Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaKlaudia Kerekesné Megváltozta több, mint 10 éve
1
Befektetési Akvizíció, magyar befektetési projektek kezelése
Apró Adrienn Regionális irodavezető, ITD Hungary
2
Az ITD Hungary rövid bemutatása
3
ITD Hungary ITD Hungary: a magyar kormányzat külgazdaság-politikai célkitűzéseit megvalósító háttérintézménye A társaság jogállása és háttere Non-profit intézmény, a Gazdasági Minisztérium háttérintézmény 1993 óta tulajdonosi jogokat a Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium gyakorolja 2008.január 01.-től ITD Hungary Zrt. néven működik budapesti központ, 6 régiót érintő belföldi hálózat, 13 határmenti külföldi képviselet, 84 KGSZ – 56 iroda A társaság kulcskompetenciái: FDI ösztönzés új értékesítési csatornák feltárása és bevonása (pl.:célzott partnerkeresés) egyablakos-befektető kiszolgálási rendszer megvalósítása implementációs szakasz projektmenedzsmentje aftercare program megvalósítása Hazai vállalatok nemzetköziesítése magyar vállalatok külpiacra jutásának elősegítése magyar vállalatok tőkekihelyezésének elősegítése magyar vállalatok beszállítói lehetőségeinek maximalizálása A társaság további kiemelt feladatai: a külgazdasági szakdiplomata (KGSZ) hálózat operatív üzleti irányítása gyakorlati és céges tapasztalatok becsatolása az állami versenyképesség-növelő erőfeszítésekbe gazdasági országimázs építése
4
Magyar Befektetési Projektek(HIP)
HIP: Befektetés ösztönzéshez tartozik Megújult program (2009 év vége) Cél: befektetések megvalósulása a HIP révén A magyar gazdaság fejlesztését elősegítő prioritás szektorbeli projektek felkarolása Marketing, proaktivitás!
5
Kiemelt ágazatok Nemzetközi fórumok/konferenciák trendjei alapján
Nagyszámú befektetői érdeklődés Magyar sikerágazat lehet ICT Biotechnológia Turizmus (hotel, wellness, konferencia és más ingatlanfejlesztés) Megújuló energia Logisztika Élelmiszeripar/mezőgazdaság
6
A folyamat ... Gyűjtés 1. Honnan?
ITD-t megkereső projektgazdák + ITD hálózat (BRHI, EEN, BEFI, ÜFI)+ magyar honlap Proaktív gyűjtés: kapcsolat az egyetemekkel, NFÜ, MAG, inkubátorházakkal, szakmai szövetségekkel, tanácsadókkal, bankokkal, regionális fejlesztési ügynökségekkel stb. 2. Hogyan? Minden projekt kezelése: előzetes vizsgálat, pénzügyi vizsgálat HIP adatlap + a projektek kódolása HIP adatbázisba kerülés Flyer – rövid, tömör figyelemfelkeltő információs anyag Honnan? Szektoronként eltérő a proaktív tevékenység, ismerni kell az adott szektor jellemzőit, legfontosabb szereplőit. Egyetemek inkubátorházai, k+f tevékenysége- kerüljenek be az új projektek az adatbázisba – referencia is lehet, már vannak működő nki-i kapcsolatai, közös megjelenés (Együttműködés a bef öszt K+F teammel – közös kérdőív) Hogyan? A mérhetőség érdekében minden projektet rögzíteni kell a CRM-ben (pontos meghatározás!) – megkeresés témája: Magyarországi projektlehetőségek Kódolás: Szektoronként más pl turisztika: T-123, Biotech: B-123 Az adatlapon lévő információk priorizálása – mit adunk ki első, második körben (fizetős szolgáltatás függvénye). Jó a mostani adatlap Kérdések más sorrendben, strukturáltan Specifikáció ágazatonként A Flyeren rövid, figyelemfelkeltő információk pl. megtérülési ráta
7
HIP adatlap
8
A folyamat ... Kezelés HIP koordinátor
