Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
A pedagógus
2
A pedagógus személyisége
Azonosulási mintát nyújt (modell) Hitelesség Tolerancia Magas szintű pedagógiai, pszichológiai, módszertani műveltség Kreatív személyiség Megértő, ismeri a gyerekek gondolat- és érzelemvilágát Gyermekszeretet Humorérzék Találékonyság Tekintély
3
„Jó tanár-rossz tanár”
mindent megmagyaráz az órán mindig segít irányítja és szervezi az órát több módszert alkalmaz bízik tanítványaiban igazságosan osztályoz szereti a tanulókat egyformán bánik mindannyiukkal figyel az egyéni különbségekre türelmes, aktivizál érdekessé teszi a tananyagot nem magyaráz nem segít az óra széteső, szervezetlen módszerei egysíkúak félnek tőle segítséget kémi a tanulók, egyes tanulókkal kivételez állandóan fegyelmez türelmetlen bizalmatlan túl szigorú
4
A pedagógus és a tanuló kapcsolatrendszere
Szimetrikus és asszimmetrikus kapcsolatok az egyik fél fölényben van (pl. szülő-gyermek, felnőtt-gyermek) aszimmetrikusnak nevezzük. ha a kapcsolat egyenrangú (pl. barátság), akkor szimmetrikus kapcsolatról beszélünk. Jó tanár-diák kapcsolat: alapja az ösztönző tanári magatartás aktív, motiváló tanulási környezet (a tanuló képessé válhat tulajdonságai és képességei teljes kibontakoztatására)
5
A pedagógus vezetési stílusa
autokratikus demokratikus laissez faire nagyon autokratikus autokratikus passzívan beavatkozó aktívan beavatkozó
6
Nevelési helyzetek - megoldási lehetőségek
Agresszív megoldás Korlátozó megoldás Együttműködő megoldás Tehetetlenség
7
A tanuló és a tanári elvárások
Az elvárások és a tanulói teljesítmény előrevetítő jelleg normatív jelleg előítélet attribúció
8
Iskolai konfliktusok Típusai Látszatkonfliktus Peremkonfliktus
Központi konfliktus Extrém konfliktus Konfliktuskezelő stratégiák Versengő stratégia Alkalmazkodó stratégia Elkerülő stratégia Kompromisszumos stratégia Problémamegoldó stratégia
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.