Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaJázmin Halászné Megváltozta több, mint 10 éve
1
Szakkönyvtári teljesítménymérés Hegyközi Ilona - Fazokas Eszter Székesfehérvár - 2006. május 8.
2
A KSZK=szakkönyvtár A szakkönyvtár feladata valamely tudomány- terület vagy ismeretág tartalmának (ismereteinek) reprezentálása, és ennek alapján egy körülhatárolható felhasználói kör adott tudományhoz köthető szakmai információs igényének teljes, azonnali és pontos kielégítése. (Varga Katalin def., KKK, 3. köt. 109. o.)
3
A KI (benne a KSZK) projektje: minőségügyi ("kreatív”) team
4
A KSZK SWOT-elemzése állomány és szolgáltatások személyi feltételek működési feltételek informatikai háttér
5
A KSZK külső partnerei egyéni: hallgatók, oktatók, gyakorló könyvtárosok, kutatók, szerzők, tanácsadók, gyakornokok, VIP intézményi: könyvtárak, tanszékek, társadalmi szervezetek, szaksajtó, NKÖM, OSZK, Könyvtári Intézet, szolgáltató cégek helyi és távoli magyar és külföldi
6
Vizsgálati módszerek dilemma: mit mérjünk, milyen gyakran és hogyan... folyamatos és eseti meglévő és új szolgáltatások esetén közvetlen (személyes) és közvetett egzakt és kevésbé egzakt gyakoriság pl.: olvasói visszajelzések, javaslatok, olvasótermi statisztika, éves statisztikai, webes mérés - számlálók, „lábbal szavazás”, referenszkérdések gyűjtése több kategóriában, kérdőíves felmérés, teljesítménymutatók
7
Szakkönyvtári teljesítménymérés Hegyközi Ilona - Fazokas Eszter Székesfehérvár - 2006. május 8.
8
Könyvtári stratégia http://www.ki.oszk.hu/strategia/index
9
“…hogy a könyvtárakban elégedett könyvtárhasználók legyenek… [annak az a] feltétele, hogy a könyvtárhasználó minden könyvtárban garantáltan azonos szintű szolgáltatással találkozzon. Ez a cél mennyiségi és minőségi kritériumok számbavételét, betartását és folyamatos értékelését teszi szükségessé.” Skaliczki Judit: Esélyteremtés, hozzáférés, minőségi szolgáltatások: félidőben a hazai könyvtárügy stratégiája. TMT 2006/1
10
IME ! http://www.ki.oszk.hu
11
Könyvtárhasználati felmérés http://www.ki.oszk.hu/dokumentumok2004_2005.html (konyvtarhasznalati.pdf 470 KB)
12
Néhány olvasói vélemény: "Igaz, hogy csak szükség esetén jövök tanulmányaim kapcsán, de ekkor ezeket a dokumentumokat máshonnan nem lehet megszerezni. A könyvtárosok mindig pozitívan, segítőkészen álltak a kéréseimhez, segítséget adtak, ajánlottak irodalmat. Tanulmányaim befejezése után is látogatni fogom az intézményt. Köszönöm a segítőkész munkát!" “Saját olvasói tapasztalataim alapján bármikor, bárkihez fordultam eddig, mindenki készséggel, azonnal és láthatólag a legjobb tudása szerint állt rendelkezésemre.”
13
"A vizsgaidőszak hosszabbított nyitva tartása nagyban segített nekem a felkészülésben, akárcsak a könyvtárosok segítőkészsége, mert igazán elkényeztetik az olvasókat, és zokszó nélkül mutatják meg, ha valamit nem látok meg, vagy rossz helyen keresem… Remélem a felújítás után helyreállt a régi rend, s a könyvtárosok zavartalanul láthatják el munkájukat, melyhez kívánok minden jót." "Nagyon kedvesek és segítőkészek és tájékozottak a könyvtárosok." "Ez egy remek könyvtár, elégedett vagyok."
15
Az on-line szolgáltatások vizsgálata: http://www.ki.oszk.hu/dokumentumok2004_2005.html (onlineszolgaltatasok.pdf 405 KB)
16
EZ ITT !!!
19
„Egy komoly gátló tényezővel azonban meg kellett küzdenünk, a finanszírozási források csökkenésével. Ez egyaránt jellemezte a kulturális területet, a felső- és közoktatást, és az informatikai fejlesztési lehetőségeket. A stratégiai gondolkodás és a tervezés azonban arra is eszközként szolgál, hogy amit most a finanszírozási megkötöttségek miatt nem lehetett teljesíteni, azt jobb anyagi helyzetben folytathassuk.” Skaliczki Judit: Esélyteremtés, hozzáférés, minőségi szolgáltatások: félidőben a hazai könyvtárügy stratégiája. TMT 2006/1
20
Köszönjük a figyelmet! Állunk rendelkezésükre szolgáltatásainkkal!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.