Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az átmeneti mozi D. W. Griffith. Az átmeneti mozi Narratív összegzés mozija – Tom Gunning A film elit kultúrához való közeledése A film tömegmédiumként.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Az átmeneti mozi D. W. Griffith. Az átmeneti mozi Narratív összegzés mozija – Tom Gunning A film elit kultúrához való közeledése A film tömegmédiumként."— Előadás másolata:

1 Az átmeneti mozi D. W. Griffith

2 Az átmeneti mozi Narratív összegzés mozija – Tom Gunning A film elit kultúrához való közeledése A film tömegmédiumként való elismerése

3 Az 1. vh. előtt: Európa uralta a filmpiacot: Fr., Dánia, Olaszország a legjelentősebb exportőr Az exportált filmek 60-70 %-a francia A Pathé 1904-ben nyitja meg amerikai irodáját 1907 – az EÁ-ban 1200 forgalomba hozott filmből csak 400 belföldi Amerikai vállalatok főleg belföldnek gyártanak – a Nickelodeonok nyereségesek 1907 – ben kezdenek exportálni 1914 – vh. kitörése következtében a megingott európai filmipar piacán terjeszkednek 1907 – a Vitagraph alapít európai forgalmazóirodát, London lesz az amerikai forgalmazás európai központja

4 1903-tól kezdődően az Edison, Vitagraph és Biograph gyártócégek a kópiák eladása helyett bevezetik a kölcsönzést a kópiavásárlás a vándormozisoknak volt kedvező megoldás a megoldást a kölcsönzők jelentették – ők megvették a filmeket a gyártóktól és bérbeadták a tekercseket nő az állandó bemutatóhelyek száma, az 5 centes mozik 1908 – nickelőrület, minden utcasarkon mozi - gyártók feletti gazdasági irányítás munkások és bevándorlók a fő közönség: cenzúra, tisztasági szabályzatok

5

6

7

8

9

10

11 1908 – az Edison és a Biograph, Vitagraph, Essanay, Geroge Méliés, Pathé társul – Motion Picture Patents Company tröszt – a filmipar központi irányítására: filmnyersanyagok, felvevőgépek és vetítőgépek szabadalmaztatása megegyeznek a filmek lábankénti szabott árában, és szabályozták az új filmek forgalomba hozatalát: egy stúdió hetente 1-3 tekercset adhatott ki 1910-ben forgalmazócéget alapítanak: zónaelőírásokkal, csomaglekötésekkel, premiermozik, régebbi és olcsó filmeket bemutató helyek különválása 1915-ben trösztellenes törvény feloszlatja az MPPC-t Független gyártók jönnek létre, akik ellátták az engedéllyel nem rendelkező kölcsönzőket és mozikat

12 Carl Laemmle, saját gyártócéget alapít 1909-ben Independent Moving Picture Company forgalmazócége, az Universal Film Manufacturing Company 1915 - Universal City stúdió – Hollywoodtól északra

13 Adolph Zukor – forgalmazó, Nickelodeon tulajdonos 1912, Famous Players, Famous Plays: Queen Elizabeth Sarah Bernhardt főszereplésével 1914-ben társul a Paramount forgalmazó céggel (11 cég összeolvadása) 1916-ban átveszi a vezetést, producerekkel társul: Gloria Swanson, Cecil B. DeMille, Mack Sennett, Griffith, Mary Pickford, Douglas Fairbanks

14 3 kisebb cég: a Metro 1916-ban, a Goldwyn és a Mayer 1917-ben indulnak: 1924-től MGM Sam, Albert, Jack, Harry Warner – 1918: Warner Bros. – a 20-as évekig kisebb cégként működtek William Fox – kisebb gyártó, forgalmazó és bemutató cégeit Fox néven egyesíti

15 American Mutoscope and Biograph Company 1895-1928 Filmgyártás: szakosodás és munkamegosztás

16

17 David Wark Griffith

18

19 Kortárs rendezők Ralph Ince Maurice Tourneur George Leone Tucker Thomas H. Ince Cecil B. DeMille

20 Billy Bitzer

21

22 Formai változások a felvevőgép és színész távolságának csökkenése vágás fokozott alkalmazása visszafogottabb játékstílus inzertek megváltozik a filmek hossza: Vitagraph 1910: Mózes élete 5 tekercses 1911: Pokol – 5 tekercses, Trója eleste (Giovanni Pastrone, 2), Megszabadított Jeruzsálem (4) 1913: Quo Vadis (Enrico Guazzoni, 9) 1914: Cabiria (Giovanni Pastrone, 12) 1913: Griffith – Bethuliai Judit (4) 1915: Egy nemzet születése (12)

23

24

25 Griffith átmenetisége IRM: snitt-kapcsolások, párhuzamos vágás, az irányok manipulálása, a váltás és ismétlés, a tér bonyolult használata PRM jegyek: frontális beállítás, ritka közelképek, kevés inzert-kép, a POV szerkezet relatív hiánya

26 közelképei Közelképeinek kétarcúsága: narrációs vagy monstrációs eszköz? A közelik belsőleg motiváltak, de a diskurzus egysége szempontjából rendbontóak A reprezentáció többletei, de egyenesen a nézőnek címzettek

27 A nagyközeli klasszikus folyamatos stílusban elfoglalt helye analitikus vágás alkotóeleme beállítás-ellenbeállításstruktúra része érzelmi intenzitású jelenetek


Letölteni ppt "Az átmeneti mozi D. W. Griffith. Az átmeneti mozi Narratív összegzés mozija – Tom Gunning A film elit kultúrához való közeledése A film tömegmédiumként."

Hasonló előadás


Google Hirdetések