Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Hogyan választ egy könyvkiadó nyomdát? (Hogyan választanak a magyar könyvkiadók nyomdát?) Kiss Gábor TINTA Könyvkiadó

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Hogyan választ egy könyvkiadó nyomdát? (Hogyan választanak a magyar könyvkiadók nyomdát?) Kiss Gábor TINTA Könyvkiadó"— Előadás másolata:

1 Hogyan választ egy könyvkiadó nyomdát? (Hogyan választanak a magyar könyvkiadók nyomdát?) Kiss Gábor TINTA Könyvkiadó kissgabo@tintakiado.hukissgabo@tintakiado.hu, www.tintakiado.hu FairPrint, Budapest 2008. február 8.

2 A könyvkészítésben a nyomda helye: Szerző - Kiadó - Kereskedő - Vásárló | Nyomda

3 Miért kiemelt és fontos a nyomda szerepe? A nyomda a végterméket állítja elő, amelyen nem lehet változtatni.

4 Napjaink magyar valósága I. 1. Túlkínálat nyomdai könyvkészítő kapacitásból (+) 2. Külföldi nyomtatási lehetőség (+) 3. Könyv túltermelés (-) 4. Egy könyv példányszáma csökken (-) 5. Csökkenő vásárlóerő (-) 6. Központi / állami visszavonulás (l. FTP) (-)

5 Napjaink magyar valósága II. 7. Bizományosi értékesítési rendszer (-) 8. A nagy könyvesházak megjelenése (-) 9. A kiadói tőkehiány (-) 10. Az elektronikus kiadás, publikálás terjedése (-) 2 + 8 -

6 Miért fontos a nyomdaköltség nagysága? A kiadói költségek megoszlása: Kiadói költség*30 % Nyomdaköltség25 % Terjesztői költség45 % (rögzített) A terjesztők alku nélkül százalékos jutalékot kapnak A kiadók csak a nyomda felé vannak alkupozícióban * Szerző, kiadói szerkesztés, nyomdai előkészítés, kiadói rezsi, szállítás, raktározás, reklám

7 A TINTA Könyvkiadó kiadványainak két típusa 1. A magyar nyelv kézikönyvei sorozat tagjai: B/5, 1+1, 800-1000 oldal, keménytábla, védőborító, 1000-3000 példány 1000 példány évenkénti utánnyomás 2. Segédkönyvek a nyelvészet tanulmá- nyozásához: B/5, 1+1, 250-300 oldal, kartonált, ragasztott, 300 példány, esetleg utánnyomás

8 A nyomdaválasztás szempontjai: Kialakult kapcsolatok: EFO, Akaprint, Kinizsi, Széchenyi, Révai, Alfadatpress Ár, a fizetési határidő (és a türelem mértéke) Elkészítési határidő és megbízhatóság A nyomda gépparkja A nyomda távolsága Az utánnyomás ára Szállítás

9 Más könyvkiadók esetében a kulcsszavak I. Bizalmi kapcsolat A kiadók alkupozícióban vannak Fizetési határidő 30, 60 nap Szinte anyagáron is dolgozik nyomda A kiadó mond árat A kötészet a szűk keresztmetszet A könyvkiadás lökésszerű: könyvhét, karácsony

10 Más könyvkiadók esetében a kulcsszavak II. Minőség Egyetlen nyomdával működnek együtt Csak néhány (2, 4) nyomdával működnek együtt Új nyomdát nem kívánnak kipróbálni Előnyös helyzetben vannak a kétprofilú nyomdák Az utánnyomás lehetősége Kis példányszám előállítása

11 Összefoglalás: (Szerintem:) A nyomdáknak kell a kiadók igényeihez alkalmazkodni 1. A digitális nyomtatási lehetőségek szélesítésével 2. Kedvező kínálati ár kialakításával 3. Hosszú fizetési határidő biztosításával

12 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Hogyan választ egy könyvkiadó nyomdát? (Hogyan választanak a magyar könyvkiadók nyomdát?) Kiss Gábor TINTA Könyvkiadó"

Hasonló előadás


Google Hirdetések