Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Dr. Koppány Imre projektvezető, Dunaújvárosi Főiskola

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Dr. Koppány Imre projektvezető, Dunaújvárosi Főiskola"— Előadás másolata:

1 Dr. Koppány Imre projektvezető, Dunaújvárosi Főiskola
Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program A felsőoktatás szerkezeti és tartalmi fejlesztése „Partnerközpontú önértékelési modell megalkotása és továbbképzések a felsőoktatási intézmények humánerőforrásainak fejlesztésért” A PROJEKT EREDMÉNYEINEK BEMUTATÁSA Dunaújváros, június 15. Dr. Koppány Imre projektvezető, Dunaújvárosi Főiskola

2 Kihívások, amelyekre válaszokat kerestünk
TÖMEGOKTATÁS VERSENY HALLGATÓI MENTALITÁS VÁLTOZÁSA FELHASZNÁLÓI SZFÉRA VÁLTOZÁSA ÉRTÉKEK MEGŐRIZHETŐK ?? Dunaújváros, június 15. Dr. Koppány Imre projektvezető, Dunaújvárosi Főiskola

3 HEFOP A felsőoktatási intézmények minőségközpontú működésének támogatása A projekt a felsőoktatási intézmények oktatói, kutatói és vezetői számára biztosít képzési lehetőséget az intézmény által folytatott oktató / kutató / szolgáltató tevékenységek fejlesztését célozva, beleértve a korszerű, informatikai eszközökkel támogatott intézményi folyamat átvilágításokat és újraszabályozásokat. Dunaújváros, június 15. Dr. Koppány Imre projektvezető, Dunaújvárosi Főiskola

4 A projekt hosszú távú célja
A projekt hosszú távú célja, hogy elősegítse a felsőoktatásban tanulók és végzettek nagyobb arányban történő sikeres belépését a hazai és a közösségi munkaerőpiacra és alkalmazkodásukat annak változó körülményeihez. Emellett célja a civil szféra és felsőoktatási intézmények jelenlegi kapcsolatrendszerének kedvező irányú megváltoztatása a partner- és minőségközpontú működés irányába a társadalmi elvárásoknak való mind teljesebb körű megfelelés elérésének érdekében. Dunaújváros, június 15. Dr. Koppány Imre projektvezető, Dunaújvárosi Főiskola

5 KÖZVETLEN CÉLOK VÁLLALT FELADATOK
EFQM-modell, önértékelés Továbbképzések Intézményi felső- és középvezetők számára Oktatók számára Infrastruktúra-fejlesztés Dunaújváros, június 15. Dr. Koppány Imre projektvezető, Dunaújvárosi Főiskola

6 Dr. Koppány Imre projektvezető, Dunaújvárosi Főiskola
A konzorcium: Dunaújvárosi Főiskola (koordinátor) Kodolányi János Főiskola Pécsi Tudományegyetem Széchenyi István Egyetem Emberi Erőforrásgazdálkodási Tanácsadók Orsz. Szöv. Iparfejlesztési Közalapítvány Magyar Akkreditációs Bizottság Titkársága Dunaújváros, június 15. Dr. Koppány Imre projektvezető, Dunaújvárosi Főiskola

7 A PROJEKT ADATAI Elnyert pályázati forrás összege: 170 MFt
A projekt időtartama: 2004 november 1. – november 1. Dunaújváros, június 15. Dr. Koppány Imre projektvezető, Dunaújvárosi Főiskola

8 A tartalmi megvalósítás
EFQM-alapú intézményi önértékelés: a modell teljeskörű adaptálása a magyar felsőoktatásra, az intézményi önértékelések támogatása, Továbbképzések intézményi vezetők és oktatók számára: 17 új e-learning formájú gyakorlatorientált vezetési, minőségirányítási, illetve tanulásirányítási tananyag-modul elkészítése, interaktív feldolgozása és a gyakorlatba való bevezetése, Infrastrukturális fejlesztés: dokumentumkezelő és pénzügyi kontrolling rendszer, multimédiás oktatóterem létrehozása a koordinátornál. Dunaújváros, június 15. Dr. Koppány Imre projektvezető, Dunaújvárosi Főiskola

