Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
2
Stratégia célrendszer
Vállalati küldetés Vállalat alapvető célja, rendeltetése A betölteni kívánt gazdasági, társadalmi szerep A vállalat megtartandó/elérendő értékei A követendő viselkedési normák
4
A marketing mint átfogó vállalati koncepció egy rendszert alkot:
Területei: A marketing mint filozófia A marketing mint módszer A marketing mint szervezeti elv
7
Stratégia Növekedési startégia Versenystratégia
Meglévő termék, meglévő piac Meglévő termék, új piac Új termék, meglévő piac Új termék, új piac Versenystratégia Tömegtermelés, költségvezető pozíció Egyedi jelleg, differenciálás Szelektív piaci aktívitás
9
Piackutatás Piacok fő jellemzői: Piaci volumen
Konkurensek száma, piaci részesedésük A saját termék iránt szóba jövő üzleti partnerek köre és piaci ereje Potenciális vevőkör, esetleg név és címlistával
10
MARKETING ESZKÖZÖK Marketing eszközök = marketing mix :
Termék- és választékpolitika Ár- ás kondíciós politika Piacorientált árképzés Költségorientált árképzés Értékesítési és elosztási politika Értékesítés ösztönző/kommunikációs politika
11
Termék- és választékpolitika
13
KÖLTSÉGALAPÚ ÁRKÉPZÉS
14
Kondíciós politika Áralakítás, árpolitika melletti további kondiciók:
A szállítási és fizetési feltételek Árdifferenciálás, speciális áreltérések Engedmények, províziók Nemzeti gyártókapacitás bevonása Finanszírozási módok Speciális csomagolás, szállítás Biztosítás járulékos eszközök és szolgáltatások
17
Köszönöm a figyelmet !
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.