HIP projekt adatbázis építése, folyamatos frissítése Honlap frissítése Befektetői adatbázis építése több forrásból, ágazatspecifikusan! Internet Szakmai rendezvények (üzletember találkozó fórumok, előadások) KGSZ-ek feladata is: adott relációban, adott ágazatra Szakmai szövetségek Befektetői érdeklődés CRM: az értékelés után a kiválasztott projektek magas szintű gondozása – CRM: folyamatkarton indítása, így lemérhető lesz mennyi idő, energia, pénz stb ráfordítás szükséges egy pozitív projekt eléréséhez Regiknek látniuk kell a helyi projekteket. Ők tudják hitelesíteni, hogy a tervezett projektek igazoltan abban a stádiumban vannak, amiről az adatlap tanúskodik. Tudatosítani kell a projektgazdákban, hogy az ő első számú kapcsolttartója az ITD részéről a Regi. Az eladhatóság és hitelesség szempontjában elengedhetetlenül fontos, hogy az adatlapokat, hozzá kapcsolódó információkat folyamatosan frissítsük Két irányú (külső+belső) adatbázis létrehozása: Projektek beáramlására Projektek értékesítésére
9
A folyamat ... Marketing ITDH-n belül: új koncepció, fontosabb szerep
Honlap megújulása, projektek a honlapon Flyer: dekoratív, informatív, könnyen szórható DM-akciók: sikeres ágazatban célzott befektető keresés (KGSZ segítségével) pl. biotechnológia-USA: magyar eredmények, lehetőségek népszerűsítése, érvelés a HIP projektbe való befektetés mellett Visszahatás: lista az adott ágazatban érdekelt/sikeres befektetőkről = > befektetői adatbázis Szakmai rendezvények, befektetésösztönzési-előadások: HIP promóció Potenciális befektetők megkeresése (személyes is), értesítés új projektről ITD belső marketing: új koncepció, a létjogosultság bizonyítása Külső: honlap (ITD és HIP), keresőoptimalizálás, HIP honlap a Beföszt+KGSZ aláírásában, HIO cd helyett HIP névjegy, programok: csatlakozás már működő rendszerekhez (SEED) / saját KGSZ-szel KGSZ: tájékoztatás, bevonás: kiajánlás, programszervezés (ellenőrzi: PA)
10
I. Gyűjtés II. Kezelés III. Kiajánlás HIP projektek adatbázis
Projektek keresése (HIP koord.+REGI+ÜFI+szakmai kapcs.) Honlap frissítése az új projektekkel KGSZ kapcsolattartás Projekt előzetes vizsgálata (HIP koord.+REGI) Szakmai rendezvényeken részvétel , DM-akciók Flyer-ek HIP projektek adatbázis Projekt vizsgálata pénzügyi szempontból (HIPkoord./REGI) Befektetők értesítése az új projektekről proaktívan! Projektek keresése: Az ITD teljes csapata (ÜFI is) segíthet a projektek megszerzésében Projekt előzetes vizsgálata: Találkozás a projektgazdával, adatlap megfelelő szintű kitöltése, további információk bekérése. Projekt vizsgálata pénzügyi szempontból: Megtérülés vizsgálata, számítások megalapozottsága. HIO2 kérheti a szektor projektmenedzserének véleményét a projekt létjogosultságáról Magyarországon. Cél, hogy legyen inkább 50 jó projektünk, mint 100 kevésbé minőségi. Projekt nem alkalmas: Időráfordítás minimalizálása, sablonlevél kiküldése. Ajánlat rögzítése kontakt személlyel egy excell táblába. KGSZ kapcsolattartás: értesítés az új projektek felvételéről az adatbázisba, kiegészítő információk megküldése Projekt felvétele a HIP adatbázisba (HIP koord.) Befektető adatbázis készítése, naprakészen tartása Potenciális/sikeres befektetők (személyes) megkeresése (KGSZ) 10
11
Rövid összefoglaló Előnyök Költség, megtérülés Állandó elem
12
Honlap HIP HIP
13
Honlap Rövid bemutatás Elérhetőségek
14
Honlap Kiemelt szektor Projektek
15
Megújult HIP Korábbi adatbázis racionalizálása, frissítése
Aktív HIP projekt: 110 Várólistás HIP projekt: 35 Befektetői érdeklődések száma jelentősen nőtt!
16
Kapcsolódás a JNSZ Megyei Területfejlesztési Ügynökség projektgyűjtésével
Befektetési portfólió kiadvány: 15 projekt Projektek előzetes vizsgálata, pénzügyi vizsgálata megtörtént 3 projekt HIP adatbázisba kerül Következő lépés: HIP adatlap kitöltése 9 „projekt”: ITDH telephely adatbázisában vannak, folyamatos kiajánlás További projektek vizsgálata (kb. 18 projekt)
17
Köszönöm a figyelmüket!
Apró Adrienn Regionális irodavezető ITDH Magyar Befektetési és Kereskedelemfejlesztési Ügynökség 5000 Szolnok, Baross u. 1. II./209. Tel.: (06 70) Internet: v.
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.