Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaErik Király Megváltozta több, mint 10 éve
1
Az expresszionista stílus jellemzői és a Rettegett Iván I.
2
Német expresszionizmus
sajátos módon használja a filmes technikát a legjellegzetesebb a színrevitel: mise-en-scène Hermann Warm: „a filmképnek grafikus művészetté kell válnia” az expresszionista filmekben az egyes beállítások kompozíciója hangsúlyos
3
A klasszikus filmstílusban
az emberi alak a legkifejezőbb elem, a díszlet, a világítás, a jelmez csak másodlagos a színészhez képest A cselekmény háromdimenziós tere sokkal fontosabb, mint a képkeret 2 dimenziós grafikus minősége
4
A díszlet egybeolvad, együtt játszik a szereplővel, a színész teste vizuális elemmé válik.
az emberi alak kifejezőereje a színrevitel minden aspektusára kiterjed Conrad Veidt: „Ha a díszlet úgy volt kidolgozva, hogy ugyanazt a lelkiállapotot hordozza, mely a karakter gondolkodásmódját uralja, akkor a színész szerepének eljátszásakor jelentős támaszra talált abban a dekorban. Összeolvadt az ábrázolt milliővel és környezettel, és mindketten ugyanabban a ritmusban mozogtak.”
5
a díszlet, a színész mozgása, a jelmez és a világítás fúziója
Milyen taktikái vannak a négy elem összeolvasztásnak?
6
Stilizált felületek a játéktér különböző elemeit hasonlóvá teszi
10
Szimmetria a színészeket, jelmezeket és a díszleteket úgy kombinálja, hogy a figyelmet a kompozíció egészére irányítja
13
Túlzás és torzítás
21
Hasonló formák halmozása
25
A világítás torzító hatásai
28
Expresszionista stílus a Rettegett Ivánban: a színész és tér viszonya
34
Árnyékok használata
37
Mismatch
38
Mismatch
40
A tekintetek expresszív használata
46
Axial Cut – tengely mentén történő vágás/plánozás
51
Nyikolaj Csekaszov, Eisenstein és Edvard Tisse a R.I. forgatásán
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.