Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Új utak? Új eszközök? Új kihívások?. A világ valamennyi országa – oktatáspolitika, oktatásfejlesztés Minőségi oktatás minden fiatalnak: kihívások, trendek.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Új utak? Új eszközök? Új kihívások?. A világ valamennyi országa – oktatáspolitika, oktatásfejlesztés Minőségi oktatás minden fiatalnak: kihívások, trendek."— Előadás másolata:

1 Új utak? Új eszközök? Új kihívások?

2 A világ valamennyi országa – oktatáspolitika, oktatásfejlesztés Minőségi oktatás minden fiatalnak: kihívások, trendek és perspektívák (középfokú oktatás – fejlett világ elöregedése) Következmény: heterogén populáció - differenciálást, egyéniesítést igényel - a meglévő struktúrák egyszerű mennyiségi bővítése elképzelhetetlen Egymástól való tanulás – tartalmi viták Tanulás élethosszig (LLL) Genf, 2004. szeptember Inernational Conference on Education - ICE

3 Minden fiatal számára biztosítani kell a minőségi középfokú oktatást és képzést A múltból öröklött rendszerek reformja Az oktatási rendszeren kívüli partnerekkel való hatékony együttműködés és szövetség Viszonyulás az újabb kihíváshoz

4 LLL nem azt jelenti, hogy kellően hosszú idő alatt sikerre vihetjük a „mindent megtanítani” elvet Új életminőséget, magatartást, tanulási kultúrát jelent Az LLL során iránytűt kap a tanítvány Alapgondolata a tanulás megtanulása. A tanítvány azt tanulja meg, hogyan lehet birtokba venni az ismereteket

5 A tanulást is tanulni kell a jövő munkavállalójának

6 „A” kategória: a szervi rendellenességen alapuló fogyatékosságból adódó „B” kategória: a nem szervi rendellenességen alapuló tanulási nehézségekből fakadó szükségletek „C” kategória: olyan speciális szükségletek, melyek alapja valamilyen társadalmi, kulturális vagy nyelvi jellemző (például kisebbségek vagy bevándorlók.). (OECD - Special Needs..., 2000)

7 Néhány napos alkalmazkodás után bekapcsolódik a szervezetbe Rendelkezik az adott szakmai ismeretekkel Tudja alkalmazni a tudását, készségeit, képességeit Rutinszerűen egy csapat tagjaként értéket hoz létre Kitartás, rendszeresség, megbízhatóság, együttműködésre törekvés jellemzi Mit vár a munkáltató a munkavállalótól?

8 A magyar társadalomban o A megkérdezetteknek 22 %-a várja el, hogy a sérült ember dolgozzon, o 34 %-uk nem alkalmazna fogyatékos embert munkavállalóként, és nem is lát sok esélyt arra, hogy a fogyatékossággal élőket foglalkoztassák. Forrás: Erőforrás alapítvány United Way Magyarország anyaga

9  Tanulási folyamatok egyéniesítése - portfólió – diagnosztika, prevenció – kivitelezések, visszacsatolások  Az életvezetéshez, pályairányításhoz szükséges tanácsadás, támogatás a munkaerő-piaci aktív szerepvállaláshoz  A szülő bevonása a folyamatba  Szakmai és szakmaközi együttműködések serkentése, (az intézmény, a gyermekvédelem, a szociális intézményhálózat, a szülői szervezetek, a család)

10 Az életvezetéshez, pályairányításhoz szükséges tanácsadás, támogatás a munkaerő-piaci aktív szerepvállaláshoz

11 TANÁCSADÁS: Információs tanácsadás Orientációs tanácsadás Döntés-előkészítő tanácsadás Segítő, realizáló tanácsadás

12 0,75%

13 Az ismeretek és a kompetenciák viszonya MaHolnapHolnapután

14 Elvárja  a papírt és a gyakorlati tudást Döntésének alapja  belső információk,  „megbízható forrás” figyelembevétele Kapcsolatépítés

15 Melyik szakma mit ígér? 250-300 öt-tíz perces videofilm a szakmákról Milyen szakma érdekelheti? Munkakör elemzések Milyen lehetőségek, esélyek vannak? Járjunk nyitott szemmel…

16 Élet-munka tervezés Felkészülés a többszöri váltásra Az igények, vágyak felmérése csatornázása Önállóság alakítása Felkészítés az élet és munkaszerepekre Információ-lelőhely Utógondozás

17 Be kell mutatni, mit tud a leendő dolgozó! Végzettség (papír) Eddig végzett tevékenységek listája… PORTFÓLIÓ Minden olyan tevékenység, ami a leendő munkához szükséges készségeit, képességeit és gyakorlatait tartalmazza (dátum, minőség, referencia személy megjelölésével)

18 Kapcsolati háló kiépítése Munkaadók, munkáltatók Önkormányzatok (törvényi kötelezettségek) Pályázatok (lehetőségek, források…) Álláskereső klub az iskolában 5 %

19 www.afsz.hu (Állami Foglalkoztatási Szolgálat)www.afsz.hu nap@c3.hu (Szigony Munkaközvetítő Stúdió)nap@c3.hu www.npk.hu (Nemz. Pályainformációs Közp.)www.npk.hu www.palyaorientacio.hu (honlap-gyűjtemény)www.palyaorientacio.hu www.szakma.hu (pályaorientációs projekt)www.szakma.hu

20 Vonzó programok a fogyatékossággal élők számára? Vonzó és jövőt ígérő képző, szakképző és foglalkoztatási rendszer?

21 Jótékonykodás helyett esélyegyenlőség Vonzó és jövőt ígérő képző, szakképző és foglalkoztatási rendszer

22 Középiskolás mozgáskorlátozott diák

23 kopatakim@oki.hu


Letölteni ppt "Új utak? Új eszközök? Új kihívások?. A világ valamennyi országa – oktatáspolitika, oktatásfejlesztés Minőségi oktatás minden fiatalnak: kihívások, trendek."

Hasonló előadás


Google Hirdetések