Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A közlekedési infrastruktúra fejlesztése Záhony térségében

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A közlekedési infrastruktúra fejlesztése Záhony térségében"— Előadás másolata:

1 A közlekedési infrastruktúra fejlesztése Záhony térségében
Összehangolt vasúti és közúti fejlesztések

2 A projekt tartalma Vasút: Záhony térségében a vasúti
infrastruktúra fejlesztése; az árufuvarozási határátmenetet biztosító széles és normál nyomtávú gerinchálózat és az árufuvarozási és logisztikai kapacitásokat kiszolgáló vontatóvágány-hálózat ütemes felújítása Közút: Záhony térség belső közúti infrastruktúrájának az ipari, logisztikai befektetésekkel összehangolt fejlesztése

3 Áruforgalom (millió tonna)
A fejlesztés szükségessége A Záhonyi Logisztikai Körzet áruforgalma 2015-ben az alábbiak szerint alakul (KTI 2007): Forgalom generálója Áruforgalom (millió tonna) A jelenlegi logisztikai terület evolúciós fejlődése 3,5 Távol-Keletről vonzott vasúti forgalom* 2,5 Lemezhengermű 1,5 Gépkocsitelep 0,2 Tranzit megállítása Összesen 7,6

4 VASÚTFEJLESZTÉS

5 Záhony térségének vasúthálózata

6 „A” alprojekt, I. fázis: Tuzsér (kiz. ) rpu
„A” alprojekt, I. fázis: Tuzsér (kiz.) rpu. – Eperjeske országhatár vonalszakasz (1. rész)

7 „A” alprojekt, I. fázis: Tuzsér (kiz. ) rpu
„A” alprojekt, I. fázis: Tuzsér (kiz.) rpu. – Eperjeske országhatár vonalszakasz (2. rész)

8 Egyéb alprojektek Alprojekt / fázis Leírás „A” alprojekt, II. fázis:
Eperjeske rendező pályaudvaron egy tolató vágányutas biztosítóberendezés „B” alprojekt, I. fázis: Záhony országhatár (68. vágány) – „500-as” térség (104. vágány)– Komoró Eperjeske rpu. – Tornyospálca átrakó vontatóvágány Záhony (kiz.) – Eperjeske rpu. (delta) „B” alprojekt II. fázis: Komoró állomáson a „B” kivitelezési alprojektek NKH engedélyköteles részei

9 Vasúti projektek útvonalterve (főbb dátumok)
Tevékenység 2008. szeptember 30. Tervezés befejezése 2008. november 15. Pályázati kiírás a projektek megvalósítási szakaszára 2008. november 30. Pályázatok benyújtása a részletes megvalósíthatósági tanulmánnyal, műszaki engedélyezési dokumentációkkal, és tulajdonosi hozzájárulásokkal együttesen 2009. január Értékelés, bíráló bizottsági döntés 2009. február 28. Támogatási szerződés megkötése 2009. március 15. Kivitelezési közbeszerzési eljárás eredményhirdetése 2009. december Kivitelezési munkák befejezése

10 KÖZÚTFEJLESZTÉS

11 Ütemezés I. ütem: 4115. j. összekötő úttól Tiszabezdéd – Tiszaszentmárton útig, illetve a Tiszabezdéd elkerülőig II. ütem: Fényeslitke keleti elkerülő útja délen a j. összekötő úttól a Komoró elkerülő útig, illetve átkötés innen a 4. sz. főútba külön szinten a jelenlegi j. összekötő út felett, a 100 sz. Nyíregyháza – Záhony vasútvonal felett a meglévő keskeny és a leendő széles nyomtávú vasút felett III. ütem: Komoró elkerülő útja a II. ütemben megvalósuló Fényeslitke elkerülő úttól a j. útig, a j. összekötő út felújítása Komoró és Tiszabezdéd elkerülő utak között, valamint a Tiszabezdéd elkerülő út a j. úttól az I. ütemben megépülő út déli csomópontjáig

12 A projekt jelenlegi állása
A tervezésre vonatkozóan nyílt közbeszerzési eljárást bonyolítottunk le, melyet a Roden Kft. nyert. Tervezési szerződés aláírása: június 23. (a tervezés is az építési ütemeknek megfelelően három lépcsőben történik.) Folyamatban lévő tervezési munkarészek: I. ütem: építési engedélyes terv készül, beadási határidő hatóság felé 2008. augusztus 11. II.-III. ütem: tanulmánytervi variációk július 28-ával leszállítva, augusztus 8-ig döntés a változatokról, majd folytatódik a munka az engedélyes terv készítésével

13 Építés előkészítése I. ütem:
2008. november elejétől területszerzés, majd régészet, és kivitelező kiválasztása áprilisáig II. ütem: 2009. áprilisától területszerzés, régészet, kivitelező kiválasztása szeptember közepéig III. ütem: 2009. augusztus elejétől területszerzés, régészet, majd kivitelező kiválasztása augusztusáig Építés tervezett ütemezése: I. ütem: áprilisától év végére II. ütem: októberétől 2010 év végéig III. ütem: 2010 októberétől 2011 év októberéig

14 Ütemezések tarthatósága, kockázatok
I. ütem: 2008. november elejétől területszerzés, majd régészet, és a Magyar Kormány, Miniszterelnöki megbízottjának utasítása rendkívül szoros ütemezést igényelnek, ezért több folyamatot párhuzamosan kell elvégezni, így megnőnek az ütemezés tarthatóságának kockázatai: elhúzódó engedélyezési folyamatok elhúzódó területszerzés elhúzódó régészet építés elhúzódása, kedvezőtlen időjárás stb. A GKM felé én küldött levelünkben részletes tájékoztatást adtunk az ütemezés kockázatairól, valamint a PSZMK szerinti átfutási idő hosszáról (I. ütem kivitelezése: PSZMK betartása mellett: november október, Kormányzati elvárás a év végi építés befejezés)

15 Ütemezések tarthatósága, kockázatok
Összességében elmondható, hogy a kockázatok és a tarhatóságok az I. ütemben a legnagyobbak, a II. ütemben bár több a rendelkezésre álló idő, a feladat a különszintű keresztezések miatt bonyolultabb, itt nagyobb az építés elhúzódásának kockázata, a III. ütem estében a legkisebb az elhúzódás kockázata

16 Finanszírozás Előkészítés:
Közlekedésfejlesztési Operációs Programból 100% Európai Uniós támogatással, támogatási szerződés aláírásáig útpénztár előfinanszírozással. Szerződéses ár: 99,6 millió Ft (bruttó) Területszerzés, Régészet, Építés: Uniós támogatással. A 2247/2007. (XII. 31.) Kormányhatározat mellékletében meghatározott összeg: 7 166 millió Ft (bruttó) és az előkészítésre fel nem használt 200,4 millió Ft, összesen: 7 366 millió Ft (bruttó)

17 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "A közlekedési infrastruktúra fejlesztése Záhony térségében"

Hasonló előadás


Google Hirdetések