Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

„A hátrányos helyzetű gyerekek anyanyelvi kompetenciáinak megalapozása, fejlesztése” c. könyvtári program gyakorlati tapasztalatainak összegzése.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "„A hátrányos helyzetű gyerekek anyanyelvi kompetenciáinak megalapozása, fejlesztése” c. könyvtári program gyakorlati tapasztalatainak összegzése."— Előadás másolata:

1 „A hátrányos helyzetű gyerekek anyanyelvi kompetenciáinak megalapozása, fejlesztése” c. könyvtári program gyakorlati tapasztalatainak összegzése

2 Mintaprogram céljai, célcsoportja: Cél: az anyanyelv, a kommunikáció, a beszéd fejlesztése. A gyerekek a játékokon keresztül sajátítsák el és gyakorolják az anyanyelv használatához szükséges tudástartalmakat. Szerezzenek saját élményeken alapuló tapasztalatot a könyvtár-használatról. Célcsoport: 5-7 év közötti hátrányos és SNI-s gyerekek

3 A kipróbálás – helyszíne, az intézmény jellege Település neve : Miskolc A település főbb jellemzői : Miskolc megyeszékhely. A városban a munkanélküliség és a roma lakosság száma az országos átlagot meghaladja. A mintaprogram helyszínéül szolgáló intézmény neve: Nyitott Ajtó Baptista Általános Iskola és Óvoda Az intézmény jellege : Egyházi fenntartású közoktatási intézmény A kipróbálás ideje és időtartama: 2013. 03. 12. – 2013. 04. 25.

4 A kipróbálás célcsoportja A résztvevők kora: 5-7 éves óvodások Nem szerinti megoszlása: 9 fiú, 11 lány A csoport összetétele: - SNI: 4 fő (még nincs hivatalos papírja róla) - hátrányos helyzetűek : 100% - cigányok aránya: 90% - oktatási intézmény(ek), illetve együttműködés a pedagógusokkal : az óvónőkkel az együttműködés kiváló - előismeretek, készségek, hozzáállás: megfelelő végzettség és hozzáállás

5 A mintaprogram kipróbálásának tapasztalatai: 3 modul: - Játssz velem (kommunikációs készség) - Rakoncátlan lángocska (beszéd és gondolkodás) - Zsipp-zsupp (dramatikus elemeket tart. Játékok) Sok élményszerző játék, amit élvezettel játszottak. Visszatérő gondok néhány gyereknél: - bal és jobb oldalak ismerete, - 10-ig számolás, - hosszabb ideig koncentrálás, fáradékonyság - néhány feladat megértése nehezebben ment - aki elfáradt, vagy megunta, kilépett a játékból, egyszerűen abbahagyta

6 A program végére érzelmeiket bátran kifejezték, segítőkészek voltak, bátran kommunikáltak. Aki eleinte nem akart játszani, a végére belejött és szívesen vett részt a játékokban. Hosszabb mozdulatsorokat meg tudtak jegyezni. Szókincsük, fantáziájuk gazdagodott. Megfigyelőképességük fejlődött. Volt játék, amit ők maguk is próbáltak ötleteikkel alakítani. Szívesen színészkedtek. Megpróbáltak együtt dolgozni. Megismerték és megszerették a könyvtárat Hosszabb meséket is végig bírnak hallgatni és követni a cselekményét. Gondolataikat már jobban ki tudják mimikával, gesztusokkal és rajzokon is fejezni.


Letölteni ppt "„A hátrányos helyzetű gyerekek anyanyelvi kompetenciáinak megalapozása, fejlesztése” c. könyvtári program gyakorlati tapasztalatainak összegzése."

Hasonló előadás


Google Hirdetések