Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaAnna Deákné Megváltozta több, mint 10 éve
1
1. oldal T-Online Magyarország iWiW: médium vagy buli? Simó György, vezérigazgató Budapest, 2006. május 29.
2
2. oldal Web 2.0: Van-e alapvető különbség a régi és az új web között? A közösség és a kapcsolathálózat felértékelődése. Web 1.0 – „being online” one to many Internetre költöző intézmények Commerce vs. People Olvasás, fogyasztás Stb. stb. Web 2.0 – „socializing the online” Many to many Internetre született intézmények People vs. Commerce Viselkedés, termelés Stb, stb.
3
3. oldal Tudjuk-e mi a Web 2.0? Reneszánsz változó szabályokkal és alakulóban lévő üzleti modellekkel 2.0 Web mint közösség Web mint platform kétirányú web kollaboratív tartalomkészítés közösségi hálózatok tartalomaggregálás „folksonomy”: tagging, rating, bookmarking mash-up A web 2.0 kifejezést az internet megváltozott, kollektív tudás-megosztáson és tartalomgeneráláson alapuló rendszerére utalva kezdték el használni. Koncepció? Definíció nélküli gyűjtőfogalom? Buzzword? Hype? Leginkább olyan markáns változások sora, amelyek nem feltétlenül állnak közvetlen kapcsolatban egymással, de mind egy irányba mutatnak. A web 2.0 az, ami most történik az internet világában…
4
4. oldal A részvétel architektúrája Kialakulása nem a bloggal kezdődött: TBL óta a web alapfilozófiája, sikeres üzleti modell épült rá (E- bay, Amazon.) Dinamikus, kétirányú (Read/Write) web Fokozatosan létrejött a kommentek és a hivatkozások egyre sűrűbb hálózata. Az adat mint motor. A web mint platform Új fejezet a web vs. Desktop versenyben Közösségi-ismerősi hálózatok A hálózatosodás teret engedett a tudás megosztásának, és tovább erősítette a társas interakciókat. A web interaktívabbá tudott válni. Kollaboratív tartalomkészítés Elkezdődött a felhalmozódott tudás kiaknázása. Mindez nagyfokú bizalmat feltételez a közösség részéről. Nyílt platform és a vele járó filozófiai vita Web mint közösség. Hálózat, tudás, tartalomgenerálás.
5
5. oldal Közösségi oldalak a világban - elkezdődött a versenyfutás Második generációs dotcomláz? „Mezőny”Megugró k Istállók Eszközö k 70 millió 7 millió 24 millió 2,7 millió 1,7 millió 0,77 millió
6
6. oldal Alacsony belépési korlátok Alacsony üzemeltetési költségek Elérhető ingyenes technológiák Tehetségek piaca A következő évek tétje 1. A túlélés titka : Vannak-e életképes üzleti modellek? Azonnali bevételek (Google Adsense, Amazon affiliate) Egyéb, elsősorban további hirdetési bevételek Részvételre és/vagy aggregálásra épül, a tartalom előállítása nem jelent számottevő költséget! „We are not a business, so we don’t need a business modell!” Ingyenes, nyitott, részvételre épülő kezdeményezések Adományok Azonnal monetizálható ötletek
7
7. oldal A következő évek tétje 2. A túlélés titka : Vannak-e életképes üzleti modellek? Targetált hirdetések Jelenleg a közösségi oldalak elsődleges bevételi forrásai. Több milliós felhasználói adatbázis, jól menedzselhető hirdetési felületek. Targetálás kor, nem, érdeklődés stb. szerint. Tranzakciós bevételek (prémium szolgáltatások) Még nem jelentős, de a bevételek következő legfontosabb forrása lehet (extra tárhely, mobil hozzáférés, ki nézte meg az adatlapomat stb.) Bevételmegosztás Ez a modell is hirdetésalapú, a felhasználók érdeklődési köréből kiindulva közvetlen vásárlási opciókat kínál fel. Bevételmegosztás sikeres tranzakciónként.