9 Dr. Koppány Imre projektvezető, Dunaújvárosi Főiskola
ÖNÉRTÉKELÉS Az EFQM-alapú önértékelési modell adaptálása a magyar felsőoktatásra Az önértékelés módszertanának kialakítása Az intézmények (vezetők és önértékelő csoportok) felkészítése Az intézményi önértékelések végrehajtása Fejlesztési intézkedések támogatása Dunaújváros, június 15. Dr. Koppány Imre projektvezető, Dunaújvárosi Főiskola

10 TOVÁBBKÉPZÉSI TANANYAGOK
KORSZERŰ VEZETÉSI MÓDSZEREK A FELSŐOKTATÁSBAN FELSŐOKTATÁSI MINŐSÉGMENEDZSMENT KORSZERŰ PEDAGÓGIAI MÓDSZEREK A FELSŐOKTATÁSBAN Dunaújváros, június 15. Dr. Koppány Imre projektvezető, Dunaújvárosi Főiskola

11 Dr. Koppány Imre projektvezető, Dunaújvárosi Főiskola
„ A” – Blokk Korszerű vezetési módszerek a felsőoktatásban Szakterületi vezető: Dr. Czinkóczi Sándor A1 - Adatokra épített stratégiai tervezés PTE Dr. Krisztián Béla Dr. Balaton Károly MAB Gazdaságtudományok Bizottság DF Dr. Czinkóczi Sándor A2 - Innováció-menedzsment a felsőoktatásban Dr. Szakály Dezső Miskolci Egyetem Innováció és Technológia Menedzsment EETOSZ Szedlárné Gáll Ibolya Mlecsenkov András A3 - Változásmenedzsment a felsőoktatásban – Szervezetfejlesztés Veresné dr. Somossi Mariann MAB Minőségbiztosítási és Tanácsadási Bizottság Dr. Noszkay Erzsébet Dr. Lelkes Anna Dunaújváros, június 15. Dr. Koppány Imre projektvezető, Dunaújvárosi Főiskola

12 Dr. Koppány Imre projektvezető, Dunaújvárosi Főiskola
„ A” – Blokk Korszerű vezetési módszerek a felsőoktatásban Szakterületi vezető: Dr. Czinkóczi Sándor A4 - Emberi Erőforrás Menedzsment a felsőoktatásban-humán kontrolling EETOSZ Szedlárné Gáll Ibolya Dr. Gyökér Irén BME Ipari Menedzsment és Vállalkozásgazdaságtan Tanszék PTE Dr. Nemeskéri Zsolt DF Dr. András István A5 - Projektmenedzsment Dr. Czinkóczi Sándor Dr. Görög Mihály Corvinus Egyetem A6 - Csoportos kreatív technikák a problémamegoldásban Dr. Szakály Dezső Dr. Topár József MAB Minőségbiztosítási és Tanácsadási Bizottság A7 - Konfliktuskezelési technikák- Tárgyalástechnika Kommunikációs készségfejlesztés Dr. Szedlár Anna Dr. Bíró Zoltán Drimál István Dunaújváros, június 15. Dr. Koppány Imre projektvezető, Dunaújvárosi Főiskola

13 Dr. Koppány Imre projektvezető, Dunaújvárosi Főiskola
„B” - Blokk Felsőoktatási minőségmenedzsment Szakterületi vezető: Dr. Gremsperger Géza B1 - TQM- szemlélet a felsőoktatásban DF Dr. Gremsperger Géza Dr. Veress Gábor MAB Minőségbiztosítási és Tanácsadási Bizottság B2 - Partnerközpontú szervezetek- Szolgáltatások minőségirányítása KJF Monostori Endréné Dr. Koczor Zoltán Dr. Reuss Pál B3 - Minőségügyi eszközök - Mutatószámok alkalmazása a felsőoktatásban Dr. Strauber Györgyi Bernáth Lajos Krotos László B4 - Önértékelés a felsőoktatásban (EFQM) IMFA Szabó Kálmán Dr. Topár József B5 - Minőségköltségek a felsőoktatásban PTE Dr. Bíró Zoltán Dunaújváros, június 15. Dr. Koppány Imre projektvezető, Dunaújvárosi Főiskola

