Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Algoritmus gyakorlati feladatok
Oldjuk meg a következő algoritmusokat egy szabadon választott leíró módszer segítségével! Készítette: Csíki Gyula
2
Rendezés! Készítsünk egy olyan algoritmust folyamatábrával, amely 5 számot növekvő sorba rendez!
3
Keresés! Van N db bemenő szám. Készítsünk egy olyan algoritmust folyamatábrával, amely megkeresi, hogy a bevitt sorrendben lévő számok közül, hanyadik az első páros szám!
4
Gyakorlat Készítsünk pszeudokóddal egy olyan algoritmust, amely 1-től N-ig megszámolja hány 5-el osztható szám van!
5
2. Gyakorlat Páros szám meghatározása
Írjunk egy olyan algoritmust, amely egy N bemenő adatra meghatározza, hogy az páros e vagy páratlan!
6
3. Gyakorlat Prímszámok meghatározása
Írjunk egy olyan algoritmust, amely megadja egy N bemenő adatra, hogy az prím –e vagy nem! Meghatározásuk: 1-től GYÖK(N)-ig elegendő vizsgálni az oszthatóságot!!!!!
7
4. Gyakorlat Páros számok számlálása
Készítsünk pszeudokóddal egy olyan algoritmust, amely 1-től N-ig megszámolja hány páros szám van!
8
5. Gyakorlat Prímszámok megszámlálása
Készítsünk egy olyan algoritmust, amely 1-től N-ig megszámolja a prímszámokat!
9
6. Gyakorlat Írjunk olyan algoritmust, amely bekér végjelig számokat, és visszaadja ezen számok összegét!
10
7. Gyakorlat Írjunk egy olyan algoritmust, amely 3 bemenő adatból (a,b,c), meghatározza, hogy szerkeszthető –e egyenlő oldalú háromszög, vagy nem!
11
8. Gyakorlat Írjunk egy olyan algoritmust, amely egy bemenő szövegben megszámolja hány A betű van!
12
9. Gyakorlat Írjunk egy olyan algoritmust, amely két bemenő szám adatból megadja, hogy azok különbsége (ha nem negatív), osztható –e hárommal!
13
10. Gyakorlat Írjunk egy olyan algoritmust, amely egy N méretű négyzetet *-ból megrajzol a képernyőre!
14
11. Gyakorlat Készítsünk játékprogramot, amely gondol egy számot 1 és 50 között.A felhasználó 10x találgathat. A számítógép minden rossz tipp után írja ki, hogy a gondolt szám nagyobb vagy kisebb. A játék végén írjuk ki, hány rossz találatból sikerült a 10-ből kitalálni a gondolt számot!
15
12. Gyakorlat Kérjünk be egy keresztnevet, majd írassuk ki ezt a nevet betűnként függőlegesen lefelé a képernyőre. Például ha megadjuk névnek a "Peti"-t, a program írja ki ezt: P e t i
16
13. Gyakorlat Készítsünk programot, amely bekér egy mondatot, majd kiírja ugyanezt a mondatot fordítva. Például ha beírjuk "Szep napunk van ma.", kiírja ezt: ".am nav knupan pezS"
17
14. Gyakorlat Olvassunk be egy N egész számot (1<=N<=10), majd egy NxN-es kétdimenziós tömbbe generáljunk véletlen egész számokat 10-tol 99-ig. (A tömböt 10x10-esre deklaráljuk, de ennek csak az NxN-es részét használjuk.) - Írjuk ki a kigenerált tömböt, pl. N=4-re:
18
15. Gyakorlat Kérjünk be két természetes számot (M,N), majd rajzoljunk ki a képernyőre egy MxN méretű paralelogrammát csillag (*) jelekből (a paralelogrammának N sora legyen, mindegyik sorban M csillaggal). Például M=8 és N=3-ra: ******** ******** ********
19
16. Gyakorlat Kérjünk be egy természetes számot (a), majd rajzoljunk ki a képernyőre egy háromszöget csillagokból (*). A háromszög a sornyi csillagból álljon. Például a=4-re: * *** ***** *******
20
17. Gyakorlat Kérjünk be két természetes számot (M,N), majd rajzoljunk ki a képernyőre egy MxN méretű téglalapot csillag (*) jelekből úgy, hogy a téglalap belseje üres legyen. Például M=8 és N=4-re: ******** * * * * ********
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.