Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

1.Témakör TÁJÉKOZTATÓ ÉS TARTALOM- SZOLGÁLTATÓ TEVÉKENYSÉGEK.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "1.Témakör TÁJÉKOZTATÓ ÉS TARTALOM- SZOLGÁLTATÓ TEVÉKENYSÉGEK."— Előadás másolata:

1 1.Témakör TÁJÉKOZTATÓ ÉS TARTALOM- SZOLGÁLTATÓ TEVÉKENYSÉGEK

2 MI IS AZ A TARTALOM- SZOLGÁLTATÁS?

3 1. A KÉPZETÜNKBEN….

4

5 2. A SZAKIRODALOMBAN…

6 MAGYARORSZÁGI TARTALOMSZOLGÁLTATÓK EGYESÜLETE (MTE 2001-) o Internetes tartalomszolgáltatók (Index, Origo stb.) fóruma o Önszabályozó testület, amely szakmailag megalapozott állásfoglalásokkal és az önszabályozás eszközeivel járul hozzá a hazai internetes piac fejl ő déséhez. o Feladata: az internet szabályozása a lehet ő legkisebb állami beavatkozás mellett történjék, inkább maga a szakma szabályozza azt. o Eszközei: szakmai kódex, etikai kódex

7 A MAGYARORSZÁGI TARTALOMSZOLGÁLTATÓK EGYESÜLETének célja  Az internetes tartalomszolgáltatásról zajló szakmai viták színtere.  Az önszabályozás technikáinak megvalósítása.  Kidolgozza és folyamatosan fejlessze, továbbá népszer ű sítse az internetes tartalomszolgáltatás szabályait.  Az internetes tartalomszolgáltatás egységes normáinak kidolgozása.  A normák megismertetése tartalomfogyasztókkal.  Koordinátori szerep az állam és az internetes tartalomszolgáltatók között.  Az internetes kultúra fejlesztése.

8 MAGYAR TARTALOMIPARI SZÖVETSÉG matiSZ 1991- (jogel ő d a Magyar Adatbázis-forgalmazók Szövetsége /Kamarája=MAK) CÉLJA:  Az információs tartalomfejlesztés, a forgalmazás és a hozzá kapcsolódó infrastruktúra területén működők számára szakterület érdekképviseleti feladatok ellátása  A szakterület szakmai érdekeinek koordinálása.  A szabad információáramlás, a tartalomipari-piacépítés és az információk hatékonyabb társadalmi hasznosításának támogatása;  A tartalomipar nemzetközi gazdasági és kutatás-fejlesztési kapcsolatainak fejlesztése;  A tartalomiparral kapcsolatos jogalkotás, szabályzás, az új eljárások bevezetése területén a társadalmi fejlődés és tagszervezetei érdekei összhangjának elősegítése;  Ügyel a szakmára jellemző szakmai, etikai normák betartására és fellép az általánosan elfogadott normáktól eltérő magatartással szemben;  Oktatási, képzési és rendezvényszervezési tevékenység a fenti célkitűzések elérése érdekében.

9 A szövetség feladata  Független szakmai testületként az információs tartalom előállításával-fejlesztésével, terjesztésével, forgalmazásával és az ehhez szükséges infrastruktúrával foglalkozó szervezetek érdekképviselete.  Eszköze: etikai kódex

10 TAGSÁG:  Profitorientált cégek  Non-profit szervezetek, intézmények (közintézmények, civil szervezetek)  Közgyűjtemények  Média kiadók és forgalmazók

11 A matisz tevékenysége 1. 1. DAT KONFERENCIÁK 1991-  DAT 2009 Látható Magyarország = Digitális Európa (EU-program)  DAT 2008 A kreatív iparágak fejlesztése, piaci rések feltárása / DAT’2007. A kreatív iparágak hozzájárulása a magyar társadalom fejlődéséhez  DAT’2006. A digitális kreatív iparágak szerepe Magyarországon  DAT'2005 A tartalomipar a növekedésért és a foglalkoztatásért! DAT'2005  DAT'2004 Tartalomalkotók legjobb megoldásai – best practice DAT'2004  DAT'2003 Digitális tartalmat mindenkinek DAT'2003  DAT'2002 TARTALOM - MINDENEKFELETT! A magyarországi eContent program nyitókonferenciája DAT'2002

12 A matisz tevékenysége 2. 2. E-FESZTIVÁLOK 2000-. CÉL: A MAGYAR E-TARTALMAK NÖVEKEDÉSE  A magyar kulturális örökség digitális megőrzése / eTudomány  Mindennapjaink informatikája / eSzórakozás  eEgészségügy / eEsélyegyenlőség / Közérdekű információ szolgáltatás  eLearning  Elektronikus kereskedelem

13 3. A TUDOMÁNYOS IGÉNY Ű DEFINÍCIÓBAN …

14 „Tartalomszolgáltatás alatt valamely közvetítő felület által közvetített írásos, auditív vagy vizuális tartalom elérhetővé tételét értjük. Elvileg a tartalomszolgáltatás mindenfajta médiára vonatkozhat, azonban mind a nemzetközi, mind a magyar szaknyelvben elsősorban az internetes tartalomszolgáltatást értik alatta.” (forrás: Kommunikációtudományi nyitott enciklopédia, http://ktnye.akti.hu/index.php/Tartalomszolg%C3%A1ltat%C3%A1s)

15 A tartalomszolgáltatás jellemz ő i 1. Interaktivitás (egyébként csupán tartalomközlésről beszélhetünk) 2. Tudományos igények szemben a publicitás és interaktivitás mértékével. 3. Az internetes kor előtt létrejött tudások és a kulturális örökség online elérhetőségének megteremtése  tartalomközlés 4. Az eleinte jellemző szöveges tartalmak mellett ma már az elektronikus műsorszolgáltatás tartalmának megőrzéséről és elérhetővé tételétől is szó van (EU=e- Europe; Magyarországon: NAVA, NDA) 5. Web 2.0 jelenség terjedése (blogok, wikik) 6. Szerzői jogi kérdések

16 Választható feladatok 1. Neumann János Digitális Könyvtár és Multimédia Központ tevékenységének, eredményeinek bemutatása 2. Az open archive initiative program és eredményeinek bemutatása (nemzetközi és magyar) 3. Creative Commons kezdeményezés és eredményeinek bemutatása (nemzetközi és magyar) 4. e-Europe kezdeményezés és eredményeinek ismertetése 5. Az eContent program (2001-2005) és az eContentplus (2005-2008) programok bemutatása, eredményeinek ismertetése.


Letölteni ppt "1.Témakör TÁJÉKOZTATÓ ÉS TARTALOM- SZOLGÁLTATÓ TEVÉKENYSÉGEK."

Hasonló előadás


Google Hirdetések