Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaÁbel Fábián Megváltozta több, mint 10 éve
2
M-kormányzat Üzleti lehetőségek Budai Balázs Benjámin Budapesti Corvinus Egyetem – Államigazgatási Kar – Közigazgatás-Szervezési és Urbanisztikai Tanszék E-government Kutatócsoport balazs.budai@e-government.hu www.e-government.hu +36-20-966-0454
3
Tartalom Az emeltdíjas SMS, mint üzleti lehetőség Mobil marketing SMS mint értékesítés-ösztönző eszköz SMS mint stratégiai kommunikációs eszköz Helyzettudatosságon alapuló szolgáltatások Mobil hírszolgáltatás Az SMS marketing jövője Lehetőségek az állami és non-profit intézmények számára
4
Az emeltdíjas SMS, mint üzleti lehetőség Az emeltdíjas SMS, mint üzleti lehetőség Tartalmak kapcsolati mátrixa
5
Az emeltdíjas SMS, mint üzleti lehetőség Az üzlet felépítése: A tartalom tulajdonosa szerződik egy tartalomszolgáltatóval (ASP-vel), ASP vállalja: Tartalom sms alapú kiküldését Emeltdíjas szám biztosítását Küldő applikáció specifikálását, kifejlesztését, üzembentartását, Kimutatások, elszámolás elkészítését Ügyfélszolgálat ellátását (ez átvállalható) Innovatív fejlesztések ajánlását Tartalom tulajdonosa két dologért felel: tartalom (legyen friss!) és ennek propagálása (ez megosztható) ASP a GSM operátorral szerződik, Operátor terheli be az ügyfelet, Elszámol az ASP felé
6
Az emeltdíjas SMS, mint üzleti lehetőség
7
Nézzük konkrét számokkal!
8
Az emeltdíjas SMS, mint üzleti lehetőség Automatizált válasz és statisztika
9
Az emeltdíjas SMS, mint üzleti lehetőség Válasz és bevétel – emeltdíjas szavazásnál
10
Mobil marketing A mobil marketing célja az SMS gyorsaságában, azonnaliságában rejlik. Termékről, szolgáltatásról szóló üzeneteket azonnal, a megfelelő célcsoporthoz juttatni! Újdonsága: Interaktivitás – kétirányú kommunikáció (már a megnyitással olvasom, jelzem, hogy olvastam...) Hatékonysága épp ezért is kimagasló Telemarketing: 5%, SMS: 50% eredményez eladást Helyhez kötött információk: prémium jelleg (pl.: A földszinti XY boltban ezzel az SMS-sel 10% árengedményt kapsz!!!) SPAM veszélye! (E-mail spam töredéke, költségvonzata miatt...) A pártok is marketingelik magukat (!) lásd: közösségi felhasználások, m-propaganda!
11
SMS mint értékesítés-ösztönző eszköz Klub szolgáltatások Árleszállításról Akcióról Új üzlet nyitásáról Aktuális programokról stb. Az SMS továbbküldhető, így a kampány láncreakciót indíthat – a növekedéssel tovább építhető az ügyfél adatbázis! (az adatbázis érték!) Nyereményjátékok (kupakba rejtett kódok) Ösztönzésen kívül márkaépítés – (Főleg az FMCG – Fast Moving Consumer Goods termékeknél)
12
SMS mint stratégiai kommunikációs eszköz Márkaépítés v. Lojalitás programok részeként (ügyfélkör megtartására) Kvízjátékok – erősebb interaktivitás, nagyobb elkötelezettség, márkaépítés, ismertség növekedés, esetleges bevétel Fogyasztói és adatvédelmi jogokat figyelembe vevő célzott reklám alakítható ki Gyorsabb manőverezési lehetőség, érzékenyebb piaci reagálás
13
Helyzettudatosságon alapuló szolgáltatások Pérmium jellege két tényezőn alapul: Tudom, hol vagyok: Bármilyen navigációs szolgáltatással kincset ér A szolgáltatás tudja, hol vagyok: MPS (Mobile Positioning System) – szűrhető és testreszabható a tartalom Azaz lehetővé válik az egyén térbeli és személyi azonosítása, a lokális információk hasznosítása Közigazgatási felhasználása kézenfekvő (okmányirodák általános SMS-e!)
