Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az M0 Érdekvédelmi Egyesület az M0 Megyeri-híd és a hozzá kapcsolódó környezeti és közlekedési problémák, megoldásuk érdekében tett javaslatok Előadó:

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Az M0 Érdekvédelmi Egyesület az M0 Megyeri-híd és a hozzá kapcsolódó környezeti és közlekedési problémák, megoldásuk érdekében tett javaslatok Előadó:"— Előadás másolata:

1 Az M0 Érdekvédelmi Egyesület az M0 Megyeri-híd és a hozzá kapcsolódó környezeti és közlekedési problémák, megoldásuk érdekében tett javaslatok Előadó: Dr. Dietz Ferenc Szentendre város polgármestere Az M0 Érdekvédelmi Egyesület elnöke 2009. március 25.

2 Az M0 gyűrű szektorai az agglomerációban

3 Félelmek 56.000 autó naponta a Megyeri-hídon 65.000 autó naponta a Margit-híd lezárása után a Megyeri-hídon 11-es bedugulása a Megyeri-híd és a Flórián tér között 11-es dunakanyari szakaszának környezetrombolása idegenforgalom visszaesése Ipari parkok, bevásárlóközpontok miatti forgalomnövekedés

4 Párbeszéd hiánya hiába a folyamatos szóbeli és írásbeli tiltakozás – nincs reakció tényleges együttműködés szükséges minisztériumok sikertelen megkeresése kistérségi összesítő átadása a minisztériumnak média kommunikáció országgyűlési képviselők megkeresése önkormányzati szövetségek megkeresése útlezárások lehetősége

5 M0 Érdekvédelmi Egyesület Megalakulás: 2008. június 23-án Szentendrén Elnök: dr. Dietz Ferenc/Szentendre, alelnökök: Szenes Lajos/Tát, Gromon István/Pilisvörösvár, Molnár Zsolt/Szigetmonostor Célok: a szentendrei, pilisvörösvári, esztergomi és óbudai térség érdekvédelme közlekedésfejlesztési elképzelések összehangolása koordináció egyeztető funkció egységes álláspont kialakítása folyamatos egyeztetés a szaktárca és az érintett települések között

6 Rövid távú feladatok Közlekedés forgalomtechnikai eszközök Jelzőlámpa Sebességjelző Gyalogátkelőhely Terelő sziget Súlykorlátozás Forgalomlassítás Forgalomkorlátozás járműfajta és környezetterhelési mutató szerint Összehangolt közúti ellenőrzés

7 Hosszú távú feladatok M0-körgyűrű bezárása Elkerülő utak megépítése – (Budakalász, Pomáz, Szentendre stb.) Új 10-es út megépítése Forgalmi változásokra reagálás

8 Megtett intézkedések Kifelé Követelések ismételt átadása Folyamatos egyeztetés a szakhatóságokkal (KHEM, KKK, Közút Kht.) Folyamatos egyeztetés minisztériumokkal Befelé Állapotfelmérés (közlekedés, környezetvédelem) Forgalomszámlálás és zajmérés

9 Pest Megye Önkormányzata Budakalász, 2009. október 29. Pest Megye Közgyűlésének Környezetvédelmi és Közlekedési Bizottsága Az érintett települések helyzetének javítása érdekében közgyűlési, majd ennek nyomán országgyűlési szintre emeli

10 Forgalomvizsgálat 11.sz. főút forgalma jelentősen növekedett Résztvevő települések: Szentendrei kistérség: Leányfalu, Budakalász Dunabogdány, Pilisszentkereszt, Szentendre, Visegrád Pilisvörösvár Piliscsaba

11 Zajvédelmi vizsgálat a zajterhelés jelentős - Budakalász zajhelyzete rosszabbodott Résztvevő települések: Szentendrei kistérség: Leányfalu, Budakalász Dunabogdány, Pilisszentkereszt, Szentendre, Visegrád Pilisvörösvár Piliscsaba

12 Tömegközlekedés Új Volánbusz közlekedés lakossági érdeksérelemmel jár Egyeztetések Változatlan lakossági kérés a közlekedés visszaállítására

13 „Kishíd” és népszavazás 41/2007. (II.13.) Kt. sz. határozat: korábbi döntés 2008. szeptember 9-én a korábbi határozatnak megfelelően az alábbiakról született döntés: Első változat: Szentendre Város Önkormányzat Képviselő-testülete elfogadhatónak tartja a Strand utcától délre 300 m-re vagy attól még délebbre lévő hídhelyet, abban az esetben, ha a forgalom levezetése déli irányban legalább a Dera patakig történő elhúzással valósul meg. (333/2008. (IX.09.) Kt.sz. határozat) Második változat: Szentendre Város Önkormányzat Képviselő-testülete elfogadhatónak tartja a 11.sz. főúthoz kapcsolódó Duna-ági átjárását Szentendre, a Határcsárdánál létesítendő kizárólagosan csak gyalogos-kerékpáros forgalmat biztosító „gyalogos- kerékpáros híd” építésével. (332/2008. (IX.09.) Kt.sz. határozat)

14 Kishíddal kapcsolatos népszavazás Szigetmonostoron 2009. március 1. 62 %-os részvételi arány (1136 fő) Szavazási arány: Mellette 83 % (942 fő) Ellene 17 % (194 fő) Szigetmonostor ragaszkodik az autós hídhoz

15 Szentendre döntései a kishíd ügyében 78/2009 (III.12.) – kis híd helyének kijelölése A Határcsárda közelében megvalósítandó közúti híd akkor támogatható, ha az ráköthető a Ny-i tehermentesítő útra. A szigeti közúti közlekedés a Dera pataknál történő levezetése a szigeti vízbázis fölött lábakon átvezetve támogatható. Kezdeményezi annak vizsgálatát az illetékes szerveknél, hogy a fenti helyszínen megvalósítható-e a szigetmonostori közúti híd rácsatlakoztatása.

16 Eredmények 1062/2008 (IX.23.) Kormány határozat – Megyeri-híd Maradt a Róbert Károly krt-Árpád-híd teherforgalmi útvonal maradt Budakalász, Pomáz szerződéstervezet Szentendre-Szigetmonostor szerződéstervezet Közlekedéstechnikai berendezések az érintett térségben Súlykorlátozás bevezetése Szentendre tehermentesítő út hatástanulmánya

17 A jövőbeni tervek, kitűzött célok M0 körgyűrű befejezése Elkerülő és tehermentesítő utak megépítése Közlekedésbiztonsági eszközök kiépítése Alternatív közlekedési formák népszerűsítése P+R parkolók fejlesztés, HÉV-vonal rekonstrukciója Vízi közlekedés fejlesztése

18 M0 Érdekvédelmi Egyesület 2009.03.17. négy határozatban megfogalmazott kérés a minisztérium felé Súlykorlátozás ellenőrzése P+R parkolók kiépítése Forgalomtechnikai kivitelezés megkezdése Megyeri-híd alvállalkozóinak kifizetése

19 Köszönöm figyelmüket! További információ: Dr. Dietz Ferenc titkársága 26/503-347 titkarsag@ph.szentendre.hu


Letölteni ppt "Az M0 Érdekvédelmi Egyesület az M0 Megyeri-híd és a hozzá kapcsolódó környezeti és közlekedési problémák, megoldásuk érdekében tett javaslatok Előadó:"

Hasonló előadás


Google Hirdetések