14 Dr. Koppány Imre projektvezető, Dunaújvárosi Főiskola
„C” - Blokk Korszerű pedagógiai módszerek a felsőoktatásban Szakterületi vezető: Dr. Kadocsa László C1 - A felsőoktatás pedagógiai –pszichológiai alapjai DF Dr. Szegál Borisz Dr. Pukánszky Béla Szegedi Tudományegyetem C2 - Oktatási folyamat a felsőoktatásban Dr. Gubán Gyula Balogh Andrásné BME Műszaki Pedagógia Dr. Kadocsa László SZE Dr. Földes Zoltán C3 - Korszerű pedagógiai módszerek a felsőoktatásban Kelemen Gyula Dr. Tóth Béláné BMF. Bánki Donát Főiskolai Kar Dr. Nyéki Lajos Dr. Létrai Zoltán Ludik Péter C4 - Pedagógiai értékelés Dr. Nagy Tamás Dr. Csíkos Csaba C5 - Life-long learning a felsőoktatásban Dr. Pais Ella Pécsi Egyetem Dunaújváros, június 15. Dr. Koppány Imre projektvezető, Dunaújvárosi Főiskola

15 Dr. Koppány Imre projektvezető, Dunaújvárosi Főiskola
TOVÁBBKÉPZÉSEK Nyitó konferencia, 3 workshop, záró konferencia Az elkészült elektronikus anyagok interaktív feldolgozása Kiválasztott téma bevezetése a saját gyakorlatba, prezentációk Tapasztalatok értékelése, felmérések Multiplikátori tevékenység Dunaújváros, június 15. Dr. Koppány Imre projektvezető, Dunaújvárosi Főiskola

16 A célcsoportok kiválasztásának szempontjai
Vezetők Elkötelezett a partnerközpontú szemlélet iránt Jelenleg és várhatóan 5 évig felsővezető vagy potenciális felsővezető Elkötelezett az új vezetési módszerek iránt Vállalni tudja a projektben való aktív részvétel terhelését a 2005/2006-os tanévben Vállalja hogy saját tevékenységében egy „pilot”alkalmazást bevezet Szerződésszerűen vállalja a multiplikátor szerepkört Tervezett létszám: intézményenként 4 fő, összesen fő Dunaújváros, június 15. Dr. Koppány Imre projektvezető, Dunaújvárosi Főiskola

17 Dr. Koppány Imre projektvezető, Dunaújvárosi Főiskola
A VEZETŐI CÉLCSOPORT Tényleges létszám: 15 fő A résztvevők: Dr. András István DF Dr. Bognár László Dr. Hőnigh Magdolna Dr. Novoszáth Péter Monostori Endréné KJF Farádi-Szabó Ildikó Folmegné Czirák Julianna Cserné Dr. Adermann Gizella PTE Dr. Koltai Dénes Légrádi Zsolt Dr. Várnagy Péter Dr. Író Béla SZE Dr. Ruppert István Farkas Péter Dr. Létray Zoltán Dunaújváros, június 15. Dr. Koppány Imre projektvezető, Dunaújvárosi Főiskola

18 A célcsoportok kiválasztásának szempontjai
Oktatók Elkötelezett a partnerközpontú szemlélet iránt Elkötelezett az új pedagógiai módszerek alkalmazása iránt Legalább 3 év oktatói tapasztalat Vállalni tudja a projektben való aktív részvétel terhelését a 2005/2006-os tanévben Szerződésszerűen vállalja a multiplikátor szerepkört Tervezett létszám: intézményenként 6 fő, összesen fő Dunaújváros, június 15. Dr. Koppány Imre projektvezető, Dunaújvárosi Főiskola

19 Dr. Koppány Imre projektvezető, Dunaújvárosi Főiskola
AZ OKTATÓI CÉLCSOPORT Tényleges létszám: 20 fő A résztvevők: Kovács Péter DF Dr. Kiss Endre Horváth Péter Molnár Mónika Dr. Pletl Szilveszter Valenta László Dancsó Tünde KJF Fűrész István Dr. Sorossy Tamás Horváth Dorina Farkas Éva PTE Kobolka István Kókány András Légrádiné Lakner Szilvia Szeifer Csaba Dr. Smuk Péter SZE Dr. Somfai Attila Kovács Gáborné Filep Bálint Kovács Miklós Dunaújváros, június 15. Dr. Koppány Imre projektvezető, Dunaújvárosi Főiskola

