Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaBálint Fekete Megváltozta több, mint 10 éve
1
TRUEFOOD záró-konferencia 2010. április 15. 1. munkacsomag A hagyományos élelmiszerekkel és azok innovációjával kapcsolatos fogyasztói vélemények Margrethe Hersleth, (Matforsk-NOFIMA Mat, Norvégia) 2009. november 12.-i előadása alapján TRUEFOOD WP1 partnerek: INRA, IRTA, Nofima Mat, PEGroup, a Genti Egyetem és a Varsói Agrártudományi Egyetem
2
„A hagyományos élelmiszerekhez kapcsolódó fogyasztói érzékelés, elvárások és attitüdök meghatározása, a velük kapcsolatos innováció elfogadtatása”. A Truefood 1. munkacsomag átfogó célja:
3
Kutatási kérdések az 1. munkacsomagban Mi számít hagyományos élelmiszernek? Milyen asszociációik vannak a fogyasztóknak velük kapcsolatban? Milyen innovációk merülhetnek fel ezen a téren? Meddig mehetünk el a változtatást illetően (és milyen innovációk jöhetnek szóba), hogy az ne legyen kedvezőtlen hatással a hagyományos élelmiszer imázsára?
4
Felmérés TRUEFOOD fogyasztói adatok Saját végrehajtás Internet alapú felmérés Európai on-line hozzáférési panel 2007. október-november Spanyolország, Franciaország, Olaszország, Belgium, Lengyelország, Norvégia Reprezentatív életkor, nem és régió szempontjából n=4.828 értékelhető eset n=800 n=803 n=801 n=826 n=798 n=800
5
A hagyományos élelmiszerek definíciója fogyasztói szemszögből (Belgium, Franciaország, Olaszország, Norvégia, Lengyelország, Spanyolország)
6
„Hagyományos élelmiszer az, amit gyakran fogyasztunk”
7
„vagy bizonyos ünnepekhez és/vagy évszakokhoz kapcsolódik”
8
„amit generációról generációra adnak át”
9
„ami speciálisan készül a gasztronómiai örökségnek megfelelően”
10
„amit érzékszervi tulajdonságai megkülönböztetnek a hasonló termékektől, és ezekről a tulajdonságairól közismert”
11
„egy adott területhez, régióhoz vagy országhoz kapcsolódik”
12
Az európai fogyasztók véleménye a hagyományos élelmiszerekről A felmérés eredményei
13
A hagyományos élelmiszer imázsa Nagyon negatív Se nem pozitív, se nem negatív Nagyon pozitív 1234567 5,515,625,935,716,016,04 Általános pozitív imázs
14
A hagyományos élelmiszerek imázsa Tulajdonságok, amik hozzájárulnak ehhez az imázshoz Magas és állandó minőségi színvonal Speciális és jó íz Biztonság Magas tápérték Környezetbarát Támogatja a helyi gazdaságot És – magasabb árra asszociálnak
15
Szívesen fogadják a fogyasztók az innovációkat a hagyományos élelmiszereknél? Milyen jellegű innovációkat fogadnak el?
16
Az innováció elfogadására vonatkozó felmérés eredményei 23 lehetséges innovációt vizsgáltak Szándékában áll fogyasztani (elfogadás) ? Káros a hagyományos imázsra? Kevéssé fogadja el Elfogadja Káros Nem káros 1)Eredetiséget igazoló címke 2)Bio nyersanyagok 3)Biztonság javítása 4)A zsírtartalom csökkentése 5)Az érzékszervi tulajdonságok megőrzésére alkalmas csomagolás 15) Félkész- és készétel 17) Árusítás automatákból 18) Házhozszállítás
17
Összefoglalás Az európai fogyasztóknak hasonló elképzelésük van a hagyományos élelmiszerekről A hagyományos élelmiszerről kialakult kép pozitív Számos esetben nagy kihívást jelent megvitatni a fogyasztókkal, illetve kommunikálni feléjük a „hagyományos élelmiszerek innovációjának” koncepcióját
18
KÖSZÖNÖM A FIGYELMET
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.