Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaPál Soós Megváltozta több, mint 10 éve
1
11 Az ózdi Vasvár Úti Általános Iskola differenciált képességfejlesztő programja Magyar Könyvtárosok Egyesülete 41. Vándorgyűlés Debrecen, 2009.júl.10.
2
22 felmenő rendszerben 5. évfolyamon, 6.évfolyamon és 7. évfolyamon a 2008/2009-es tanévben; azután tovább 8. évfolyamon
3
33 Tehetségfejlesztés Az 1.,2. csoportban -képességfejlesztés személyiségfejlesztés (pszichológus felmérései alapján) Képességfejlesztés A 3., 4.csoportban -képességfejlesztés ( tehetségfejlesztők felmérései alapján)
4
44 A tehetséggondozás négy variációját kívánjuk követni: 1.) a tehetséges gyerek erős oldalának fejlesztése, 2.) a tehetséges gyerek „gyenge” oldalának kiegyenlítése, 3.) „foglalkoztatási terápia”, légkörjavítás, megelőzés 4.) olyan területek támogatása, amelyek nem a gyerek tehetségével kapcsolatosak.
5
55 A tehetség jellemzői Kognitív (megismerő) Szimbólumok használata Koncentrációs kapacitás Szokatlanul jó memória Fejlődési előnyök Korai érdeklődés a beszéd iránt, korai nyelvfejlődés Kiváncsiság, tanulásvágy Sokrétű érdeklődés Kreativitás
6
66 A tehetség jellemzői Affektív (érzelmi) Fejlett igazságérzet Humorérzék Érzelmi intenzitás Az élet és a halál értelmének felfogása Maximalizmus Sok energia Kötődés
7
77 Viselkedésminta a tehetséges gyerekeknél 1.Tevékenységéhség 2.Kíváncsiság 3.Részt vesz 4.Felfedező 5.Fantázia 6.Fókusz 7.Humor 8.Képszerű 9.Önálló 10.Gondolkodó 11.Mozogva csinál 12.Figyelmes 13.Mások által elismert 14.Összeáll a kép 15.Érzékeny 16.Megoszt -önként jelentkezik 17.Szókincs
8
88 Gazdagítás, dúsítás Mélységben történő gazdagítás Tartalmi gazdagítás Feldolgozási képességek gazdagítása Tempóban történő gazdagítás
9
99 Tanítási órán (kötelező) Az évfolyam minden tanulója képességei szerint a 4 csoport valamelyikébe kerül -ez nem osztály- Így tanulnak magyar matematika, történelem, természetismereti órákon -A többi órán ki-ki a „saját” osztályában tanul.
10
10 A VETÉLKEDŐK JELENTŐS ÉVFORDULÓKHOZ, ESEMÉNYEKHEZ KAPCSOLÓDNAK VETÉLKEDŐK 10
11
11 ÍRÓ – OLVASÓ TALÁLKOZÓK A GYERMEKOLVASÓK SZÁMOS ISMERT ÍRÓVAL, KÖLTŐVEL TALÁLKOZHATNAK AZ IRODALMI ANKÉTOKON 11
12
12 Tanítási órán kívül délelőtt ( választható 7. osztályban a 6. órában) Tehetségfejlesztés Képességfejlesztés Humán fakultáció - felzárkóztatás Reál fakultáció Második idegen nyelv
13
13 PÁLYÁZATOK A RAJZPÁLYÁZATOK NAGYON NÉPSZERŰEK A GYEREKEK KÖRÉBEN 13
14
14 INTERNET FIESTA AZ INTERNET FIESTÁHOZ KAPCSOLÓDÓ PROGRAMOK 10 ÉVE NÉPSZERŰSÍTIK A VILÁGHÁLÓT 14
15
15 Tanítási órán kívül délután ( választható szabadidőben) Műhelyek: –Idegen nyelv –Helytörténet –Népi kismesterségek –Művészet Hétvégi, és egyéb programok: sport, turisztika, kiállítások látogatása, vetélkedő A későbbiekben nyári tábor, vagy Erdei Iskola zárja a tanévi programot lehetőségeink szerint
16
16 OLVASÓTÁBOR A TANÉVZÁRÁST KÖVETŐ OLVASÓTÁBOR TÖBB MINT 20 ÉVES MÚLTRA TEKINT VISSZA 16
17
17 SZABADTÉRI PROGRAMOK A KÖNYVTÁR ÁLTAL SZERVEZETT SZABADTÉRI PROGRAMOKON NEVES ELŐADÓK SZÓRAKOZTATJÁK AZ ÉRDEKLŐDŐKET 17
18
18 szülők megnyerése, engedélyük kérése a felmérésekhez a pszichológus felmérése 4.o. év végén, egyeztetés a tanító nénikkel, szakemberekkel; válogatás, csoportbontás, szülők tájékoztatása, tanítás-tanulás, 4 csoportban az említett 4 tantárgyból kétféle differenciálásban, a felmérések ismétlése évenként; a átjárhatóság lehetőségnek biztosítása szükség esetén, a szülők folyamatos tájékoztatása, „fejlesztése”; a programban való tevékenykedtetésük, 8.o. után a követés lehetőségének megkeresése, közben a pedagógusok önfejlesztése, és szervezett, szakirányú képzése, fejlesztése.
19
19 OVI-DÉLELŐTTÖK AZ OVI-DÉLELŐTTÖK A LEGKISEBBEK OLVASÓVÁ NEVELÉSÉT SEGÍTIK ELŐ 19
20
20 GYERMEKHONLAP A KÖNYVTÁR GYERMEKHONLAPJA 2007-TŐL NYÚJT IGÉNYES KIKAPCSOLÓDÁST A NETEZNI SZERETŐ GYEREKEKNEK 20
21
21 Könyvtári órák,foglalkozások Népmese foglalkozás; csapatverseny; kézművesség Tavaszköszöntő: zene, vers Húsvéti játszóház; húsvéti szokások, tojás írókázása és festése Nyári foglalkozás; nevető versek,Babits, József Attila, Weöres versek Író-olvasó találkozó Kiss Ottó költővel
22
22 Feladatok : -motíválás a tanulásban -általában tanulási módszerek tanítása, -személyiségfejlesztés, -önismereti tréning -kommunikációs képességek fejlesztése -szülők bevonása egyes foglalkozásokba ( lehetőség szerint)
23
23 Köszönöm a figyelmet ! Mitterbach Éva tehetségfejlesztő szakértő 3600.Ózd. Vasvár út 37. vasvaruiskolaozd@freemail.hu
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.