Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaCsongor Barna Megváltozta több, mint 10 éve
1
Új utak? Új eszközök? Új kihívások?
2
A világ valamennyi országa – oktatáspolitika, oktatásfejlesztés Minőségi oktatás minden fiatalnak: kihívások, trendek és perspektívák (középfokú oktatás – fejlett világ elöregedése) Következmény: heterogén populáció - differenciálást, egyéniesítést igényel - a meglévő struktúrák egyszerű mennyiségi bővítése elképzelhetetlen Egymástól való tanulás – tartalmi viták Tanulás élethosszig (LLL) Genf, 2004. szeptember Inernational Conference on Education - ICE
3
Minden fiatal számára biztosítani kell a minőségi középfokú oktatást és képzést A múltból öröklött rendszerek reformja Az oktatási rendszeren kívüli partnerekkel való hatékony együttműködés és szövetség Viszonyulás az újabb kihíváshoz
4
LLL nem azt jelenti, hogy kellően hosszú idő alatt sikerre vihetjük a „mindent megtanítani” elvet Új életminőséget, magatartást, tanulási kultúrát jelent Az LLL során iránytűt kap a tanítvány Alapgondolata a tanulás megtanulása. A tanítvány azt tanulja meg, hogyan lehet birtokba venni az ismereteket
5
A tanulást is tanulni kell a jövő munkavállalójának
6
„A” kategória: a szervi rendellenességen alapuló fogyatékosságból adódó „B” kategória: a nem szervi rendellenességen alapuló tanulási nehézségekből fakadó szükségletek „C” kategória: olyan speciális szükségletek, melyek alapja valamilyen társadalmi, kulturális vagy nyelvi jellemző (például kisebbségek vagy bevándorlók.). (OECD - Special Needs..., 2000)
7
Néhány napos alkalmazkodás után bekapcsolódik a szervezetbe Rendelkezik az adott szakmai ismeretekkel Tudja alkalmazni a tudását, készségeit, képességeit Rutinszerűen egy csapat tagjaként értéket hoz létre Kitartás, rendszeresség, megbízhatóság, együttműködésre törekvés jellemzi Mit vár a munkáltató a munkavállalótól?
8
A magyar társadalomban o A megkérdezetteknek 22 %-a várja el, hogy a sérült ember dolgozzon, o 34 %-uk nem alkalmazna fogyatékos embert munkavállalóként, és nem is lát sok esélyt arra, hogy a fogyatékossággal élőket foglalkoztassák. Forrás: Erőforrás alapítvány United Way Magyarország anyaga
9
Tanulási folyamatok egyéniesítése - portfólió – diagnosztika, prevenció – kivitelezések, visszacsatolások Az életvezetéshez, pályairányításhoz szükséges tanácsadás, támogatás a munkaerő-piaci aktív szerepvállaláshoz A szülő bevonása a folyamatba Szakmai és szakmaközi együttműködések serkentése, (az intézmény, a gyermekvédelem, a szociális intézményhálózat, a szülői szervezetek, a család)
10
Az életvezetéshez, pályairányításhoz szükséges tanácsadás, támogatás a munkaerő-piaci aktív szerepvállaláshoz
11
TANÁCSADÁS: Információs tanácsadás Orientációs tanácsadás Döntés-előkészítő tanácsadás Segítő, realizáló tanácsadás
12
0,75%
13
Az ismeretek és a kompetenciák viszonya MaHolnapHolnapután
14
Elvárja a papírt és a gyakorlati tudást Döntésének alapja belső információk, „megbízható forrás” figyelembevétele Kapcsolatépítés
15
Melyik szakma mit ígér? 250-300 öt-tíz perces videofilm a szakmákról Milyen szakma érdekelheti? Munkakör elemzések Milyen lehetőségek, esélyek vannak? Járjunk nyitott szemmel…
16
Élet-munka tervezés Felkészülés a többszöri váltásra Az igények, vágyak felmérése csatornázása Önállóság alakítása Felkészítés az élet és munkaszerepekre Információ-lelőhely Utógondozás
17
Be kell mutatni, mit tud a leendő dolgozó! Végzettség (papír) Eddig végzett tevékenységek listája… PORTFÓLIÓ Minden olyan tevékenység, ami a leendő munkához szükséges készségeit, képességeit és gyakorlatait tartalmazza (dátum, minőség, referencia személy megjelölésével)
18
Kapcsolati háló kiépítése Munkaadók, munkáltatók Önkormányzatok (törvényi kötelezettségek) Pályázatok (lehetőségek, források…) Álláskereső klub az iskolában 5 %
19
www.afsz.hu (Állami Foglalkoztatási Szolgálat)www.afsz.hu nap@c3.hu (Szigony Munkaközvetítő Stúdió)nap@c3.hu www.npk.hu (Nemz. Pályainformációs Közp.)www.npk.hu www.palyaorientacio.hu (honlap-gyűjtemény)www.palyaorientacio.hu www.szakma.hu (pályaorientációs projekt)www.szakma.hu
20
Vonzó programok a fogyatékossággal élők számára? Vonzó és jövőt ígérő képző, szakképző és foglalkoztatási rendszer?
21
Jótékonykodás helyett esélyegyenlőség Vonzó és jövőt ígérő képző, szakképző és foglalkoztatási rendszer
22
Középiskolás mozgáskorlátozott diák
23
kopatakim@oki.hu
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.