Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A szakképzés változása napjainkban Feigl Ágnes 2006 ETI.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A szakképzés változása napjainkban Feigl Ágnes 2006 ETI."— Előadás másolata:

1 A szakképzés változása napjainkban Feigl Ágnes 2006 ETI

2  Lifelong learning (LLL)  Egyéni tanulási tevékenység  Beszámíthatóság

3 Lifelong learning (LLL)  Munkaerő foglalkoztathatósága  Versenyképesség megőrzése  Egyéni életpálya megtervezése

4 Felnőttképzési törvény 2001. évi CI Felnőttképzés rendszere:  Közoktatás  Szakképzés  Felsőoktatás  felnőttképzés

5 Felnőttképzés kritériumai  Iskolarendszeren kívüli képzés (hallgatói jogviszony)  Rendszeresen végzett tevékenység szakmai, nyelvi, általános  Felnőttképzési szolgáltatás  Nyilvántartás (Munkaügyi Központ)

6 Támogatások alapja:  Felnőttképzési szerződés  Normatív támogatás  Saját munkavállaló támogatása  SZJA kedvezmény

7 Módja: Nyitott képzés: távoktatás e-learning Előnye: időtől - tértől független egyéni haladási ütem rugalmas tanulási mód személyre szabott képességfejlesztés, ellenőrzés - értékelés

8 Cél:  A hallgatók a képzés végére egy adott munkakör ellátására – további gyakorlás nélkül is – alkalmassá váljanak.

9 Egyéni tanulási tevékenység  Önirányítás: egyéni felelősség érettség igény az értékelésre aktivitás, főszereplő szakmai státusz megerősítése egyenrangú fél

10  Gazdag élettapasztalat határozott elképzelés a tanultak kapcsolása a meglévő ismeretekhez csoportmunka hatékonysága egyenrangú partnerkapcsolat

11 Tanulási környezet  Memória rövidül  Reakcióidő hosszabbodik  Életből vett példák hatékonysága  Kimozdítani a rutinból

12 Szakmai kompetencia:  Hozzáértés  Jártasság  Gyakorlat  A szakterület legújabb eredményeinek alkalmazása  Alapozó és szakmai tárgyak keretében

13 Együttműködési (menedzsment) kompetencia:  Rendszerszemlélet  Összefüggések felismerése  Folyamat átlátása  Együttműködési képesség  Döntési képesség  Alapozó és szakmai tárgyak keretében

14 Controlling kompetencia:  A szükséges módszerekben való jártasság  Hatékonyság  Eredményesség  Minőség elemzés  Következtetések levonása, visszacsatolás  Szakmai, módszertani tárgyak

15 Kommunikációs kompetencia:  Minden érintett fél számára értelmes, érthető, érdekes  Értelmes: - tudjuk a célját és tisztában vagyunk a tartalommal, - figyelünk mások érdeklődésére  Érthető: idegen szavak használatának kerülése  Módszertani tárgyak során

16 Informatikai kompetencia  Az adott munkavégzéshez elvárható hozzáértés  Új ismeretek felkutatása, megismerése, alkalmazása  A szakmai kompetenciák erősítése

17 Személyes kompetenciák  Veleszületett adottságok  Megszerzett képességek  Egyéniség  Stílus  A képzésben résztvevők képességei, fejlődnek, stílusa erősödik, javul a szervezeti célokkal való összhang, amit befolyásol a képzés hangulata, a tanárok személyisége, stb.

18 A tanulás típusai:  Formális intézményben tervezett szervezett oklevéllel, szakképesítéssel zárul

19  Nonformális egyéni kezdeményezés szűkebb ismeretek megszerzése nem ismerik el bizonyítvánnyal

20  Informális a mindennapi élet velejárója nem feltétlenül tudatos, szándékos

21 Beszámíthatóság (Mit?)  Szakképzési tv 1993 évi LXXVI (2006. jan. 1.) 1.§(1) szakmai alapozó pályaorientáció szakmai képzést előkészítő szakmacsoportos elmélet, gyakorlat 11.§(1), (2) eredményes vizsga részei, tantárgyai, moduljai

22 Beszámíthatóság (Hogyan?)  20/2004. (VII.27.) OM r. 7.§ (1) jelentéssel együtt bizonyítvány – SZVK (2) megelőző bizottsági értekezlet


Letölteni ppt "A szakképzés változása napjainkban Feigl Ágnes 2006 ETI."

Hasonló előadás


Google Hirdetések