Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
8. Az eladásösztönzés
2
Az eladásösztönzés fogalma
Sales Promotion. Rövid ideig ható, piacbefolyásoló, ösztönző eszközök együttese. A vásárló meggyőzésének, befolyásolásának utolsó pillanatban történő meggyőzése. Az értékesítésösztönzés körébe tartoznak mindazon tevékenységek, amelyek akár a személyes eladást, akár a reklámozást támogatják, és ehhez árubemutatókat, kiállításokat és egyéb alkalmi akciókat használnak fel.
3
Az eladásösztönzés előnyei
gyorsan bevethető, kreatív eszközök összessége rövid távon is eredményes recessziós időkben is jól támogatja az értékesítést sokszor célzottabb, mint a reklám, azaz jobban megkülönbözteti a terméket a reklám és a személyes eladás előnyeit kombinálja feltűnést kelthet, ezáltal érdeklődést vált ki kétirányú kommunikációs lehetőséget biztosít
4
Az eladásösztönzés hátrányai
rövid távú eredményeket hoz csak (könnyen késztet áttérésre – ugyanazon üzletben hasonló márkák esetében nem jár forgalmi részesedés növelésével, csak a kereslet átcsoportosításával) általában egyszeri alkalomra szól csak más promóciós elemmel együtt célszerű alkalmazni az állandó akciózgatás leronthatja a termék fogadtatását, megítélését (a vásárlók azt hihetik, hogy az ajándékokat, nyereményeket beépítjük a termék árába)
5
Az eladásösztönzés feladatai
Feladata, hogy bizonyos előnyt kínálva nagyobb mértékű vásárlásra ösztönözze a fogyasztókat. Ugyanakkor a márkahű fogyasztók számának növelése is cél.
6
Az eladásösztönzés módszerei
A fogyasztókat ösztönző módszerek Áruminták Kuponok (vásárlási utalványok) Időszakos engedmények Fogyasztói visszatérítések Ajándékok, jutalmak Reklámcsomagolás Bolti bemutatók, kóstolók Fogyasztói versenyek és nyereményjátékok Direkt marketing
7
A kereskedelmet, kereskedőket ösztönző módszerek
Az értékesítési csatornában részt vevők számára biztosítunk előnyöket a nagyobb értékesítés érdekében. Beszerzési kedvezmények Anyagi ösztönzés az eladók, bolti alkalmazottak számára Reklámanyagok rendelkezésre bocsátása Kereskedelmi tevékenységet segítő információk Merchandising (területi képviselő)
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.