Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

TAPASZTALATOK A KOMMUNIKÁCIÓ A SZEGEDI TUDOMÁNYEGYETEMEN

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "TAPASZTALATOK A KOMMUNIKÁCIÓ A SZEGEDI TUDOMÁNYEGYETEMEN"— Előadás másolata:

1 TAPASZTALATOK A KOMMUNIKÁCIÓ A SZEGEDI TUDOMÁNYEGYETEMEN
OKTATÁSÁVAL A SZEGEDI TUDOMÁNYEGYETEMEN Hartner Judit Hamvai Csaba Dr. Mester Lajos

2 MÍTOSZ MIÉRT BAJLÓDUNK VELE ? SZEMÉLYISÉGFÜGGŐ
VELESZÜLETETT / TANULHATÓ “COMMON SENSE” TAPASZTALATON NYUGVÓ

3 KOMMUNIKÁCIÓS KÉSZSÉG FEJLESZTŐ PROGRAM
SZERKEZET TANANYAG OKTATÁS MÓDSZERTAN ELLENŐRZÉS - ÉRTÉKELÉS

4 KOMMUNIKÁCIÓS KÉSZSÉG FEJLESZTŐ PROGRAM ALAPELVE
OKTATÁS MINŐSÉGÉNEK KONTROLLJA ALACSONY HALLGATÓ/OKTATÓ ARÁNY OKTATÁSI ÉS TANULÁSI MÓDSZEREK SZÉLES SKÁLÁJÁNAK HASZNÁLATA FEED BACK RENDSZER TIMEING PENDLETONI ALAPELVEK

5 FEJLESZTŐ PROGRAM SZERKEZETE KOMMUNIKÁCIÓS KÉSZSÉG
I. ÉVFOLYAM 2 HETENTE 2 ÓRA GYAKORLAT II. FÉLÉVBEN HOSPITÁLÁS A RENDELŐ INTÉZETBEN III. ÉVFOLYAM AZ ORVOSI INTERJÚ (GYAKORLAT ÉLES HELYZETBEN) IV. ÉVFOLYAM VIDEÓANALÍZIS I. (EGY NAPOS PROGRAM) REZIDENSKÉPZÉS VIDEÓANALÍZIS II. (2 X FÉLNAPOS KÉPZÉS)

6 ORVOS-BETEG KOMMUNIKÁCIÓ I.
III. ÉVFOLYAM HAMVAI CSABA pszichológus

7 CÉL AZ ORVOS–BETEG KAPCSOLATBAN, ÉS A RAPPORT KIALAKÍTÁSÁBAN SZEREPET JÁTSZÓ LEGFONTOSABB KOMMUNIKÁCIÓS ÉS PSZICHOLÓGIAI TÉNYEZŐK ÉLMÉNYSZINTŰ MEGISMERÉSE

8 TANANYAG ALAPFOLYAMATOK, KOMMUNIKÁCIÓS SZINTEK
KOMMUNIKÁCIÓT BEFOLYÁSOLÓ TÉNYEZŐK KÉRDÉSEK SZEREPE POZITÍV ORVOSI SZUGGESZTIÓK NONVERBÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ, PL.: ÜLÉSREND, MEGJELENÉS, TÉRKÖZSZABÁLYOZÁS MIMIKA, TEKINTET, PARALINGVISZTIKAI JELZÉSEK, ÉRINTÉS, TESTBESZÉD

9 OKTATÁSI MÓDSZEREK FELADATLAPOK VIDEÓS ÉS PPT-S DEMONSTRÁCIÓ
INTERAKTÍV, ÉLMÉNYSZERZŐ DEMONSTRÁCIÓS JÁTÉKOK SZITUÁCIÓS FELADATOK ÁLLANDÓ ÖNREFLEXIÓ A FELADATOK UTÁN ÉLŐ ORVOS-BETEG INTERAKCIÓ MEGFIGYELÉSE ORVOSI KOMMUNIKÁCIÓ ELEMZÉSE VIDEÓS ANYAGGAL

10 ORVOS-BETEG KOMMUNIKÁCIÓ
IV. ÉV ÉS REZIDENSKÉPZÉS DR. MESTER LAJOS M.Sc. háziorvos

11 AZ ORVOS-BETEG KOMMUNIKÁCIÓ OKTATÁSÁNAK CÉLJA
ELMÉLETI ALAP BIZTOSÍTÁSA A HALLGATÓ JELENLEGI KONZULTÁCIÓS KÉSZSÉG SZINTJÉNEK FELMÉRÉSE EZEN KÉSZSÉG TOVÁBB FEJLESZTÉSÉNEK LEHETŐSÉGE SZEMLÉLET, VISELKEDÉS, ATTITÜD VÁLTOZÁSA

12 TANANYAG ÁLTALÁNOS KOMMUNIKÁCIÓS ISMERETEK ROSSZHÍR KÖZLÉS
KOMMUNIKÁCIÓ KÜLÖNBÖZŐ KULTÚRÁJÚ BETEGEKKEL AMIT TUDNI KÉNE A SZEXRŐL, DE NEM TUDOD MEGKÉRDEZNI MISTAKES, COMPLAINTS, LITIGATION

