Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Vizsga feladatok (Minta)

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Vizsga feladatok (Minta)"— Előadás másolata:

1 Vizsga feladatok (Minta)
Max. elérhető pontszám: 100 2008. ősz Dr. Petruska Ildikó

2 Teszt jellegű kérdések (80%)

3 Kérdés típusa: Igaz-Hamis
1. Depozícionálás esetén a vállalat kivon egy adott szegmensben levő terméket és azt új célpiacon helyezi el 2. A marketingkutatási folyamat első lépése a szekunder információk gyűjtése 3. Piackiaknázó stratégia esetén a vállalat új vevők megnyerése érdekében újraszegmentálja piacait 4. A niche marketing egyik előnye, hogy kisebb a vevők árérzékenysége Indokolja meg az 1.-es kérdésre adott válaszát

4 Kérdés típusa: Feleletválasztás (Jelölje meg az egy helyes választ)
I. Feladat. Ha egy vállalat új termékvonalat alakít ki, akkor Differenciálja a termékválasztékát Differenciált marketingstratégiát alkalmaz Diverzifikációt hajt végre Növeli termékválasztékának mélységét

5 II. feladat. A piacszegmentációs folyamatban melyik sorrend a helyes
1. Piac meghatározása – szegmentálás – célpiac kiválasztása - pozícionálás 2. Szegmentálás – célpiac kiválasztása – pozícionálás - értékesítés 3. Célpiac kiválasztása – pozícionálás – szegmentálás – reklámozás 4. Piac meghatározása – célpiac kiválasztása – pozícionálás – szegmentálás

6 Kérdés típusa: Rövid esettanulmányok alapján marketing stratégiák felismerése
Hasonlítsa össze a vállalatokat a verseny-stratégiák (költségdiktáló, differenciáló és koncentráló) és a termék/piac stratégiák (piackiaknázás, piacfejlesztés, termékfejlesztés, horizontális-, laterális diverzifikáció) alapján. A vállalat közepes méretű piacon van jelen, amely az egymást szorosan helyettesítő termékek éles versenyével jellemezhető. A vállalat a kapcsolódó szolgáltatások növelésével realizál versenyelőnyt az üzletágban. Annak érdekében, hogy új szegmensekbe is betörhessen, repozícionálta termékeit.

7 B vállalat multimárka stratégiát alkalmaz az egyes szegmensek eltérő igényeinek kielégítése érdekében. Piaci részesedésének növelése érdekében egy új, profilidegen termékvonallal bővítette a termékválasztékát. C vállalat az egyediség előnyét használja ki a kiválasztott szegmensben. A marketingstratégia fő iránya a reklámköltségvetés jelentős növelése és az értékesítésösztönző eszközök intenzívebb alkalmazása.

8 Kérdés típusa: fogalmak és meghatározások párosítása
A. Piaci részesedés C. Piacszegmentáció E. Egyik sem B. Marketing-mix D. pozícionálás 1. A termék-, az ár-, az értékesítési és kommunikációs politika eszközeinek konkrét kombinációi, amelyeket meghatározott piaci helyzetekre terveznek 2. Arra irányul, hogy a termékről olyan képet alakítson ki a vevők számára, amely megkülönbözteti a többi terméktől és vásárlásra ösztönzi 3. Azt mutatja, hogy milyen az aránya a tényleges piacnak a potenciális piachoz képest 4. Azt mutatja, hogy milyen a vállalat forgalmának részaránya az összes forgalomhoz képest 5. A heterogén piac homogén részekre bontása a vállalat által kiválasztott ismérvek alapján

9 Kérdés típusa: Jellemzők kiválasztása
I. feladat. Hasonlítsa össze a fogyasztói piacot és a szervezeti piacot a marketingsajátosságok alapján A. Fogyasztói piac jellemzője B. Szervezeti piac jellemzője C. Mindkét piac jellemzője A kereslet származtatott Kétlépcsős szegmentáció A vásárlási döntésben többféle szerepkör is meghatározható A keresletet aspirációs csoportok is befolyásolják

10 II. Feladat: A vállalat egy új termék piaci bevezetésekor multimárka stratégiát és behatoló árat alkalmaz. Az alábbi mondatok közül melyek kapcsolhatók a fenti stratégiai megoldásokhoz A vállalat a már bevezetett és jól ismert márkanevét viszi át az új termékre A vállalat a konkurencia termékéhez képest magasabban állapítja meg az árat Az alkalmazott stratégia egyik veszélye a marketingkannibalizmus A vállalat a termék észlelt értéke felett állapítja meg az árat

11 Az egyes fejezetek végén megfogalmazott ellenőrző kérdések alapján
Kifejtős kérdések (20%) Az egyes fejezetek végén megfogalmazott ellenőrző kérdések alapján

12 Példák Mi a különbség marketing-audit és marketing kutatás között? Mit jelent a beszerzési központ és melyek a szerepkörei? Melyek a pozícionálás lehetséges stratégiái? Mutassa be a sztár termékek helyzetét a BCG-mátrixban és jelölje meg a pozícióhoz kapcsolható stratégiákat! Melyek a holisztikus marketingkoncepció elemei? (Egy-egy mondattal ismertesse ezek lényegét)


Letölteni ppt "Vizsga feladatok (Minta)"

Hasonló előadás


Google Hirdetések