Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaElemér Török Megváltozta több, mint 10 éve
1
ÁLTALÁNOS ÉS SPECIÁLIS CÉLCSOPORTOK MARKETINGKOMMUNIKÁCIÓJÁNAK KÜLÖNBSÉGEI Dr. Törőcsik Mária egyetemi tanár, Pécsi Tudományegyetem Lillafüred, 2003. szeptember 25.
2
STP - DÖNTÉSEK szegmentáció célcsoport-választás pozícionálás számos bizonytalanság, esetleg döntési hiba rejlik az egyes fázisokban
3
A RELEVÁNS PIAC MEGHATÁROZÁSA BÉRES Rt. példája betegek piaca (rákos betegek) VAGY egészségesek piaca (korhatár nélkül megelőzési céllal) A KÜLÖNBSÉG TÖBB MILLIÓ EMBER, MINT POTENCIÁLIS FOGYASZTÓ
4
DAGANATOS BETEGSÉGEK NEMEK ÉS KORCSOPORTOK SZERINT (Forrás: KSH 2OO2.) Korcsoport (év) Kórházi ápolási eset FérfiNő O-489O797 5-1418661777 15-181O891O91 19-2419742388 25-3431224969 35-44728414564 45-542O13628619 55-6427O8O265O7 65-742898O28O12 75-1453416628 Összesen1O6955125352
5
NÉPESSÉG KORCSOPORT ÉS NEMEK SZERINT (Forrás: KSH 2OO1. évi népszámlálás) Korcsoport(év)ÖsszesenFérfiNő O-4495O33253199241834 5-959O3853OO33629OO49 1O-1463O9323225O53O8427 15-196649O3339556325347 2O-248O166841156739O1O1 25-2978117839638838479O 3O-347O18O23559983458O4 35-3961534O3O76473O7693 4O-4471297234986O363112 45-498275964O3528424O68 5O-547O833434O336367998 55-596O156O277435324125 6O-645298932272973O2596 65-6948843720248O285957
6
BÉRES CSEPPEK KUTYÁKNAK Minden tizedik magyar háztartásban tartanak egy vagy több kutyát (Forrás: KSH Időmérleg-életmód 2000.)
7
GYAKORLATI PROBLÉMÁK MÉRET, AVAGY MEKKORA A MEGTALÁLT SZEGMENS?
8
REMIFEMIN PÉLDÁJA KLIMAXPROBLÉMÁK ELLEN TERMÉSZETES HATÓ- ANYAGOKKAL (célcsoport 45-60 év közötti nők – 1,12 millió) LOMBIKBÉBI-PROGRAMBAN RÉSZTVEVŐ NŐK PROBLÉ- MÁINAK MEGOLDÁSÁRA (évente 3-4000 beavatkozás)
9
GYAKORLATI PROBLÉMÁK ELÉRHETŐSÉG, AVAGY HOL VANNAK AZ ÉN VEVŐIM?
10
ROVER 75 évi 1-2OO darab eladás elegancia alternatív választás a vezető márkákhoz képest célcsoport: tehetős emberek, akik ezt meg is mutatják
11
CÉLCSOPORTVÁLASZTÁS cég lehetőségei adott cég, márka kompetenciája hitelesség, autentikusság megszólítás stílusa „megdolgozás” módszerei
12
CÉLCSOPORTOK Általános célcsoportok férfi, nő (2) generációk (3) életív (6) életstílus@inspiráció (8) Speciális célcsoportok melegek szingli romák
13
NŐ-TÍPUSOK munka-orientált család-orientált stresszes (munka-család) kiegyensúlyozott (munka-család) a karrier-nő klasszikus háziasszony az új „kemény” nő háztartás- menedzser új- háziasszony egyedül nevelő anya
14
GENERÁCIÓK 18-2930-5960 felett fiatalközépidős generációgenerációgeneráció
15
Életkezdők Családosok Fiatalok Életet újrafogalmazók Gyerekek Szeniorok ÉLETÍV-MARKETING
16
Életstílus®Inspiráció
17
MELEG FÉRFI FOGYASZTÓK (~400 ezer) erős márkatudatosság márkatudatos karrier-orientált meleg (21%) hedonista trendorientált trendkövető meleg férfi (2O%) tradicionális az ártudatos intellektuális meleg férfi (23%) a „kereső” kényelem- orientált meleg férfi (15%) a hagyományos házias meleg férfi 21% erős ártudatosság
18
SZINGLI-TIPOLÓGIA önként egyedülálló boldog friss taktikai részidős karrier idősebb női pánik-férfi rezignált szinglikfrusztráltak szenior „kényszer”- egyedülálló életkor elégedett szingli átmeneti szingli kényszer szingli
20
A HÁZTARTÁSOK JÖVEDELMI HELYZETE A háztartások havi átlagos nettó jövedelme 97000 Ft, az egy főre jutó jövedelem átlaga 19950 Ft Az egy főre jutó jövedelmek jelentősen alulmúlják a létminimum szintet-83,6%
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.