a ROI számítása A siker vagy kudarc áttekintése, értékelése

21 javaslatok Fogyasztói etnocentrizmus erősítése a közösségi média eszközeivel Egységes marketingkommunikációs kampány tervezése és végrehajtása Folyamatos, interaktív párbeszéd a közösségi médián keresztül a fogyasztókkal és a szervezeti piacokkal

22 Köszönöm a megtisztelő figyelmet!


Letölteni ppt "A közösségi agrármarketing lehetőségei a közösségi médiában"

Hasonló előadás


Google Hirdetések