Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaErzsébet Törökné Megváltozta több, mint 10 éve
1
Partner, konkurens, megrendelő – céginformáció Magyarországon MIBE konferencia Fókuszban a céginformáció – megnyitó Budapest, Hotel Mediterrán, 2006. június 6. Dr. Kiszl Péter, PhD az Eötvös Loránd Tudományegyetem adjunktusa a Magyar Információbrókerek Egyesületének alelnöke
2
Céginformáció Szükségessége, célja: sokrétű és komplex A gazdasági élet alapegységeire vonatkozik, a legnépszerűbb, legkeresettebb üzleti információtípus Piacgazdaságban kiemelkedő szerepet játszik a partner „leinformálása”
3
Kezdetek… Nemzetközi: Dun & Bradstreet (USA, 1843.)Dun & Bradstreet (USA, 1843.) Intercredit (Ausztria, 1870.)Intercredit (Ausztria, 1870.) Creditreform (Németország, 1879.)Creditreform (Németország, 1879.) Hazai – rendszerváltás előtt: levéltári forrásoklevéltári források Magyar Tudakozó Egylet (1894.) Cél: „a magyar czégek felől teljesen hű és megbízható képet szolgáltatni.”Magyar Tudakozó Egylet (1894.) Cél: „a magyar czégek felől teljesen hű és megbízható képet szolgáltatni.” Hazai – rendszerváltás után: Multinacionális szolgáltatók magyar vállalatai: Coface Intercredit Budapest Kft. (1990.)Coface Intercredit Budapest Kft. (1990.) Creditreform-Interinfo Kft. (1991.)Creditreform-Interinfo Kft. (1991.) Dun & Bradstreet Hungária Kft. (1992.)Dun & Bradstreet Hungária Kft. (1992.)
4
A céginformáció tipizálása versenytársfigyelés, hírszerzés, kémkedés MINŐSÍTETT MARKETING JOGI ALAP hozzáadott érték ár térítés széles körben publikus, nyílt információs rendszerek, adatbázisok
5
Céginformáció-források recepciósrecepciós üzletkötőüzletkötő HR-részlegHR-részleg helyi üzleti sajtóhelyi üzleti sajtó cégadatbázisokcégadatbázisok éves jelentésekéves jelentések sajtófigyelés adataisajtófigyelés adatai üzleti magazinoküzleti magazinok beszállítók, partnerek, ügyfelek leinformálásabeszállítók, partnerek, ügyfelek leinformálása vezetők szerepléseivezetők szereplései termékek/szolgáltatások kipróbálása stb.termékek/szolgáltatások kipróbálása stb. vegyes forráshasználat
6
Főbb piaci szereplők Bonnier csoport: CompAlmanach Kft. CompAlmanach Kft. Company-Data Informatikai Kft. Company-Data Informatikai Kft. Dun & Bradstreet Hungária Kft. Dun & Bradstreet Hungária Kft. Hoppenstedt Bonnier és Társa Információs Kft. Hoppenstedt Bonnier és Társa Információs Kft. Kompass Hungária Kft. Kompass Hungária Kft. Opten Informatikai Kft. Complex Kft. (Walters Kluwer International) Creditreform-Interinfo Kft. Coface Intercredit Hungary Kft. Microsec Kft.
7
Trendek és tendenciák „Olcsón sokat!” elv terjedése vs. minőség„Olcsón sokat!” elv terjedése vs. minőség piaci szereplők minősítésének, független audit hiánya piac felhígulásapiaci szereplők minősítésének, független audit hiánya piac felhígulása többszintű elérés (ingyenes alaptartalom; térítéses, aktualizált teljes tartalom, fejlett keresési lehetőség)többszintű elérés (ingyenes alaptartalom; térítéses, aktualizált teljes tartalom, fejlett keresési lehetőség) on-line (webes) lekérdezéson-line (webes) lekérdezés kiegészítő szolgáltatásokkiegészítő szolgáltatások intenzív marketingtevékenységintenzív marketingtevékenység nemzetközi információs igények növekedésenemzetközi információs igények növekedése
8
Köszönöm a megtisztelő figyelmet, eredményes részvételt kívánok! Dr. Kiszl Péter, PhD közgazdász, könyvtáros Eötvös Loránd Tudományegyetem Informatikai és Könyvtártudományi Intézet Könyvtártudományi-Informatikai Tanszék 1088 Budapest, Múzeum krt. 6-8. pkiszl@ludens.elte.hu http://harleqin.elte.hu/kiszl Magyar Információbrókerek Egyesülete http://www.mibe.info
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.