8
8. oldal A legnagyobb magyar közösségi site születése Egy klasszikus sikersztori A wiw létrejötte elsősorban az alapító baráti körének ápolását szolgálta Szolgáltatások: regisztráció – nem meghívó alapú ismerős bejelölése 3D térkép 2002. április 14.A wiw indulása (Várady, Ráckert, Haverok) 2002. szeptemberA teljes funkcionalitás A Virgo Systems belépésével kialakul a wiw jelenleg ismert funkcionalitása, és szolgáltatási palettája
9
9. oldal Az új időszámítás 2005. október 26: Az iWiW indulása az új, felhasználóbarát szolgáltatásokkal robbanásszerű érdeklődéshez és növekedéshez vezetett Rendszerüzenetek e-mailben bejelölés üzenet hozzászólás, stb Képfeltöltés Több nyelv támogatása Ismerősök csoportosítása Apróhirdetések Új ismeretségi háló megjelenítés Megújult fórum
10
10. oldal A növekedés dinamikája Az új fejlesztéseknek köszönhetően a közösség robbanásszerűen gyarapodott, és használta ki a szolgáltatások adta lehetőségeket Felhasználók száma Napi oldalletöltés Napi látogatás Napi egyedi látogató 770 000 24 000 000 1 000 000 440 000 110 000 120 000 15 000 10 000 A regisztrált tagok több, mint 90%-a „aktív”, és 60%-uk lép be egy nap alatt
11
11. oldal Az iWiW ma Az iWiW 2006. április 28-án a T-Online Zrt. tulajdonába került Az akvizíció óta eltelt időszak legfontosabb történéseként, május 27- én kiosztottunk közel 500.000 db meghívót Tiszteletben tartjuk a cég összes szerződését és együttműködését Hirdetési csapatunk átvette a hirdetésszervezést Igyekeztünk minden szárnyra kapott, valótlan híresztelést cáfolni Stabilizáltuk a rendszert, a működés felgyorsult, a nem működő szolgáltatásokat visszaállítottuk Eddigi gyakorlatunknak megfelelően ügyelünk a felhasználói adatok biztonságára
12
12. oldal Az iwiw progresszív befektetés Mi a közösségi-ismerősi hálózatok jövője? Marad-e a felfokozott érdeklődés? Megvan-e bennük az új üzleti potenciál? Meddig egyeztethető össze az üzlet a web 2.0 filozófiájával? Hirdetések elfogadottsága Szűk szegmens, meghatározott célcsoport. Szponzorált közösségek? Márkahűség erősítése, új értékesítési lehetőségek. Affiliate programok? A felhasználók ösztönzése saját hálózatos vélemény- klubok építésére, fejlesztésére. Kulcskérdés, hogy a közösségi hálók mai formái intézményesedhetnek-e, mint a nyilvánosság intézményei. Mi fogja ösztönözni a felhasználókat az oldalak használatára?
13
13. oldal iWiW=médium? Az iWiW a legnagyobb napi oldalletöltést kiszolgáló egyedi magyar website és a negyedik a napi egyedi látogatószám alapján. 0 200000 400000 600000 800000 1000000 1200000 2005. november 2005. december 2006. január 2006. február 2006. március 2006. április 2006. május 0 5000000 10000000 15000000 20000000 25000000 30000000 2005. november 2005. december 2006. január 2006. február 2006. március 2006. április 2006. május Látogatás okszámán ak alakulása Oldalletöltése k számának alakulása A felhasználók száma hamarosan meghaladja az 1.000.000-t!
14
14. oldal Az iWiW profiljába illeszkedő T-Online alkalmazásokkal keressük az integrációs lehetőségeket Új szolgáltatásokat vezetünk be és további közösségi funkciókat tervezünk A közösség függetlenségének megőrzése felülírja a rövid távú pénzügyi érdekeket Az iWiW nem lesz fizetős szolgáltatás Hangsúlyt fektetünk arra, hogy lehetőség szerint mindenki valódi névvel regisztráljon, hogy a rendszer integritása megmaradjon A közeljövő Elsődleges célunk, hogy az iWiW a weben való jelenlét állandó alapintézménye legyen és maradjon a jövőben is
15
15. oldal Köszönöm a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.