Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaEmília Dudásné Megváltozta több, mint 10 éve
1
Üdvözöljük kedves vendégeinket! Nyílt nap 2009. november 21.
2
2 Az iskola bemutatása Az oktatás feltételei Az oktatás feltételei Jellemzők Jellemzők Képzési kínálat, képzésenkénti célok Képzési kínálat, képzésenkénti célok Eredmények Eredmények Erősségek Erősségek Beiskolázási tudnivalók Beiskolázási tudnivalók
3
3 Az oktató nevelő munka feltételei Stabilitás Stabilitás Kisújszállás városa vállalja és támogatja a középfokú oktatás jelenlegi struktúrában való fenntartását, többletóraszám az idegen nyelvi képzés feltételeinek biztosítására, pályázatai révén támogatja az oktatás módszertani fejlesztését, Ifjúságbarát Önkormányzat megyei cím – 2008’
4
4 kiváló tárgyi, technikai feltételek kiváló tárgyi, technikai feltételek főépület (1894), tornaterem, kiszolgáló udvari termek, kollégium multimédiás eszközökkel támogatott szaktermek, korszerű számítógépes termek, - ECDL vizsgaközpont! oktatást segítő eszközök – élményszerű oktatás aktív táblák, projektorok, szavazórendszer, tanulói laptop program könyvtár, természetrajzi szertármúzeum
5
emberi erőforrások emberi erőforrások szakmai felkészültség - több évtizedes tapasztalat (1717, 1965, 1989) újításokra nyitott, innovatív, dinamikus tantestület, sikeres pályázatok – továbbképzések - módszertani ismeretek bővülése (tanulásszervezési eljárások, kompetencia alapú oktatás), új típusú eszközök használata (IKT) sok kollégánk képző és mentor (pedagógus továbbképzések lebonyolítása) 5
6
Az iskola jellemzői 670 tanuló - 20 középiskolai osztály és 4 szakképző tanulócsoport, tanulói létszám alapján a karcagi kistérség legnagyobb középfokú oktatási intézménye, megyei szinten is az egyik legnagyobb: - mindezt az önállóság és saját arculat megőrzésével - összevonás nélkül! magas a vidéki tanulók száma és aránya (kb. 60%) - partneri elégedettség, bizalom - a fiatalabb testvérek is hozzánk jönnek - Karcag, Kunhegyes, Kunmadaras … 6
7
7 Képzéseink gimnáziumi (tagozatkód: 01) gimnáziumi (tagozatkód: 01) NYEK (tagozatkód: 11, 12) NYEK (tagozatkód: 11, 12) közgazdasági szakmacsoportos szakközépiskolai képzés (tagozatkód: 02) közgazdasági szakmacsoportos szakközépiskolai képzés (tagozatkód: 02) informatikai szakmacsoportos szakközépiskolai képzés (tagozatkód: 03) informatikai szakmacsoportos szakközépiskolai képzés (tagozatkód: 03) érettségi utáni szakképzés (informatika, logisztika, kereskedelem, marketing) érettségi utáni szakképzés (informatika, logisztika, kereskedelem, marketing)
8
8 Céljaink tanulóink sokfélék (eltérő érdeklődés és tanulmányi eredmények, szociális háttér) – céljaik differenciáltak általános műveltség megalapozása, korszerű ismeretek közvetítése – változatos módszerekkel, modern eszközökkel, a tanulók motiválásával, a kétszintű érettségi vizsgákra való sikeres felkészítés,
9
felsőfokú továbbtanulásra való felkészítés (kb. 70%) - emelt szintű képzések biztosítása - szakképzés (13-14. évf.) a mai kor követelményeinek megfelelően két terület hangsúlyos támogatása: - idegen nyelvi képzés: középfokú nyelvvizsgára való felkészítés - informatikai eszköztudás fejlesztése: ECDL vizsgákra való felkészítés 9
10
10 Eredményeink Érettségi vizsgák eredményei: az országos átlagnak megfelelő eredmények, informatikából és német nyelvből jobbak, kiemelkedően teljesítettek a nyelvi előkészítő képzésben tanulók, jellemző az előrehozott érettségi vizsgát tevők magas száma (zömmel a nyelvi előkészítő képzésből) emelt szinten: 4,5
11
11 Továbbtanulási mutatóink: az érettségiző diákok 66%-a jelentkezett felsőoktatási intézménybe, (gimnázium – 80%) a jelentkezők 78%-a felvételt nyert, (NY – 92%) az I. helyen jelölt intézménybe - 30% (NY – 54%) továbbtanulási hozzáadott érték: + 27,5 176 vegyes típusú középiskola közül az első ötben 176 vegyes típusú középiskola közül az első ötben az ország 920 középiskolája közül az első húszban az ország 920 középiskolája közül az első húszban a szakképzésbe került a végzősök 34%-a (nagy részben iskolánk tanulói maradtak)
