Könyvtári marketingvizsgálat Debrecen, Eger, Szolnok 2003. Szolnok 2005. május 26. Vidra Szabó Ferenc Könyvtári Intézet

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Könyvtári marketingvizsgálat Debrecen, Eger, Szolnok 2003. Szolnok 2005. május 26. Vidra Szabó Ferenc Könyvtári Intézet"— Előadás másolata:

1 Könyvtári marketingvizsgálat Debrecen, Eger, Szolnok 2003. Szolnok 2005. május 26. Vidra Szabó Ferenc Könyvtári Intézet vidra@oszk.hu

2 A vizsgálatunkról... Cél: megismerni a potenciális könyvtárhasználók... informáltságát a helyi könyvtárakról információ-szükségletét, igényét megszólíthatóságát Vagyis: feltárni a könyvtárak marketingkörnyezetét. 

3 A mintáról... Debrecen, Szolnok, Eger Felnőtt lakosság (középkorúak) Nem könyvtárhasználók Lakáson Körzetek: központi lakótelepi kertvárosi 

4 A diplomások aránya az egyes lakókörzetekben (%)

5 Az átlagosnál jobb anyagi körülmények között élők aránya (%)

6 A megyei könyvtárak ismertsége (%)

7 Mi jut eszébe a könyvtárról? (Az összes megkérdezett százalékában)

8 A könyvtárakkal kapcsolatos kijelentések értékelése Az embereknek nincs idejük olvasni3,4 Az Internet kiszorítja az olvasást2,2 Hosszabb ideig kellene nyitva tartani2,1 A könyvtárosok túlterheltek2,1 Az emberek félnek belépni a könyvtárba1,9 Csak azok járnak, akinek nincs elég könyvük1,8 A könyvtárak elavult intézmények1,7 Sokba kerül a beiratkozás1,5 Újdonságot nem lehet kapni1,5 Fontos infót nem lehet kapni1,3*

9 Az emberek félnek belépni a könyvtárba (Az összes válaszadó átlaga)

10 Csak azok járnak könyvtárba, akinek nincs elég könyvük

11 Az internet kiszorítja az olvasást

12 Könyvtári szlogenek értékelése A könyvtár a tudás temploma3,5 Nem ruhatár, nem raktár…3,2 Legtöbb információ, leggyorsabban…3,2 A könyvtáros a könyveknek gondozója3,1 Legyen a könyvtár a város dolgozószobája3,1 Ha belépsz egy könyvtárba…3,0 Kézenfogva az információs sztrádán2,5 Elsők vagyunk az információs versenyben2,3 A könyvtár az ország szíve2,2*

13 A könyvtár a tudás temploma, a bölcsességek háza

14 Nem ruhatár, nem raktár, nem kaptár. Könyvtár!

15 A könyvtáros a könyveknek gondozója, az olvasóknak gondviselője

16 Legyen a könyvtár a város dolgozószobája!

17 A könyvtár az ország szíve

18 Köszönöm a figyelmüket!


Letölteni ppt "Könyvtári marketingvizsgálat Debrecen, Eger, Szolnok 2003. Szolnok 2005. május 26. Vidra Szabó Ferenc Könyvtári Intézet"

Hasonló előadás


Google Hirdetések