Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Szervezeti viselkedés Bevezetés

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Szervezeti viselkedés Bevezetés"— Előadás másolata:

1 Szervezeti viselkedés Bevezetés
Dr. Gyökér Irén IMVT

2 Korunk kihívásai Globalizáció Információs forradalom Minőség

3 SZERVEZET emberek közös tevékenysége révén kialakult társadalmi formáció, olyan rendszer, amelynek működése emberi cselekvéseken keresztül valósul meg cél(ok) megvalósítása, (eredményesség) túlélés, fennmaradás hatékonyság MENEDZSMENT

4 irányításának folyamata
A MENEDZSMENT DEFINIÁLÁSA: Egy szervezetben fellelhető emberi, pénzügyi, fizikai és információs erőforrások tervezésének, szervezésének, vezetésének és irányításának folyamata a szervezet céljainak eredményes és hatékony megvalósítása érdekében.

5 Menedzsment funkciók Vezetés Tervezés Szervezés Irányítás
Visszacsatolás Tervezés Szervezés Irányítás

6 Tervezés célok kitűzése, elérésük módjának eldöntése
Előrejelzés Vállalati politikák kialakítása Célkitűzés Program kidolgozása Ütemterv kidolgozása Költségvetés kidolgozása Eljárások kidolgozása

7 Szervezés feladatok és erőforrások egymáshoz rendelése, a működés strukturálása
Munkakörök kialakítása Erőforrások biztosítása Kapcsolatok létrehozása Szervezeti felépítés kialakítása

8 Irányítás követelmények előírása, teljesülésük ellenőrzése, beavatkozások
Követelmények megfogalmazása Mérés Értékelés Beavatkozás

9 Vezetés a szervezet tagjai viselkedésének befolyásolása
Munkaerő biztosítás Képzés, fejlesztés Felügyelet Döntéshozatal Motiváció Tanácsadás Kommunikáció

10 Interperszonális szerepek
Menedzseri szerepek Információs szerepek Interperszonális szerepek Információ gyűjtő Információelosztó Szóvivő Képviselő Kapcsolattartó Vezető Döntési szerepek Vállalkozó Zavarelhárító Erőforráselosztó Tárgyaló

11 Menedzseri készségek Technikai készségek Humán készségek
Koncepcionális készségek

12 A menedzsment irányzatok fejlődése

13 Az emberi erőforrás speciális jellege
tartós erőforrás nem raktározható innovatív nem tulajdona a cégnek döntéseket hoz

14 A szervezetek tanulmányozásának célja:
A társadalmat behálózó sokszínű szervezetek működésmódjának feltárása és megértése jobb kialakításuknak és fejlesztésüknek feltétele.

15 Szervezetelméletek Az elemzés szintje Orientáció Mikro Makro Elméleti-
Szervezeti Szervezés elmélet koncepcionális viselkedés Orientáció Alkalmazás Emberi erőforrás Szervezetfejlesztés menedzsment

16 A vezetők vizsgálódásainak tárgya
az egyes emberek beállítódása, viselkedése a munkában, az egyes egységekben vagy az egész szervezetben lejátszódó fontosabb történések, valamint a szűkebb és tágabb környezet eseményei.

17 A szervezeti viselkedés tanulmányozásának célja
segítse a vezetőt a helyzetelemezésben, a befolyásoló tényezők emberekre és szervezetre gyakorolt hatásainak felmérésében és olyan módszereket kínáljon, amelyek a munkaszervezetekben jellemző problémák és lehetőségek kezelésében alkalmazhatók, ezzel hozzájárulva a szervezeti és egyéni célok hatékony megvalósításához.

18 A vizsgálatok főbb területei

19 A szervezeti viselkedés tanulásának haszna:
Segít a teljesítmények létrejöttének és növelésének megértésében Segíti az egyén fejlődését, empátiás készségének növekedését Növeli az emberi tudást (SIKERES VIZSGA!!!)

20 A félév során tárgyalt témák
Motivációelméletek Hatékony vezetés Csoportmunka Szervezetek struktúrája és kultúrája Kommunikáció Konfliktusok a szervezetben


Letölteni ppt "Szervezeti viselkedés Bevezetés"

Hasonló előadás


Google Hirdetések