Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
A piacszegmentáció és a célpiaci marketing
9.fejezet
2
Célpiaci marketing Három fő lépése: Piacszegmentáció
A célpiac kiválasztása Piaci pozícionálás
3
A piacszegmentáció szintjei
Tömegmarketing Szegmentációs marketing Szegletmarketing Lokális marketing Egyéni marketing Személyes marketing
4
A piacszegmentáció lépései
A kutatás Kérdőív vagy interjúk A fogyasztók motivációiról, attitűdjeiről, szokásairól A termékjellemzők fontossági sorrendje Termékhasználati jellemzők Márkaismertség Demográfiai, geográfiai, pszichográfiai és médiajellemzők Stb.
5
A piacszegmentáció lépései
Az elemzés Faktoranalízis a leginkább korreláló változók megállapítására Klaszteranalízis meghatározott számú szegmentum kialakítására
6
A piacszegmentáció lépései
A profilmeghatározás Minden klaszter megkülönböztethető a többitől a vásárlók attitűdjei, szokásai, demográfiai, pszichográfiai és médiajellemzői alapján.
7
A fogyasztói piac szegmentációjának alapjai
Fogyasztók jellemzői alapján Földrajzi Demográfiai Pszichográfiai jellemzők. Magatartás szerinti szegmentáció Többváltozós szegmentáció
8
Szegmentáció a fogyasztók jellemzői alapján
Földrajzi szegmentáció Demográfiai szegmentáció Népességi jellemzők (kor, nem, jövedelem, stb.) alapján Ezek a legnépszerűbb ismérvek A fogyasztók igényei, preferenciái e jellemzőkhöz igazodnak Ezen ismérvek könnyen mérhetők Pszichográfiai szegmentáció Életstílus és/vagy Személyiség alapján.
9
Magatartás szerinti szegmentáció
Alapja a vásárlóknak a termékhez való viszonya Jellemzők: Felhasználási alkalmak Előnyök Használói státus A használat mértéke Márkahűség Vásárlási készség mértéke Attitűd
10
Többváltozós szegmentáció
Geoclustering Az egyes körzetek társadalmi-gazdasági állapotát és életstílus-jellemzőit is figyelembe veszi.
11
Az üzleti piacok szegmentációjának alapjai
12
A hatékony szegmentáció követelményei
Mérhetőség Méret Elérhetőség Megkülönböztethetőség Kezelhetőség
13
A piaci szegmentumok értékelése
Két tényező: Szegmentum piaci vonzereje (méret, növekedés, jövedelmezőség, gazdaságosság, biztonság) A vállalat céljai és lehetőségei (erőforrások, képességek, versenyelőny)
14
A piaci szegmentumok kiválasztása
Koncentrált marketing Szelektív szakosodás Termékszakosodás Piacszakosodás Teljes piaci lefedés
15
A piaci szegmentumok kiválasztása
Koncentrált marketing Szelektív szakosodás P1 P2 P3 T1 T2 T3 P1 P2 P3 T1 T2 T3
16
A piaci szegmentumok kiválasztása
Termékszakosodás Piacszakosodás P1 P2 P3 T1 T2 T3 P1 P2 P3 T1 T2 T3
17
A piaci szegmentumok kiválasztása
A teljes piac lefedése P1 P2 P3 T1 T2 T3
18
Differenciálatlan marketing
Jellemzők: Egyféle kínálat (termék és marketingprogram) Cél: kínálat a lehető legtöbb vevő tetszésével találkozzék Előnyök: Alacsony termelési, raktározási és szállítási költségek Promóciós költségmegtakarítás Hátrányok: Ritka eset, hogy az áru mindenkinek egyformán tetszik Éles verseny a nagyobb piaci szegmentumokban
19
Differenciált marketing
Jellemzők: Több szegmentum, mindegyik számára külön marketingprogram Előnyök: Általában nagyobb összforgalmat tesz lehetővé Hátrányok: Költségnövekedés (termelési, adminisztrációs, készletezési, promóciós, stb.)
20
További szempontok A célpiacválasztás etikai kérdései (pl. gyerekek)
A szegmentumok kölcsönös kapcsolata és a szuperszegmentumok A szegmentumról szegmentumra nyomulás terve A szegmentumok közötti együttműködés
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.