13 OKTATÁSI MÓDSZEREK ELŐADÁS BRAINSTORMING SZEREPJÁTÉK
CSOPORT FOGLALKOZÁS PREZENTÁCIÓ VIDEÓFELVÉTEL VIDEÓANALÍZIS

14 VIDEÓFELVÉTEL A FELVÉTEL KÖRÜLMÉNYEI TIME OUT
A SZÍNÉSZ FELVILÁGOSÍTÁSA SZEREPÉVEL KAPCSOLATBAN

15 VIDEÓANALÍZIS A VIDEOANALÍZIS MENETE PENDLETON SZABÁLYOK
ORVOS-BETEG TALÁLKOZÁS ELEMZÉSE SZAKMAI SZEMPONTBÓL, KOMMUNIKÁCIÓ SZEMPONTJÁBÓL

16 ELLENŐRZÉS-ÉRTÉKELÉS klinikai szakpszichológus
HARTNER JUDIT klinikai szakpszichológus

17 ELLENŐRZÉS-ÉRTÉKELÉS CÉLJA
A KOMMUNIKÁCIÓS KÉSZSÉG MINÉLHATÉKONYABB FEJLESZTÉSE TÖBBFORRÁSÚ ÉRTÉKELÉS A PENDLETONI SZABÁLYOK MEGERŐSÍTÉSE A KÖLCSÖNÖS FEJLŐDÉST SZOLGÁLÓ FEEDBACK

18 ELLENŐRZÉS-ÉRTÉKELÉS MÓDSZERE I.
I. ÉV HALLGATÓKNAK: EGYÉNRE SZABOTT VISSZAJELZÉS A HOSPITÁLÁSI TAPASZTALATOKRÓL ÍRT ESSZÉRŐL OKTATÓKNAK: FÉLÉV-ÉRTÉKELŐ KITÖLTETÉSE A HALLGATÓKKAL III. ÉV HALLGATÓKNAK: A FÉLÉV SORÁN ELKÉSZÍTETT INTERJÚK ÉRTÉKELÉSE, VISSZAJELZÉSE

19 ELLENŐRZÉS-ÉRTÉKELÉS MÓDSZERE II.
IV. ÉV ÉS REZIDENSI KÉPZÉS (VIDEÓANALÍZIS) HALLGATÓKNAK: VISSZAJELZÉS A SZÍNÉSZ („BETEG”), AZ OKTATÓ ÉS A HALLGATÓTÁRSAK RÉSZÉRŐL OKTATÓKNAK: RÉSZTVEVŐK ÉRTÉKELÉSE A TRÉNINGRŐL LIKERT-SKÁLÁN, ILLETVE SZUBJEKTÍV BENYOMÁSOK LEÍRÁSA EZEK ALAPJÁN FEJLESZTETTÜK A TRÉNINGEKET: ÉLETSZERŰBB HELYSZÍNEK (MŰKÖDŐ HÁZIORVOSI RENDELŐK) EGY ALKALOMMAL TÖBBFÉLE ESET KIPRÓBÁLÁSA A CSOPORTBAN BEVEZETÉSRE KERÜLT A SZEX- ÉS A RASSZ-KOMMUNIKÁCIÓ

20 NÉHÁNY GYÖNGYSZEM TELJESEN ISMERETLEN DOLOG ELŐTT ÁLLTUNK; NEGATÍV EREDMÉNYRE, KRITIKÁRA, SZEMBESÍTÉSRE SZÁMÍTOTTAM (PENDLETON!) TÖBBET KAPTAM, MINT REMÉLTEM. NÖVELI A MAGABIZTOSSÁGUNKAT, GYAKORLATIASSÁGUNKAT. KICSIT KELLEMETLEN, DE NAGYON HASZNOS. RITKA FORMÁJÚ VISSZAJELZÉS, EZ HASZNOS. AZ ORVOSLÁS ÉS A KOMMUNIKÁCIÓS TÁRSAK, NINCSENEK MEG EGYMÁS NÉLKÜL. TELJESEN ELFELEJTETTEM A VIDEÓT. JÓ VISSZANÉZNI, HOGY MENNYIRE LÁTSZIK, MIKOR FIGYELEK A BETEGRE, MIKOR VAGYOK ELFOGLALVA A SAJÁT FELTÉTELEZÉSEIMMEL. HIÁBA TUDUNK BÁRMIT IS, HA KÉPTELENEK VAGYUNK ÉLŐ SZITUÁCIÓBAN HASZNÁLNI. TUDNI KELL A BETEG NYELVÉN. EZ AZ IGAZI GYAKORLAT, KÖSZÖNÖM!

21 ÖSSZEFOGLALÁS „Now I re-examine philosophies and religions
They may prove well in lecture rooms, yet not prove at all under the spaciouis clouds and along the landscapes and flowing currents” Walt Whitman Leaves of Grass


Letölteni ppt "TAPASZTALATOK A KOMMUNIKÁCIÓ A SZEGEDI TUDOMÁNYEGYETEMEN"

Hasonló előadás


Google Hirdetések