14
Helyzettudatosságon alapuló szolgáltatások Legjobb gyakorlatok: Dél-Korea: (KTF) gyermekkövető szolgáltatás Svédország: (Telia) üldözők és üldözöttek játéka, mobiltelefon alapján találják meg egymást, kapcsolódó tv-műsor (cross-media) Orange: „találd meg a legközelebbit”, éttermek, pénzautomaták, hotelek, kaszinók, állomások; Berlin: Rendőrség „csendes SMS”, telefon aktív jele meghatározza tulajdonosának helyzetét is... RFID (Rádiófrekvenciás azonosítás) Árukövetés (iratkövetés), azonnali statisztikák, kihasználtság (leterheltség) Óriási megtakarítás, gyorsaság, hatékonyság 2446-2454 MHz-es sávban működik
15
Mobil hírszolgáltatás Gyorsaság, tömörség, emberközeliség Niche piacok számára kézenfekvő megoldás Más helyekről aránytalanul nehezen és késve beszerezhető információk Szubkultúráknak Hobbicsoportoknak Rajongóknak Szurkolóknak Ide tartonznak még: Figyelmeztető SMS-ek (bármilyen eseményről) Bankkártyával és egyéb pénzügyi ügyletekkel kapcsolatos események SMS-ei Útvonal tervezők (BMGE) Felvételi információk (OFI)
16
Mobil hírszolgáltatás T-zones tematika: a legfontosabb közéleti hírek villámgyorsan (napi 3-7 SMS), belföldi hírek profi hírfogyasztóknak (napi 3-10 SMS), híradók és rádiókrónikák előtt összefoglaljuk a nap legfontosabb híreit (napi 2, délben és este 1-1), wapos linkek, újdonságok, wapos hírek, tippek (ingyenes, csak a regisztrációs SMS díját kell megfizetni, napi 1-2 SMS), BUX-kosár legfontosabb változásai, rendkívüli árfolyammozgások (napi 3 SMS: tőzsde nyitáskor, 13 órakor, zárás után, és rendkívüli esemény esetén), tudományos felfedezések, szenzációk, érdekességek (napi 1-2 SMS), bűnügyek, balesetek, katasztrófák (napi 1-2 SMS).
17
Az SMS marketing jövője A lehetőség felismerése és elterjedése 2006-ra napi 1 milliárd SMS csak Nyugat-Európában Integrált marketing: Ügyfélmenedzsment Promóció Termékmenedzsment Marketing-kutatás Pontosabbá válhat a célpiac meghatározása, a vevői szükségletek feltárása, a meg nem fogalmazott igények kielégítése Nem csupán a piac kiszolgálása, hanem a piac megteremtése is A multimédiás üzenetek nehezen veszik át az SMS helyét A közszféra fokozatos térhódítása, közigazgatási szolgáltatások promóciója
18
Lehetőségek az állami és non-profit intézmények számára Emelt díjas SMS az hivatalok szolgálatában. Információlekérés, információ-adás feliratkozás alapján, (Mikor lesz…? Mi a határideje…? Mennyibe fog kerülni…?) Szavazás - Véleménynyilvánítás – (bármely megadott kérdéskörben, rögzített, vagy nyílt válaszok alapján) Nyomtatványigénylés (e-mailre, vagy postai címre) Hivatali fizetős hírlevél (szerkesztett, specifikusabb hírlevél)
19
Lehetőségek az állami és non-profit intézmények számára Normál díjas ipari sms-működtettetés „Klub-szolgáltatás” - Feliratkozás utáni rendszeres küldés, az ügyfelet a regisztrációs SMS terheli, más nem. (A költségviselő a hivatal) Ide ültetethető mindazon I-es kategóriában felsorolt közigazgatási szolgáltatás, melynél a hivatal kiemelt érdeke, hogy a szolgáltatást népszerűsítse, bevezesse, illetve a szavazatok számát növelje. Hivatali nem specifikus hírlevél Számlázás információ-mennyiség alapján (MMS-felé mutató lehetőségek) Miután az MMS-alapú megoldások jelenleg fejlődnek ki, így ennek csak elvi lehetőségét érdemes megemlíteni.
20
Lehetőségek az állami és non-profit intézmények számára Felhasználható (nyújtható) adattípusok: Állampolgároknak személyi jellegű adatok iskolai végzettséggel, képzéssel kapcsolatos adatok tulajdonnal kapcsolatos adatok munkahellyel kapcsolatos adatok lakóhellyel kapcsolatos adatok egészségügyi adatok közlekedési adatok távközlési adatok kulturális adatok turizmus szociális, humanitárius tevékenység az állam és az önkormányzatok működésével kapcsolatos adatok Vállalkozásoknak az egyes országok gazdasági helyzetéről szóló adatok a potenciális vevőkre, felhasználókra vonatkozó adatok konkurensekre vonatkozó adatok beszállítókra vonatkozó adatok közlekedéssel, infrastruktúrával, hírközléssel kapcsolatos adatok környezeti és természeti erőforrások adatai törvényi környezetre, szabványokra előírásokra vonatkozó adatok
21
Lehetőségek az állami és non-profit intézmények számára Adatforrásoktól eltekintve, a legkönnyebben végrehajtható szolgáltatások Sorszám igénylés – pl. okmányirodai ügyintézéshez. Információ kérés – pl. önkormányzati fogadóórák idejének lekérése. Nyomtatvány igénylés. Ebek bejelentése és nyilvántartásba vétele. Véleménykutatás – pl. az ügyintézéshez történő mobilhasználati kedv felmérése. Közterület foglalási engedélyezési eljárás. Lakossági vélemény-nyilvánítás. Önkormányzati hírlevél. Figyelmeztető üzenetek – pl. méhészek értesítése permetezéskor. Népszerűsítő üzenetek – pl. az új SMS alapú szolgáltatások bevezetésekor. Tájékoztatás határozat meghozataláról. Önkormányzati üzenetek – a lakosság tájékoztatása (pl. közüzemi szünetek bejelentése, választási programok ismertetése, fórumok idejének közlése)
22
Köszönöm figyelmüket! Viszontlátásra! balazs.budai@e-government.hu
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.