12
Kompetenciamérési eredmények: a családi háttér figyelembe vételével számított elvárt értékhez képest jobb eredmények születtek (magyar – gimn., szki., matematika – szki.) a hozzáadott pedagógiai érték pozitív részletes információk - iskolai honlap: különös közzétételi lista 12
13
13 Idegen nyelvi képzés 2008/2009. tanév – 71 nyelvvizsga közép C35 + 7 = 42 szóbeli16 +11= 27 írásbeli 2 + 0 = 2 NYEK17 + 6 = 23 gimn.26 + 9 = 35 szki.10 + 3 = 13 13. évfolyam NYEK (első kifutó évfolyam) 23 középfokú C, 1 felsőfokú C típusú nyelvvizsga 3 tanuló mindkettővel rendelkezett, 10. évfolyam végére többségük nyelvvizsgázott és érettségizett
14
14 Informatika oktatása érettségi vizsga eredményessége jó, tanév végéig a tanulók 69%-a kezdte meg az ECDL vizsgákat, a tavalyi évben 25 tanuló tett teljes 7 modulos FULL vizsgát, 13 tanuló 4 modulos START, összesen 106 tanuló rendelkezett bizonyítvánnyal, tanulóink összesen 1636 sikeres modulvizsgát tettek,
15
15 Pályázati tevékenység cél: oktatás modernizálása, eszközkészlet fejlesztése, módszertani megújulás, az új típusú érettségi követelményekhez jobban illeszkedő kompetencia alapú oktatás Phare pályázat – vállalkozói készségek fejlesztése, Phare pályázat – vállalkozói készségek fejlesztése, HEFOP pályázat - TIOK működtetése; konzorciumvezető intézmény HEFOP pályázat - TIOK működtetése; konzorciumvezető intézmény HEFOP pályázat – hátrányos helyzetű tanulók integrációját segíti, iskolák közötti átmenet segítése HEFOP pályázat – hátrányos helyzetű tanulók integrációját segíti, iskolák közötti átmenet segítése TÁMOP 3.1.4. – módszertani megújulás kiszélesítése, új tanulásszervezési eljárások TÁMOP 3.1.4. – módszertani megújulás kiszélesítése, új tanulásszervezési eljárások
16
„Pénziránytű iskola” cím elnyerése – 2009. november Magyar Nemzeti Bank kezdeményezésére létrejött Tudatos Pénzügyekért Alapítvány és az Oktatási és Kulturális Minisztérium pályázata gazdasági, pénzügyi kultúra és vállalkozási ismeretek elterjesztésében a közoktatás keretében szerepet vállaló iskolák a megyében 4. ilyen iskola 16
17
2007 - Jász-Nagykun-Szolnok megyei Európa Díja kitüntetés 17
18
Miért ajánlom az iskolát? stabilitás: biztos háttér, kiszámíthatóság, egyénre szabott „haladási utak”, idegen nyelvi kompetenciák, informatika területén többlet, (+ 2 óra) modern, érdeklődést felkeltő módszerek, kiváló tárgyi felszereltség, hagyománytisztelet / fiatalos dinamizmus pezsgő diákélet, (rendezvényeink) és sportélet (Nagykun diáksprtviadal) 18
19
19 Felvétel, kollégium, megközelíthetőség felvétel az általános iskolai eredmények alapján (7. oszt. év végi, 8.oszt. félévi), készségtárgyak nélkül 3-as átlageredmény fölött, érdemes több tagozatot is megjelölni! 140 férőhelyes kollégium, menza a kollégium területén, 2 épület; lányok –Dózsa György úti,fiúk- Széchenyi úti épületben jó busz, vonatközlekedés, az első óra kezdési időpontja; 7.50 (nulladik óra nincs!)
20
20 Móricz Zsigmond Gimnázium, Közgazdasági Szakközépiskola és Kollégium 5310 Kisújszállás, Széchenyi u. 4. Telefon: 06 (59) 520-648 Tel. / fax: 06 (59) 520-571 www.moricz-kujsz.sulinet.hu taszabo@freemail.hu
21
21 Tanórán kívüli tevékenységek DÖK; tartalmas diákélet, sok népszerű diákrendezvény (bentlakásos Gólyatábor, Gólyahét és Gólyabál, Farsang, DÖK-nap…) DÖK; tartalmas diákélet, sok népszerű diákrendezvény (bentlakásos Gólyatábor, Gólyahét és Gólyabál, Farsang, DÖK-nap…) Móricz DSE; verseny- és szabadidősportok, tömegsport, szakosztályi versenyzés (kosárlabda, kézilabda, szertorna, röplabda …), sí tábor Móricz DSE; verseny- és szabadidősportok, tömegsport, szakosztályi versenyzés (kosárlabda, kézilabda, szertorna, röplabda …), sí tábor szakkörök (pl.: musical, matematika, ECDL...), felzárkóztató foglalkozások szakkörök (pl.: musical, matematika, ECDL...), felzárkóztató foglalkozások testvériskolai kapcsolatok: Wilamowice (Lengyelország) testvériskolai kapcsolatok: Wilamowice (Lengyelország)
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.