Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

2008. Június 3. F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n „Családi Kasszasikerek” Öngondoskodás Program 2009.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "2008. Június 3. F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n „Családi Kasszasikerek” Öngondoskodás Program 2009."— Előadás másolata:

1 2008. Június 3. F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n „Családi Kasszasikerek” Öngondoskodás Program 2009

2 Internetes banki szolgáltatások

3 F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n Mire való az internetes bankolás? Szerződésünk és a szolgáltató bank rendszerének fejlettsége függvényében:  átutalásra (egyszeri, rendszeres)  egyenleg, számlatörténet lekérdezésére  rendszeres beszedési megbízás beállítására  saját számlák közötti pénzátcsoportosításra  megtakarítások („lekötött betétek”) kezelésére  saját és vállalkozói számla közötti pénzforgalomra  értékpapír műveletekre (pl.: befektetési jegy, részvény vásárlás)  szolgáltatói számlák (FŐTÁV, ELMŰ, stb.) nyomon követésére  vásárlásra (autópálya-matrica, mobil egyenleg feltöltés, …)  bankkártyák aktiválására és letiltására

4 F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n Előnyök  Szabadságot ad  bármikor (folyamatos „nyitvatartás”)  internet hozzáféréssel bárhonnan *  ügyintézői segítség nélkül  Költséghatékony  Az internetes tranzakciók többnyire olcsóbbak, mert kevesebb élő munkaerőt igényelnek. * NAGYON ügyeljünk az információbiztonsági szempontokra!!! (ld. később)

5 F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n Mi kell hozzá?  BIZTONSÁGOS PC és internetes hozzáférés  Szerződés a számlavezető bankunkkal, hogy az internetes szolgáltatás igénybe vehetjük  Kiegészítő biztonsági eszköz a bejelentkezési kód fogadásához (bankonként változó)  saját, pl. mobiltelefon vagy e-mail  bank által adott chipkártya leolvasó, kódgenerátor „kulcstartó”, stb.

6 F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n VIGYÁZAT!  Kizárólag olyan számítógépről kezdeményezzünk internetes banki műveletet, amely  a sajátunk, vagy 100%-ig megbízhatunk az üzemeltetőjében, hogy nem vadászik az adatainkra  egyértelműen nem ilyen egy netkávézó vagy nyilvános PC  És csaknem bizonyosan vírusmentes  naponta frissülő ‘real time’ vírusvédelem fut rajta

7 F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n  Csatlakozás  Ellátogatunk a bankunk honlapjára, onnan (vagy már eleve közvetlenül) az internetes banki felületre  Azonosítás  Megadjuk a szükséges adatokat. Ezek többnyire:  felhasználó kódja / neve + titkos (!) jelszó (karaktersor vagy szám)  közvetlenül a belépés előtt kapott másodlagos biztonsági kód (SMS- ben / e-mailben / generátorral)  kezelni kívánt bankszámla száma egy ügyfélnek több számlaszáma is lehet  SOHA ne hagyjuk ott a számítógépet a bankunkhoz bejelentkezve! Belépés a virtuális bankba

8 F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n Példa – Befizetünk egy telefonszámlát Fontos kellék: a telefontársaságtól kapott fizetési értesítés  Meggyőződünk arról, hogy elég pénz van a számlánkon  Megkeressük az egyszeri belföldi átutalás menüpontot  A kitöltendő mezőkbe beírjuk a bank által kért adatokat (a fizetési értesítő alapján)  kedvezményezett neve ( = a telefontársaság)  címe  bankjának neve, bankszámla száma  utalandó összeg  saját ügyfél azonosítónk  kiegyenlítendő számla azonosítója TIPP: Többnyire elmenthetjük a kedvezményezett adatait sablonként, hogy legközelebb ne kelljen újra begépelnünk őket

9 F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n Figyelem!!!  Alaposan ellenőrizzük az utalandó összeget és a kedvezményezett bankszámlaszámát.  Az esetleges téves utalásokért saját magunknak kell vállalnunk a felelősséget.  Ha minden rendben, elküldhetjük az utalást.  Az utalás végrehajtása előtt a bank többnyire  ismét kér egy közvetlenül az utalás előtt létrehozott másodlagos biztonsági kódot (SMS / kódgenerátor / e-mail)  még egyszer elkéri a bankszámlánkhoz tartozó jelszavunkat  megerősítteti velünk az utalási adatokat Példa – Befizetünk egy telefonszámlát

10 F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n Bankon belüli átutalások:  a banki rendszer "nyitva tartási idejében" (banki napokon hétfőtől csütörtökig 7:45-18:00, pénteken 07:45-17:00) többnyire azonnal, különben a következő nyitáskor jóváírásra kerülnek Bankon kívüli átutalások:  általában a következő banki munkanapon kerülnek jóváírásra a célszámlákon Határidők

11 F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n Szerzők, források  A prezentációt a Budapesti Corvinus Egyetem Tanárképző Intézetének diákjai bocsátották a Program rendelkezésére Dr. Daruka Magdolna egyetemi docens vezetésével.

12 F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n © 2009, Családi Kasszasikerek Program Tananyag és munkafüzet, második kiadás, 2009. június A kiadvány a Családi Kasszasikerek Pénzügyi Öngondoskodás Program gondozásában készült. A program társult tagjai:  Budapesti Corvinus Egyetem  United Way Magyarország  Magyar Máltai Szeretetszolgálat Közép-Magyarországi Régiója  Lakásotthonok Országos Szakmai Egyesülete (LOSZE)  SOS Gyermekfalu  Provident Pénzügyi Zrt. Köszönetnyilvánítás  Az International Personal Finance-nek, a Provident Pénzügyi Zrt. Brit anyavállalatának, amely a Családi Kasszasikerek Program rendelkezésére bocsátott számos értékes pénzügyi oktatási alapanyagot és tapasztalatot  A Junior Achievement Magyarországnak, mely hozzájárult a Családi Kasszasikerek Program 2007-es első kéziratának kifejlesztéséhez  A Greenlight Reklámügynökségnek, amely kialakította a program vizuális arculatát és gondozta a tananyag ezen kiadását  Partig Kis Rómeó Viktornak, aki önkéntesként részt vett a kézirat szerkesztésében


Letölteni ppt "2008. Június 3. F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n „Családi Kasszasikerek” Öngondoskodás Program 2009."

Hasonló előadás


Google Hirdetések