Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaKornélia Mezeiné Megváltozta több, mint 10 éve
1
Felkészítés az Integrált /inkluzív nevelésre a pedagógusképzésben
Schiffer Csilla ELTE Pedagógiai Pszichológiai Kar ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar
2
Integráció - INKLÚZIÓ Az egyes tanuló beillesztése
Az iskola befogadóvá tétele Differenciál diagnosztika Folyamatos fejlesztő diagnosztika Integrálhatóság Mindenki együtt Két rendszer egyesítése Egy rendszeren belül tartás Egyéni terápia Pedagógiai támogatás
3
inklúzió Sociális inklúzió – exklúzió Befogadás – kirekesztés
Minden gyermek Részvétel Heterogén csoportok Kooperáció Befogadó iskolai környezet Mindenki iskolája
4
ELTE PPK Tanárképzés „Hátrányos helyzetű fiatalok nevelése” tantárgyblokk 30 órás választható szemináriumai között: Tanulási zavarral küzdő fiatalok a középiskolában Inkluzív nevelés gyakorlata Bologna tanterv: „Mindenki iskolája” tantárgyblokk Pedagógia szakos képzés „Inkluzív nevelés” specializáció Más képzésekbe beépítve: diáktanácsadó, szabadidőszervező
5
kezdeményezések Inkluzív nevelőtanár szak Multikulturális nevelés szak
Romapedagógia szak Integrációs gyógypedagógus MA Pedagógus szakvizsgára felkészítő továbbképzések: Inkluzív nevelés ELTE PPK Integrációs pedagógus ELTE BGGYK
6
Nemzetközi pedagógusképzési programok
INTEGER ( ), EUMIE European Master’s in Inclusive Education ( ) Feyerer, E. - Schaffhauser F. (szerk.) (2005): Az „inkluzív nevelés” mesterfokú képzés európai tanterve. Budapest, ford. Schiffer Cs. Csányi Yvonne – Fótiné Hoffmann Éva – Kereszty Zsuzsa – Nagyné dr. Kovács Ildikó – Willumsen, John (2004) : Inklúziós tanterv és útmutató a magyarországi pedagógusképzés számára. Oktatási segédanyag. GYISM, Bp. (aktualizált kiadás 2009 SZMM)
7
Hazai pedagógusképzési programok
Auer É. – Fótiné Hoffmann É. – Mohr M. – Radványi K. – Sándor É. – Schiffer Cs. – T. Kovács L. (2008): Habilitációs és rehabilitációs tevékenységek. Kézikönyv és CD-ROM a pedagógusképző intézmények részére. Educatio, Budapest Girasek János (szerk.) (2008): A tanulók hatékony megismerése. Kézikönyv és CD_ROM a pedagógusképző intézmények részére. Educatio, Budapest Áment E. – Fecskó E. – Heimann I. – Kovács A. – Kulcsár Papp E. – Makai É. – Poór Z. (2008): „Mindenki másképp egyforma” – az integrációban. Attitűdformáló pedagógusképzési program. Kézikönyv és CD_ROM pedagógusképzési intézmények részére. Tanító- és óvodapedagógus képzések részére
8
Koordinátor Speciális szükségletű hallgatók támogatása a felsőoktatás során Emelt normatív támogatás Felhasználás koordinálása Kapcsolattartás, személyi segítés szervezése Felmentések Speciális és más tárgyi eszközök beszerzése 79/2006 kormányrendelet
9
INKLÚZIÓS INDEX BOOTH, T. – AINSCOW, M. (2009): Inklúziós index: útmutató az inkluzív iskolák fejlesztéséhez. ford. CSÁNYI Y. – SCHIFFER Cs. Mozgáskorlátozottak Békés Megyei Egyesülete, Békéscsaba ungarian.pdf
10
Inklúziós Index Inklúziós PROGRAMOK kidolgozása
Az inklúzió mindennapi GYAKORLATÁNAK megszervezése Az inkluzív SZEMLÉLET kialakítása
11
Az index folyamat 1. Az Index bevezetése 2. Adatgyűjtés az iskoláról
5. Az Index folyamat áttekintése 3. Az inkluzív iskolafejlesztési terv elkészítése 4. A célok megvalósítása
12
Iskolafejlesztési nap
13
Inklúziós index szakértőinek képzése
ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar Próbaképzés: 2008 Rendszeresen: 2010 őszétől?
14
Az inklúzió A teljes iskola bevonását igényli
A tanulói szükségletekre épít (SNI, HH…) Gyors és hatékony válaszokat igényel Választ keres a helyi problémákra helyben Feltétele: a személyi és tárgyi feltételek Összehangolt pedagógiai támogatások Fejlesztők, utazó gyógypedagógusok … szolgáltatásainak állandó jelenléte az iskolában A pedagógiai támogatások megszervezése lehetőleg a tanórákba beépítve – kéttanáros modell
15
Köszönöm az érdeklődést!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.