Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

1. oldal T-Online Magyarország iWiW: médium vagy buli? Simó György, vezérigazgató Budapest, 2006. május 29.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "1. oldal T-Online Magyarország iWiW: médium vagy buli? Simó György, vezérigazgató Budapest, 2006. május 29."— Előadás másolata:

1 1. oldal T-Online Magyarország iWiW: médium vagy buli? Simó György, vezérigazgató Budapest, 2006. május 29.

2 2. oldal Web 2.0: Van-e alapvető különbség a régi és az új web között? A közösség és a kapcsolathálózat felértékelődése. Web 1.0 – „being online”  one to many  Internetre költöző intézmények  Commerce vs. People  Olvasás, fogyasztás  Stb. stb. Web 2.0 – „socializing the online”  Many to many  Internetre született intézmények  People vs. Commerce  Viselkedés, termelés  Stb, stb.

3 3. oldal Tudjuk-e mi a Web 2.0? Reneszánsz változó szabályokkal és alakulóban lévő üzleti modellekkel 2.0 Web mint közösség Web mint platform  kétirányú web  kollaboratív tartalomkészítés  közösségi hálózatok  tartalomaggregálás  „folksonomy”: tagging, rating, bookmarking  mash-up  A web 2.0 kifejezést az internet megváltozott, kollektív tudás-megosztáson és tartalomgeneráláson alapuló rendszerére utalva kezdték el használni.  Koncepció? Definíció nélküli gyűjtőfogalom? Buzzword? Hype?  Leginkább olyan markáns változások sora, amelyek nem feltétlenül állnak közvetlen kapcsolatban egymással, de mind egy irányba mutatnak.  A web 2.0 az, ami most történik az internet világában…

4 4. oldal  A részvétel architektúrája Kialakulása nem a bloggal kezdődött: TBL óta a web alapfilozófiája, sikeres üzleti modell épült rá (E- bay, Amazon.)  Dinamikus, kétirányú (Read/Write) web Fokozatosan létrejött a kommentek és a hivatkozások egyre sűrűbb hálózata. Az adat mint motor.  A web mint platform Új fejezet a web vs. Desktop versenyben  Közösségi-ismerősi hálózatok A hálózatosodás teret engedett a tudás megosztásának, és tovább erősítette a társas interakciókat. A web interaktívabbá tudott válni.  Kollaboratív tartalomkészítés Elkezdődött a felhalmozódott tudás kiaknázása. Mindez nagyfokú bizalmat feltételez a közösség részéről. Nyílt platform és a vele járó filozófiai vita Web mint közösség. Hálózat, tudás, tartalomgenerálás.

5 5. oldal Közösségi oldalak a világban - elkezdődött a versenyfutás Második generációs dotcomláz? „Mezőny”Megugró k Istállók Eszközö k 70 millió 7 millió 24 millió 2,7 millió 1,7 millió 0,77 millió

6 6. oldal  Alacsony belépési korlátok  Alacsony üzemeltetési költségek  Elérhető ingyenes technológiák  Tehetségek piaca A következő évek tétje 1. A túlélés titka : Vannak-e életképes üzleti modellek?  Azonnali bevételek (Google Adsense, Amazon affiliate)  Egyéb, elsősorban további hirdetési bevételek  Részvételre és/vagy aggregálásra épül, a tartalom előállítása nem jelent számottevő költséget!  „We are not a business, so we don’t need a business modell!”  Ingyenes, nyitott, részvételre épülő kezdeményezések  Adományok  Azonnal monetizálható ötletek

7 7. oldal A következő évek tétje 2. A túlélés titka : Vannak-e életképes üzleti modellek?  Targetált hirdetések Jelenleg a közösségi oldalak elsődleges bevételi forrásai. Több milliós felhasználói adatbázis, jól menedzselhető hirdetési felületek. Targetálás kor, nem, érdeklődés stb. szerint.  Tranzakciós bevételek (prémium szolgáltatások) Még nem jelentős, de a bevételek következő legfontosabb forrása lehet (extra tárhely, mobil hozzáférés, ki nézte meg az adatlapomat stb.)  Bevételmegosztás Ez a modell is hirdetésalapú, a felhasználók érdeklődési köréből kiindulva közvetlen vásárlási opciókat kínál fel. Bevételmegosztás sikeres tranzakciónként.

