Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaÖdön Lukács Megváltozta több, mint 10 éve
1
Térinformatika a mindennapok online médiájában Pohly Ferenc T-Online Magyarország
2
A webtérképre van igény! A friss felmérések szerint az online térkép a legnépszerűbb webes szolgáltatások közé tartozik a T-Online Térkép a vezető applikációink között szerepel beágyazás a „hagyományos” online médiába
3
Eddig nem féltünk… Térképe minden nagynak és kicsinek van „Félreeső” régióként, ritka nyelvvel, kevés nyelvtudással eddig nem aggódtunk –magyar inkább magyarul –útvonaltervezés –pontosabb, frissebb térkép
4
Most már aggódhatunk? Google Maps: –hazánk teljeskörűen lefedve –használható közlekedéssel Map24 –magyar nyelvű felülettel –médiatudatos csingilingikkel Plusz: mash-ups! –Jó-hely, Kocsmakereső, geospace.hu, Ongo, ittvoltam.hu stb.
5
De mi frissebbek vagyunk! nem biztos, hogy ez mindig így marad a webtérkép használóját ez nem igazán érdekli (szemben pl. a GPS navigáció felhasználójával) a Wikipedia-jelenség korában nem biztos, hogy megéri a frissítés infrastruktúráját fenntartani
6
De nekünk több POI-nk van! Még egyszer: a wiki-jelenség aranykorában? Ellenőrzött adatokkal? A webes felhasználó megtanulta a kételkedést…
7
Milyen előnyünk lehet? lokális szinergiák kihasználása (pl. ingatlanpiac) média beágyazottság (pl. [origo], iWiW) olcsó fenntartás: közösségi frissítés valódi relevancia: közösségi értékelés, remixelés
8
A Magyar Telekom csoport válasza szakmai tudakozóval közös, térképes szolgáltatáskereső intelligens szövegértő keresés Google vagy Yahoo térképéhez mérhető UI (Topolisz) ingyenes, közösségi alapú megjelenés közösségi frissítés, remix üzleti modell: fizetős kiemelt megjelenés
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.