Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A REPÜLÉSI ZAJPANASZOK HÁTTERE Hajdú Sándor tagozatvezető helyettes tudományos főmunkatárs 2008. március 12. Járműtechnikai, Környezetvédelmi és Energetikai.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A REPÜLÉSI ZAJPANASZOK HÁTTERE Hajdú Sándor tagozatvezető helyettes tudományos főmunkatárs 2008. március 12. Járműtechnikai, Környezetvédelmi és Energetikai."— Előadás másolata:

1 A REPÜLÉSI ZAJPANASZOK HÁTTERE Hajdú Sándor tagozatvezető helyettes tudományos főmunkatárs 2008. március 12. Járműtechnikai, Környezetvédelmi és Energetikai Tagozat

2 Hajdú Sándor tagozatvezető helyettes tudományos főmunkatárs MOB: 30 / 205 3596 FAX: 1 / 205 5892 hajdu @ kti. hu 1119 Budapest Thán Károly u. 3-5. Járműtechnikai, Környezetvédelmi és Energetikai Tagozat 2008. március 12.

3 Járműtechnikai, Környezetvédelmi és Energetikai Tagozat  Járműtechnikai Tudásközpont Vezetője: Pénzes László tudományos munkatárs  Motortechnikai Tudásközpont Vezetője: dr. Merétei Tamás tudományos főmunkatárs  Akusztikai Tudásközpont Vezetője: Hajdú Sándor tudományos főmunkatárs  EU és ENSZ-EGB Közúti-jármű Műszaki Koordinációs Központ (EKK) Vezetője: Deák János tudományos főmunkatárs Munkatársak létszáma 29 fő. Tagozatvezető: dr. Kovács Miklós 2008. március 12.

4 A tagozat küldetése, a kutatások főbb irányai:  A járművek légszennyezésével és zajkibocsátásával kapcsolatos kutatások.  A közlekedésből származó környezeti károk mérséklésére irányuló kutatások.  A közlekedés biztonságát szolgáló kutatások, a járművek hatósági vizsgálati technológiájának korszerűsítése, a vizsgálati módszerek fejlesztése.  Startatégiai zajtérképezés.  Hazai képviselet ellátása a különböző nemzetközi jármű-műszaki fórumokon. Járműtechnikai, Környezetvédelmi és Energetikai Tagozat 2008. március 12.

5 Járműtechnikai Tudásközpont  A gépjármű műszaki felülvizsgálat technológiájának folyamatos fejlesztése.  Új gépjármű-diagnosztikai eljárások és készülékek kifejlesztése.  Szakmai továbbképzések szervezése.  Döntés-előkészítéssel összefüggő feladatok ellátása.  Jármű beszerzésekhez ajánlatértékelő eljárások és módszerek kidolgozása.  Járműregiszterek, adatbázisok összeállítása Járműtechnikai, Környezetvédelmi és Energetikai Tagozat 2008. március 12.

6 Motortechnikai Tudásközpont  Közúti gépjárművek kipufogógáz károsanyag-kibocsátásának típusvizsgálata és hivatalos minősítése az ENSZ-EGB és az EU előírásai szerint,  Alternatív tüzelőanyagok (földgáz, propán/bután, hidrogén, bioüzemanyagok stb.) hazai alkalmazhatóságai valamint alkalmazásba vételi vizsgálatai.  Minőségvizsgálat, minősítés és szakértői tevékenység ellátása a gépjárműmotorok és alkatrészeik üzemeltetése, fenntartása és javítása területén.  Szakértői közreműködés a közlekedési légszennyezéssel és az európai előírások kialakításával foglalkozó fontosabb nemzetközi szervezetek munkáiban és a hazai képviselet ellátása. Járműtechnikai, Környezetvédelmi és Energetikai Tagozat 2008. március 12.

7 Akusztikai Tudásközpont  Komplex zajvédelmi intézkedési tervek kidolgozása  Stratégiai környezeti értékelés  Zajtérkép készítés  Járműzaj emisszióra vonatkozó számítási modellek kidolgozása (közúti, vasúti és légi közlekedési zaj), számítási szabványok és mérési eljárások kidolgozása.  Személygépkocsi és haszonjármű zajcsökkentés.  Mérés, vizsgálat Járműtechnikai, Környezetvédelmi és Energetikai Tagozat 2008. március 12.

8 EU és ENSZ-EGB Közúti- jármű Műszaki Koordinációs Központ (EKK)  Az európai kármű műszaki előírások kialakításával foglalkozó nemzetközi fórumokon a hazai képviselet ellátása ENSZ-EGB: Genf EU: Brüsszel Járműtechnikai, Környezetvédelmi és Energetikai Tagozat 2008. március 12.

9 2008.03.12. A repülési zajpanaszok háttere 2008. március 12.

10 Szabvány műszeres indulási útvonalak (standard instrument departure – SID) 2008. március 12.

11 Érkezési útvonalak Érkezés ÉNy-felől Érkezés DK-felől 2008. március 12.

12 Pályák szórása-felszállás A megengedett legkisebb magasság növelése, amelyen a repülőgépek kifordulhatnak az előírt SID útvonalról, csökkenti a pályák szórását 2008. március 12.

13 Pályák szórása-leszállás 2008. március 12.

14 Az emelkedés és a süllyedés szöge A folyamatos süllyedéssel történő megközelítés (Continuous Descent Aprroach: CDA) Az emelkedés szöge (adott határok között) csak az előírásoktól függ 2008. március 12.

15 Mérési helyszínek 2006 március-április 2008. március 12.

16 Mérési helyszínek 2006 március-április 2008. március 12.

17 L max és SEL gyakoriságeloszlás 2008. március 12.

18 KÖSZÖNÖM MEGTISZTELŐ FIGYELMÜKET ! 2008. március 12.


Letölteni ppt "A REPÜLÉSI ZAJPANASZOK HÁTTERE Hajdú Sándor tagozatvezető helyettes tudományos főmunkatárs 2008. március 12. Járműtechnikai, Környezetvédelmi és Energetikai."

Hasonló előadás


Google Hirdetések