20 Továbbképzések programja
Időpont Időtartam Helyszín Megjegyzés Nyitó konferencia 2005. Október 2 nap Dunaújváros A célcsoportok tájékoztatást kapnak a projektről. A szerzők megtartják nyitó előadásukat a vezetői, ill. az oktatói célcsoportnak. Workshop -1 Nov A, B, C Blokk: A szerzők és a célcsoportok interaktív módon feldolgozzák az adott témákat a szerzők moderátori irányítása mellett. A célcsoport tagjai feladatot kapnak/vállalnak. A választott témák/módszertan feldolgozása, bevezetése, prezentációk. A szerzők összegzik - a célcsoporttal - az egyes modulokban elért eredményeket. Időközben, párhuzamosan: Önértékelési módszertani felkészítés, önértékelés, tapasztalatcsere (intézményenként külön szervezésben). Workshop - 2 2006. Február Workshop - 3 Április 6 1 nap Záró konferencia Június A projekt szakmai tevékenysége eredményeinek bemutatása a tágabb hazai felsőoktatási nyilvánosság előtt. Dunaújváros, június 15. Dr. Koppány Imre projektvezető, Dunaújvárosi Főiskola

21 ELKÉSZÜLT TANULMÁNYOK
Farkas Éva PTE Elkészült Dr. Kobolka István Kókány András Légrádiné Lakner Szilvia - Szeifer Csaba Dr. Smuk Péter SZE Dr. Somfai Attila Kovács Gáborné Filep Bálint Kovács Miklós Dr. András István DF Elkészült Dr. Bognár László Dr. Hőnigh Magdolna Dr. Novoszáth Péter Monostori Endréné KJF Farádi-Szabó Ildikó Folmegné Czirák Julianna Kovács Péter DF Elkészült Dr. Kiss Endre Horváth Péter Molnár Mónika Dr. Pletl Szilveszter Valenta László Dancsó Tünde KJF Fűrész István Dr. Sorossy Tamás Horváth Dorina - Cserné Adermann Gizella PTE Elkészült Dr. Koltai Dénes Légrádi Zsolt Dr. Várnagy Péter Dr. Író Béla SZE Ruppert István Farkas Péter Dr. Létray Zoltán Dunaújváros, június 15. Dr. Koppány Imre projektvezető, Dunaújvárosi Főiskola

22 INFRASTRUKTÚRA-FEJLESZTÉS
Dokumentumkezelő rendszer Kiválasztása és megrendelése megtörtént A mai napon telepíti a szállító Bevezetése június - október Pénzügyi kontrolling rendszer Egyedi fejlesztés Részleges eredmény, átalakítást igényel Multimédiás oktatóterem / tárgyaló Többcélú, variábilis bútorzat (DF „EU-terem”) Dunaújváros, június 15. Dr. Koppány Imre projektvezető, Dunaújvárosi Főiskola

23 A TARTALMI MUNKÁBA BEVONT SZEMÉLYEK SZÁMA
Irányítók (Projekt-Tanács, koordinátorok) 18 fő Szerzők fő Lektorok fő Célcsoport-tagok fő Önértékelő csoportok tagjai fő Önértékelésbe bevont munkatársak ~ 50 fő Irányítási rendszer korszerűsítése ~ 25 fő Összesen: ~ 187 fő Dunaújváros, június 15. Dr. Koppány Imre projektvezető, Dunaújvárosi Főiskola

24 Dr. Koppány Imre projektvezető, Dunaújvárosi Főiskola
Dunaújváros, június 15. Dr. Koppány Imre projektvezető, Dunaújvárosi Főiskola

25 A PROJEKT PÉNZÜGYI ELSZÁMOLÁSI MÉRFÖLDKÖVEI
A projekt időtartama: – A munka tényleges megkezdése: A támogatási szerződés aláírása: Előleg igénylése: Előleg kiutalása (támogatási össszeg 25%-a) : Dunaújváros, június 15. Dr. Koppány Imre projektvezető, Dunaújvárosi Főiskola

26 A PROJEKT PÉNZÜGYI ELSZÁMOLÁSI MÉRFÖLDKÖVEI
PEJ időszak / leadási határidő / kiutalás 1. PEJ 2. PEJ 3. PEJ 4. PEJ ~ 5. PEJ 6. PEJ Zárójelentés Dunaújváros, június 15. Dr. Koppány Imre projektvezető, Dunaújvárosi Főiskola

27 Dr. Koppány Imre projektvezető, Dunaújvárosi Főiskola
Köszönöm megtisztelő figyelmüket! Dunaújváros, június 15. Dr. Koppány Imre projektvezető, Dunaújvárosi Főiskola


Letölteni ppt "Dr. Koppány Imre projektvezető, Dunaújvárosi Főiskola"

Hasonló előadás


Google Hirdetések