8 8. oldal A legnagyobb magyar közösségi site születése Egy klasszikus sikersztori A wiw létrejötte elsősorban az alapító baráti körének ápolását szolgálta Szolgáltatások:  regisztráció – nem meghívó alapú  ismerős bejelölése  3D térkép 2002. április 14.A wiw indulása (Várady, Ráckert, Haverok) 2002. szeptemberA teljes funkcionalitás A Virgo Systems belépésével kialakul a wiw jelenleg ismert funkcionalitása, és szolgáltatási palettája

9 9. oldal Az új időszámítás 2005. október 26: Az iWiW indulása az új, felhasználóbarát szolgáltatásokkal robbanásszerű érdeklődéshez és növekedéshez vezetett  Rendszerüzenetek e-mailben  bejelölés  üzenet  hozzászólás, stb  Képfeltöltés  Több nyelv támogatása  Ismerősök csoportosítása  Apróhirdetések  Új ismeretségi háló megjelenítés  Megújult fórum

10 10. oldal A növekedés dinamikája Az új fejlesztéseknek köszönhetően a közösség robbanásszerűen gyarapodott, és használta ki a szolgáltatások adta lehetőségeket Felhasználók száma Napi oldalletöltés Napi látogatás Napi egyedi látogató 770 000 24 000 000 1 000 000 440 000 110 000 120 000 15 000 10 000 A regisztrált tagok több, mint 90%-a „aktív”, és 60%-uk lép be egy nap alatt

11 11. oldal Az iWiW ma Az iWiW 2006. április 28-án a T-Online Zrt. tulajdonába került  Az akvizíció óta eltelt időszak legfontosabb történéseként, május 27- én kiosztottunk közel 500.000 db meghívót  Tiszteletben tartjuk a cég összes szerződését és együttműködését  Hirdetési csapatunk átvette a hirdetésszervezést  Igyekeztünk minden szárnyra kapott, valótlan híresztelést cáfolni  Stabilizáltuk a rendszert, a működés felgyorsult, a nem működő szolgáltatásokat visszaállítottuk  Eddigi gyakorlatunknak megfelelően ügyelünk a felhasználói adatok biztonságára

12 12. oldal Az iwiw progresszív befektetés Mi a közösségi-ismerősi hálózatok jövője? Marad-e a felfokozott érdeklődés? Megvan-e bennük az új üzleti potenciál? Meddig egyeztethető össze az üzlet a web 2.0 filozófiájával? Hirdetések elfogadottsága Szűk szegmens, meghatározott célcsoport. Szponzorált közösségek? Márkahűség erősítése, új értékesítési lehetőségek. Affiliate programok? A felhasználók ösztönzése saját hálózatos vélemény- klubok építésére, fejlesztésére. Kulcskérdés, hogy a közösségi hálók mai formái intézményesedhetnek-e, mint a nyilvánosság intézményei. Mi fogja ösztönözni a felhasználókat az oldalak használatára?

13 13. oldal iWiW=médium? Az iWiW a legnagyobb napi oldalletöltést kiszolgáló egyedi magyar website és a negyedik a napi egyedi látogatószám alapján. 0 200000 400000 600000 800000 1000000 1200000 2005. november 2005. december 2006. január 2006. február 2006. március 2006. április 2006. május 0 5000000 10000000 15000000 20000000 25000000 30000000 2005. november 2005. december 2006. január 2006. február 2006. március 2006. április 2006. május Látogatás okszámán ak alakulása Oldalletöltése k számának alakulása A felhasználók száma hamarosan meghaladja az 1.000.000-t!

14 14. oldal Az iWiW profiljába illeszkedő T-Online alkalmazásokkal keressük az integrációs lehetőségeket Új szolgáltatásokat vezetünk be és további közösségi funkciókat tervezünk A közösség függetlenségének megőrzése felülírja a rövid távú pénzügyi érdekeket Az iWiW nem lesz fizetős szolgáltatás Hangsúlyt fektetünk arra, hogy lehetőség szerint mindenki valódi névvel regisztráljon, hogy a rendszer integritása megmaradjon A közeljövő Elsődleges célunk, hogy az iWiW a weben való jelenlét állandó alapintézménye legyen és maradjon a jövőben is

15 15. oldal Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "1. oldal T-Online Magyarország iWiW: médium vagy buli? Simó György, vezérigazgató Budapest, 2006. május 29."

Hasonló előadás


Google Hirdetések