Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaDénes Horváth Megváltozta több, mint 10 éve
1
A szakképzés változása napjainkban Feigl Ágnes 2006 ETI
2
Lifelong learning (LLL) Egyéni tanulási tevékenység Beszámíthatóság
3
Lifelong learning (LLL) Munkaerő foglalkoztathatósága Versenyképesség megőrzése Egyéni életpálya megtervezése
4
Felnőttképzési törvény 2001. évi CI Felnőttképzés rendszere: Közoktatás Szakképzés Felsőoktatás felnőttképzés
5
Felnőttképzés kritériumai Iskolarendszeren kívüli képzés (hallgatói jogviszony) Rendszeresen végzett tevékenység szakmai, nyelvi, általános Felnőttképzési szolgáltatás Nyilvántartás (Munkaügyi Központ)
6
Támogatások alapja: Felnőttképzési szerződés Normatív támogatás Saját munkavállaló támogatása SZJA kedvezmény
7
Módja: Nyitott képzés: távoktatás e-learning Előnye: időtől - tértől független egyéni haladási ütem rugalmas tanulási mód személyre szabott képességfejlesztés, ellenőrzés - értékelés
8
Cél: A hallgatók a képzés végére egy adott munkakör ellátására – további gyakorlás nélkül is – alkalmassá váljanak.
9
Egyéni tanulási tevékenység Önirányítás: egyéni felelősség érettség igény az értékelésre aktivitás, főszereplő szakmai státusz megerősítése egyenrangú fél
10
Gazdag élettapasztalat határozott elképzelés a tanultak kapcsolása a meglévő ismeretekhez csoportmunka hatékonysága egyenrangú partnerkapcsolat
11
Tanulási környezet Memória rövidül Reakcióidő hosszabbodik Életből vett példák hatékonysága Kimozdítani a rutinból
12
Szakmai kompetencia: Hozzáértés Jártasság Gyakorlat A szakterület legújabb eredményeinek alkalmazása Alapozó és szakmai tárgyak keretében
13
Együttműködési (menedzsment) kompetencia: Rendszerszemlélet Összefüggések felismerése Folyamat átlátása Együttműködési képesség Döntési képesség Alapozó és szakmai tárgyak keretében
14
Controlling kompetencia: A szükséges módszerekben való jártasság Hatékonyság Eredményesség Minőség elemzés Következtetések levonása, visszacsatolás Szakmai, módszertani tárgyak
15
Kommunikációs kompetencia: Minden érintett fél számára értelmes, érthető, érdekes Értelmes: - tudjuk a célját és tisztában vagyunk a tartalommal, - figyelünk mások érdeklődésére Érthető: idegen szavak használatának kerülése Módszertani tárgyak során
16
Informatikai kompetencia Az adott munkavégzéshez elvárható hozzáértés Új ismeretek felkutatása, megismerése, alkalmazása A szakmai kompetenciák erősítése
17
Személyes kompetenciák Veleszületett adottságok Megszerzett képességek Egyéniség Stílus A képzésben résztvevők képességei, fejlődnek, stílusa erősödik, javul a szervezeti célokkal való összhang, amit befolyásol a képzés hangulata, a tanárok személyisége, stb.
18
A tanulás típusai: Formális intézményben tervezett szervezett oklevéllel, szakképesítéssel zárul
19
Nonformális egyéni kezdeményezés szűkebb ismeretek megszerzése nem ismerik el bizonyítvánnyal
20
Informális a mindennapi élet velejárója nem feltétlenül tudatos, szándékos
21
Beszámíthatóság (Mit?) Szakképzési tv 1993 évi LXXVI (2006. jan. 1.) 1.§(1) szakmai alapozó pályaorientáció szakmai képzést előkészítő szakmacsoportos elmélet, gyakorlat 11.§(1), (2) eredményes vizsga részei, tantárgyai, moduljai
22
Beszámíthatóság (Hogyan?) 20/2004. (VII.27.) OM r. 7.§ (1) jelentéssel együtt bizonyítvány – SZVK (2) megelőző bizottsági értekezlet
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.