Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaViktória Fehérné Megváltozta több, mint 10 éve
1
A stratégiai kulcsmentorok bemutatkozása IFKT mentor képzés Budapest, 2012. december 13.
2
A szerep megnevezése, felelősség, hatáskör leírása A mentor az intézménytől független, külső személy, akinek feladata, hogy támogassa az intézményt a kitagolással kapcsolatos folyamatok megtervezésében és végrehajtásában, annak érdekében, hogy a megvalósítás összhangban álljon az intézményi lehetőségekkel és törekvésekkel, valamint a kitagolás alapvető értékeivel és céljaival. A mentor egyfelől tanácsadó, aki segít a helyzet elemzésében, az optimális döntések meghozatalában és végrehajtásában. Másfelől képviseli a kitagolás eredeti célját, célcsoportját és alapértékeit, hogy azok ne szenvedjenek csorbát a rövid távú vagy egyéni célokkal és érdekekkel szemben. A mentor hozzásegíti az intézmény vezetését a kitagolási folyamat végrehajtásához szükséges tudás- és szemlélet megszerzéséhez, a saját, belső erőforrások mozgósításához.
3
A szerephez tartozó célok A fogyatékossággal élő emberek életminőségének javítását középpontba állító szervezeti tudás, kultúra és ennek megfelelő működés kialakításának segítése. Annak a belső interiorizáló folyamatnak a támogatása, melynek eredménye az új „intézményi” célokkal és struktúrával való azonosulás.
4
A célokhoz tartozó feladatok Stratégiai szakmai célok gyakorlati megvalósítása: jogi: hatályos, vagy változás alatt álló jogi környezet adta lehetőségek, korlátok, pénzügyi: a szervezeti struktúra kiszámítható, fenntartható működtetésének a finanszírozási vetülete, humánerőforrás-gazdálkodás: a feladathoz igazodó munkaerő tervezése, szervezése és fejlesztése, a belső értékelési, visszacsatolási folyamatok kialakítása.
5
A feladatokhoz tartozó kompetenciák Fogadja a megvalósítók, ill. a mentorhálózat tagjaitól érkező, vagy maga által észlelt szervezeti, működési, finanszírozási, humán erőforrással kapcsolatos kérdéseket és lehetőség szerint alternatívák felajánlásával segítséget nyújt; Közreműködik a jelzett problémák hátterének, okainak feltárásában és az intézmény dolgozóival közösen javaslatot fogalmaz meg orvoslásukra; A felmerülő problémát jelzi a döntést előkészítők, illetve döntéshozók felé.
6
A mentori kompetenciák 1 Tudás Szakmai tudás (elméleti és gyakorlati síkon is) Probléma feltáró és –elemző képesség, Együttműködések generálása, segítése (mediáció) Információk gyors elérése, közvetítése Feladatorientáció Holisztikus szemlélet Portfóliókezelés Stratégia alkotás Folyamatmenedzsment
7
A mentori kompetenciák 2 Készség, képesség „ mindenre van egy példánk” civil lét tapasztalatai a változásra és változtatásra való képesség csapatmunka környezetbe ágyazottság, a helyi erőforrások felhasználása összetartás, egymás segítése tapasztalatok megosztása, információ átadás tűrőképesség
8
A mentori kompetenciák 3 Attitűd, hozzáállás hitelességre törekvés elköteleződés innovatív gondolkodás küzdeni tudás rugalmasság ésszerűségre való törekvés hatékonyság elfogadás és elfogadtatás az emberi méltóság tisztelete kliensközpontúság szakmai alázat hivatástudat pozitív gondolkodás segíteni akarás
9
Alapértékek Az alapértékeink kerete az együttműködés, a partnerség, ami mögött az a felismerés húzódik, hogy csak együttesen lehet a kitagolási programot sikeresen megvalósítani. Ennek első lépése az együttműködésben résztvevő partnerek, kapcsolati háló szereplőinek a meghatározása. A következő ábra tartalmazza a kompetenciákba tartozó témakörök és az együttműködés kapcsolati hálóját.
10
JOG PÉNZÜGY HR SZERVEZET- ÁTALAKÍTÁSI MENTOROK SZERVEZETI- MŰKÖDÉSI MENTOROK EGYÉB KULCS-,és SZAKMENTO- ROK KÜLSŐ SZOLGÁLTATÓ K és EGYÉB INTÉZMÉNYEK KÖZVETÍTŐ SZERVEZET (Megbízó) FSZK; KF FENNTAR- TÓK STRATÉGIAI SZAKMAI CÉLOK Együttműködés
11
KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! Jakubinyi László Kun Zsuzsa Makrai Klára Szabó János Ugrin Erzsébet
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.