Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaHenrik Takács Megváltozta több, mint 10 éve
1
Az SNI gyermekek integrációját támogató intézményi háttér és átalakulási folyamat A Magyar Gyógypedagógusok Egyesülete XXXII. Országos Szakmai Konferenciáján bemutatott plenáris előadás átdolgozott változata Dr. Torda Ágnes Gyomaendrőd, 2004. október
2
Külső tényezők jogszabályi változások finanszírozási változások gyógypedagógiai és határterületi kutatások és programok eredményei NFT HEFOP 2.1. A és B komponensei, mint céltámogatási források WHO 2001 klasszifikációs rendszerének változása, a funkcióképesség, a fogyatékosság és az egészség nemzetközi osztályozásában
3
Belső tényezők a gyógypedagógiai habilitációra és rehabilitációra jogosult népesség összetételének változása a terápiás és más gyógypedagógiai szolgáltató funkciók jelentőségének növekedése a gyógypedagógiai szakértelem felértékelődése a közoktatási ellátásban a gyógypedagógiai végzettségűek számának gyors emelkedése
4
Változások a közoktatás gyógypedagógiai intézményrendszerében A fejlődés három alapvető típusa szerint haladva kifejlésátalakulásátváltozás
5
Kifejlés… Gyógypedagógiai nevelési-oktatási intézmény nevelő-oktató tevékenységégének túlsúlya mellett közoktatási feladatait néhány szolgáltatással bővíti (logopédiai, utazótanári ellátás, szakmai szolgáltatás) Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény korlátozott külső szolgáltatással
6
Átalakulás … Gyógypedagógiai nevelési-oktatási intézmény ellátó tevékenységében arányváltozás: egyre jellemzőbb a külső szolgáltatás túlsúlya. Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény, Egységes Pedagógiai Szakszolgálat széles spektrumú külső szolgáltatással.
7
Átváltozás… Önfejlesztő gyógypedagógiai nevelési- oktatási intézmények: épeket is befogadó és ellátó nevelési-oktatási intézménnyé válása, megtartva és bővítve gyógypedagógiai rehabilitatív szolgáltatásait.
8
Az intézményi fejlődés várható eredményei a gyermekek, tanulók közoktatási ellátásában MÚLTMÚLT JELENJELEN JÖVŐJÖVŐ UNIFORMIZÁLÓ TANÍTÁS EGYÉNIESÍTETT TANÍTÁS- TÖBBLETSEGÍT- SÉGGEL EGYÉNIESÍTETT TANÍTÁS- TÖBBLETSEGÍTSÉG NÉLKÜL
9
„A kockázatokról és mellékhatásokról, kérdezze meg…” gyógypedagógusát, pszichológusát !
10
Az integrált SNI gyermekre leselkedő veszélyek a külső környezetben nem részesül szakszerű gyógypedagógiai rehabilitációban, a befogadó személyi környezet nem felkészült, a tárgyi környezet nem megfelelő, nem biztosítottak a rehabilitatív többlet szolgáltatások, nem igényeihez illeszkedő az alkalmazott pedagógiai módszer és eszközrendszer…
11
Az integrált SNI gyermekre leselkedő veszélyek a belső környezetben kedvezőtlen szociális státusz a közösségben, önértékelési zavarok és viselkedéses következményei, szociális izoláció a közösségben, folytonosan fennálló, halmozódó stigma élmény, alacsony tudásszint és hiányosságok a tanulásban…
12
Az integrált SNI gyermekre leselkedő veszélyek a családi környezetben a szülő a gyermekkel szemben túlzott követelményeket támaszt, a szülő nem ismeri fel az elégtelen vagy hiányos ellátást és nem képes beavatkozni, a szülői én rehabilitációjának eszköze az integráció, a szülő anyagi- vagy életvezetési érdeke, hogy megakadályozza az integrációt…
13
Köszönöm a figyelmet !
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.