Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

ÁLTALÁNOS ÉS SPECIÁLIS CÉLCSOPORTOK MARKETINGKOMMUNIKÁCIÓJÁNAK KÜLÖNBSÉGEI Dr. Törőcsik Mária egyetemi tanár, Pécsi Tudományegyetem Lillafüred, 2003. szeptember.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "ÁLTALÁNOS ÉS SPECIÁLIS CÉLCSOPORTOK MARKETINGKOMMUNIKÁCIÓJÁNAK KÜLÖNBSÉGEI Dr. Törőcsik Mária egyetemi tanár, Pécsi Tudományegyetem Lillafüred, 2003. szeptember."— Előadás másolata:

1 ÁLTALÁNOS ÉS SPECIÁLIS CÉLCSOPORTOK MARKETINGKOMMUNIKÁCIÓJÁNAK KÜLÖNBSÉGEI Dr. Törőcsik Mária egyetemi tanár, Pécsi Tudományegyetem Lillafüred, 2003. szeptember 25.

2 STP - DÖNTÉSEK  szegmentáció  célcsoport-választás  pozícionálás számos bizonytalanság, esetleg döntési hiba rejlik az egyes fázisokban

3 A RELEVÁNS PIAC MEGHATÁROZÁSA BÉRES Rt. példája  betegek piaca (rákos betegek) VAGY  egészségesek piaca (korhatár nélkül megelőzési céllal) A KÜLÖNBSÉG TÖBB MILLIÓ EMBER, MINT POTENCIÁLIS FOGYASZTÓ

4 DAGANATOS BETEGSÉGEK NEMEK ÉS KORCSOPORTOK SZERINT (Forrás: KSH 2OO2.) Korcsoport (év) Kórházi ápolási eset FérfiNő O-489O797 5-1418661777 15-181O891O91 19-2419742388 25-3431224969 35-44728414564 45-542O13628619 55-6427O8O265O7 65-742898O28O12 75-1453416628 Összesen1O6955125352

5 NÉPESSÉG KORCSOPORT ÉS NEMEK SZERINT (Forrás: KSH 2OO1. évi népszámlálás) Korcsoport(év)ÖsszesenFérfiNő O-4495O33253199241834 5-959O3853OO33629OO49 1O-1463O9323225O53O8427 15-196649O3339556325347 2O-248O166841156739O1O1 25-2978117839638838479O 3O-347O18O23559983458O4 35-3961534O3O76473O7693 4O-4471297234986O363112 45-498275964O3528424O68 5O-547O833434O336367998 55-596O156O277435324125 6O-645298932272973O2596 65-6948843720248O285957

6 BÉRES CSEPPEK KUTYÁKNAK Minden tizedik magyar háztartásban tartanak egy vagy több kutyát (Forrás: KSH Időmérleg-életmód 2000.)

7 GYAKORLATI PROBLÉMÁK MÉRET, AVAGY MEKKORA A MEGTALÁLT SZEGMENS?

8 REMIFEMIN PÉLDÁJA KLIMAXPROBLÉMÁK ELLEN TERMÉSZETES HATÓ- ANYAGOKKAL (célcsoport 45-60 év közötti nők – 1,12 millió) LOMBIKBÉBI-PROGRAMBAN RÉSZTVEVŐ NŐK PROBLÉ- MÁINAK MEGOLDÁSÁRA (évente 3-4000 beavatkozás)

9 GYAKORLATI PROBLÉMÁK ELÉRHETŐSÉG, AVAGY HOL VANNAK AZ ÉN VEVŐIM?

10 ROVER 75  évi 1-2OO darab eladás  elegancia  alternatív választás a vezető márkákhoz képest  célcsoport: tehetős emberek, akik ezt meg is mutatják

11 CÉLCSOPORTVÁLASZTÁS  cég lehetőségei  adott cég, márka kompetenciája  hitelesség, autentikusság  megszólítás stílusa  „megdolgozás” módszerei

12 CÉLCSOPORTOK Általános célcsoportok  férfi, nő (2)  generációk (3)  életív (6)  életstílus@inspiráció (8) Speciális célcsoportok  melegek  szingli  romák

13 NŐ-TÍPUSOK munka-orientált család-orientált stresszes (munka-család) kiegyensúlyozott (munka-család) a karrier-nő klasszikus háziasszony az új „kemény” nő háztartás- menedzser új- háziasszony egyedül nevelő anya

14 GENERÁCIÓK 18-2930-5960 felett fiatalközépidős generációgenerációgeneráció

15 Életkezdők Családosok Fiatalok Életet újrafogalmazók Gyerekek Szeniorok ÉLETÍV-MARKETING

16 Életstílus®Inspiráció

17 MELEG FÉRFI FOGYASZTÓK (~400 ezer) erős márkatudatosság márkatudatos karrier-orientált meleg (21%) hedonista trendorientált trendkövető meleg férfi (2O%) tradicionális az ártudatos intellektuális meleg férfi (23%) a „kereső” kényelem- orientált meleg férfi (15%) a hagyományos házias meleg férfi 21% erős ártudatosság

18 SZINGLI-TIPOLÓGIA önként egyedülálló boldog friss taktikai részidős karrier idősebb női pánik-férfi rezignált szinglikfrusztráltak szenior „kényszer”- egyedülálló életkor elégedett szingli átmeneti szingli kényszer szingli

19

20 A HÁZTARTÁSOK JÖVEDELMI HELYZETE  A háztartások havi átlagos nettó jövedelme 97000 Ft, az egy főre jutó jövedelem átlaga 19950 Ft  Az egy főre jutó jövedelmek jelentősen alulmúlják a létminimum szintet-83,6%


Letölteni ppt "ÁLTALÁNOS ÉS SPECIÁLIS CÉLCSOPORTOK MARKETINGKOMMUNIKÁCIÓJÁNAK KÜLÖNBSÉGEI Dr. Törőcsik Mária egyetemi tanár, Pécsi Tudományegyetem Lillafüred, 2003. szeptember."

Hasonló előadás


Google Hirdetések