11 Az ózdi Vasvár Úti Általános Iskola differenciált képességfejlesztő programja Magyar Könyvtárosok Egyesülete 41. Vándorgyűlés Debrecen, 2009.júl.10.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "11 Az ózdi Vasvár Úti Általános Iskola differenciált képességfejlesztő programja Magyar Könyvtárosok Egyesülete 41. Vándorgyűlés Debrecen, 2009.júl.10."— Előadás másolata:

1 11 Az ózdi Vasvár Úti Általános Iskola differenciált képességfejlesztő programja Magyar Könyvtárosok Egyesülete 41. Vándorgyűlés Debrecen, 2009.júl.10.

2 22 felmenő rendszerben 5. évfolyamon, 6.évfolyamon és 7. évfolyamon a 2008/2009-es tanévben; azután tovább 8. évfolyamon

3 33 Tehetségfejlesztés Az 1.,2. csoportban -képességfejlesztés személyiségfejlesztés (pszichológus felmérései alapján) Képességfejlesztés A 3., 4.csoportban -képességfejlesztés ( tehetségfejlesztők felmérései alapján)

4 44 A tehetséggondozás négy variációját kívánjuk követni: 1.) a tehetséges gyerek erős oldalának fejlesztése, 2.) a tehetséges gyerek „gyenge” oldalának kiegyenlítése, 3.) „foglalkoztatási terápia”, légkörjavítás, megelőzés 4.) olyan területek támogatása, amelyek nem a gyerek tehetségével kapcsolatosak.

5 55 A tehetség jellemzői Kognitív (megismerő) Szimbólumok használata Koncentrációs kapacitás Szokatlanul jó memória Fejlődési előnyök Korai érdeklődés a beszéd iránt, korai nyelvfejlődés Kiváncsiság, tanulásvágy Sokrétű érdeklődés Kreativitás

6 66 A tehetség jellemzői Affektív (érzelmi) Fejlett igazságérzet Humorérzék Érzelmi intenzitás Az élet és a halál értelmének felfogása Maximalizmus Sok energia Kötődés

7 77 Viselkedésminta a tehetséges gyerekeknél 1.Tevékenységéhség 2.Kíváncsiság 3.Részt vesz 4.Felfedező 5.Fantázia 6.Fókusz 7.Humor 8.Képszerű 9.Önálló 10.Gondolkodó 11.Mozogva csinál 12.Figyelmes 13.Mások által elismert 14.Összeáll a kép 15.Érzékeny 16.Megoszt -önként jelentkezik 17.Szókincs

8 88 Gazdagítás, dúsítás Mélységben történő gazdagítás Tartalmi gazdagítás Feldolgozási képességek gazdagítása Tempóban történő gazdagítás

9 99 Tanítási órán (kötelező) Az évfolyam minden tanulója képességei szerint a 4 csoport valamelyikébe kerül -ez nem osztály- Így tanulnak magyar matematika, történelem, természetismereti órákon -A többi órán ki-ki a „saját” osztályában tanul.

10 10 A VETÉLKEDŐK JELENTŐS ÉVFORDULÓKHOZ, ESEMÉNYEKHEZ KAPCSOLÓDNAK VETÉLKEDŐK 10

11 11 ÍRÓ – OLVASÓ TALÁLKOZÓK A GYERMEKOLVASÓK SZÁMOS ISMERT ÍRÓVAL, KÖLTŐVEL TALÁLKOZHATNAK AZ IRODALMI ANKÉTOKON 11

12 12 Tanítási órán kívül délelőtt ( választható 7. osztályban a 6. órában) Tehetségfejlesztés Képességfejlesztés Humán fakultáció - felzárkóztatás Reál fakultáció Második idegen nyelv

13 13 PÁLYÁZATOK A RAJZPÁLYÁZATOK NAGYON NÉPSZERŰEK A GYEREKEK KÖRÉBEN 13

14 14 INTERNET FIESTA AZ INTERNET FIESTÁHOZ KAPCSOLÓDÓ PROGRAMOK 10 ÉVE NÉPSZERŰSÍTIK A VILÁGHÁLÓT 14

15 15 Tanítási órán kívül délután ( választható szabadidőben) Műhelyek: –Idegen nyelv –Helytörténet –Népi kismesterségek –Művészet Hétvégi, és egyéb programok: sport, turisztika, kiállítások látogatása, vetélkedő A későbbiekben nyári tábor, vagy Erdei Iskola zárja a tanévi programot lehetőségeink szerint

16 16 OLVASÓTÁBOR A TANÉVZÁRÁST KÖVETŐ OLVASÓTÁBOR TÖBB MINT 20 ÉVES MÚLTRA TEKINT VISSZA 16

17 17 SZABADTÉRI PROGRAMOK A KÖNYVTÁR ÁLTAL SZERVEZETT SZABADTÉRI PROGRAMOKON NEVES ELŐADÓK SZÓRAKOZTATJÁK AZ ÉRDEKLŐDŐKET 17

18 18 szülők megnyerése, engedélyük kérése a felmérésekhez a pszichológus felmérése 4.o. év végén, egyeztetés a tanító nénikkel, szakemberekkel; válogatás, csoportbontás, szülők tájékoztatása, tanítás-tanulás, 4 csoportban az említett 4 tantárgyból kétféle differenciálásban, a felmérések ismétlése évenként; a átjárhatóság lehetőségnek biztosítása szükség esetén, a szülők folyamatos tájékoztatása, „fejlesztése”; a programban való tevékenykedtetésük, 8.o. után a követés lehetőségének megkeresése, közben a pedagógusok önfejlesztése, és szervezett, szakirányú képzése, fejlesztése.

19 19 OVI-DÉLELŐTTÖK AZ OVI-DÉLELŐTTÖK A LEGKISEBBEK OLVASÓVÁ NEVELÉSÉT SEGÍTIK ELŐ 19

20 20 GYERMEKHONLAP A KÖNYVTÁR GYERMEKHONLAPJA 2007-TŐL NYÚJT IGÉNYES KIKAPCSOLÓDÁST A NETEZNI SZERETŐ GYEREKEKNEK 20

21 21 Könyvtári órák,foglalkozások Népmese foglalkozás; csapatverseny; kézművesség Tavaszköszöntő: zene, vers Húsvéti játszóház; húsvéti szokások, tojás írókázása és festése Nyári foglalkozás; nevető versek,Babits, József Attila, Weöres versek Író-olvasó találkozó Kiss Ottó költővel

22 22 Feladatok : -motíválás a tanulásban -általában tanulási módszerek tanítása, -személyiségfejlesztés, -önismereti tréning -kommunikációs képességek fejlesztése -szülők bevonása egyes foglalkozásokba ( lehetőség szerint)

23 23 Köszönöm a figyelmet ! Mitterbach Éva tehetségfejlesztő szakértő 3600.Ózd. Vasvár út 37. vasvaruiskolaozd@freemail.hu


Letölteni ppt "11 Az ózdi Vasvár Úti Általános Iskola differenciált képességfejlesztő programja Magyar Könyvtárosok Egyesülete 41. Vándorgyűlés Debrecen, 2009.júl.10."

Hasonló előadás


Google Hirdetések